Vw,Bmw,Peugeot,Fiat,Toyota,Honda. Ezek közül hogy rangsorolnád őket elektronikát tekintve , ha annak a megbízhatóságát nézed?Illetve melyik más márkák ilyen téren a legmegbízhatóbbak, megbízhatatlanabbak?
Figyelt kérdés
2020. szept. 5. 15:24
1/6 anonim válasza:
A kérdésnek nem sok értelme van, mert egy ugyanolyan generációs Fiat vagy Peugeot kb. 15 évvel van lemaradva egy BMW-től és 10 évvel egy Volkswagen-től elektornikában, és az elektronika sajátossága, hogy minél újabb és bonyolultabb, annál megbízhatatlanabb. Egy már kiforrott elekronikai rendszer mindíg megbízhatóbb az új technikánál, de ebből egyenesen következik, hogy "primitívebb" is. Az olcsóbb márkák általában nem kockáztatnak, ezért inkább kivárják azt a 10-15 évet, hogy megbízható cuccott tehessenek az autóba, ezzel szemben a prémiumok mindíg is az élen fognak járni az újításban.
2/6 A kérdező kommentje:
Réazben értek veled egyet. Azt leszámítva, hogy ne mondjad már, hogy pl a Peugeot nem újít. Vagy szerinted igyan az az elektronika van egy 206osban, mint egy 208asban? Ez jó nagy baromság....
2020. szept. 5. 15:52
3/6 anonim válasza:
Az újítás nem azt jelenti, hogy egy következő generációs autó jobb az előzőhöz képest. Nyilván jobb. Az újítás azt jelenti, mint pl. a BMW, ahol 2003-tól volt GPS navi és heads-up display az 5-ösben és mégkorábban a 7-esben. Ezeket sok új autónál még ma is csak extrában kapod meg. Ezt értem újítás alatt. Új technológiát, ami eddig még nem volt.
4/6 anonim válasza:
Ja és még mielőtt valaki beszólni, tudom hogy a nem a BMW volt az első autó navival, ez csak 1 hirtelen példa volt.
5/6 A kérdező kommentje:
Így már más! Nem szóltam! :)
2020. szept. 5. 16:07
6/6 Ifj. Paprikás Csirke válasza:
Régen volt értelme "elektronikának" hívni a jármű kritikus villamos rendszereit, mikor az első kezdeti ECU-k, kazettás rádiók meg - ma már egzotikus - Jetronic befecskendező rendszerek dívtak. Azóta szinte minden digitális lett az új kocsikban, hívjuk inkább szoftvernek - úgy sem azon dől el a megbízhatósága, hogy elég erős-e az önindító tekercselése (mert azt ma már mindenki tud gyártani) vagy hogy milyen feszültségszabályozót alkalmaznak egy áramkörön (20 forintos alkatrészek, senkit nem érdekel már az iparban, legfeljebb pár villanyautó-bolondot), hanem hogy odabiggyesztettek-e egy utolsó sort a kódban hibás működése esetére vagy épp mennyire hegyezik ki teljesítményre a szelepvezérlést. S ahogy anno a korai agyonelektronikázott kocsikkal is sok kezdeti nehézség volt, a mai legelső agyonszoftverezett autók is pocsék megbízhatóságúak. Egy Fiat vagy Toyota pont azért tud relatív megbízható lenni, mert még alig van benne szoftver, az is csak a CAN busz meghatározott eszközein fut, de mondjuk nem kell fényszórócserekor az új lámpákat hozzátanítani az autóhoz vagy más kreténség. A német kocsik ebből a szempontból pont olyanok, mint az SAP szoftvercsomagjai: kínszenvedés használni őket és mindenki tudja, hogy pocsék, munkára alkalmatlan dologról van szó, de annyira nagy szereplők, hogy nem lehet őket megkerülni.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!