Az miért van hogy az új autók sokkal megbízhatatlanabbak mint a régiek?
Nem véletlenül...
Nem csak az autógyártásból élnek meg ezek a cégek, hanem alkatrész eladásból is.
Szóval nekik nem üzlet, hogy egy autó több évet, évtizedet és több 100e km-ert elmenjen szarviz nélkül :)
na meg sokkal bonyolultabbak a mai kocsik, több a hibalehetőség
A moszkvics rossz példa. Ha annyit mennének vele, mint egy új autóval, 1-2 év alatt széthullana akkor is, ha most gördülne ki a szalonból. Gyanítom, hogy ha kicsit átnéznék, akkor lenne is rajta mit csinálni. Gondolj bele, egy új céges autóba három év alatt képesek akár több, mint 200ezer km-t belerakni, és ez alatt nem esik szét, sőt utána még 10 évet kiszolgál visszatekert órával a gyanútlan magántulajoknál. Gyanítom, hogy a szomszéd néni moszkvicsa a 30 év alatt nem ment fele ennyit sem. Emellett az új autókról csak azt olvasod a neten, mikor valamelyik szétesik. Arról nem ír senki, amelyik hiba nélkül megy. Most is vannak megbízható autók, de tény, hogy vannak félresikerültek is.
A 2000 körüli BMW-k még pont jók, nem igazán szoktak lerobbanni. Az Alfa meg régen talán még megbízhatatlanabb volt, mint most.
Véleményem szerint valahol 2003-4 környékén lett vége az autógyártás aranykorának, amikor már elég fejlettek, takarékosak voltak az autók, kevés karbantartás igényeltek, kielégítően extrázottak voltak, de már elég megbízhatóak voltak ahhoz, hogy akár 20 évet kihúzzanak komoly hiba nélkül. Utána jöttek az egyre szigorodó környezetvédelmi normák, elszaporodtak a szenzorok, szondák, és kiéleződött a verseny, mindenki rá akart licitálni a másikra, felgyorsult a fejlődés, rövidültek a tesztelési időszakok, az alkatrészgyártást pedig kihelyezték keletre a költséghatékonyság miatt. Beindult a hatékonysághajhászás, költségcsökkentés az iparban, a továbbra is szigorodó normák pedig megkövetelték, hogy a motorok kevésbé legyenek túlméretezve a nagyobb hatásfok érdekében. A fajlagos teljesítmény kb. duplája egy új motornak, moszkvicshoz képest inkább triplája, mindezt úgy, hogy valószínűleg a moszkvics fog többet fogyasztani, míg nagyságrendekkel jobban szennyezi a környezetet, és a helyváltoztatáson kívül semmilyen igény kielégítésére nem alkalmas.
Az elektronikák elszaporodásával megjelent a can-bus rendszer, amit már nem lehet csak úgy össze-vissza kötözgetni. Komoly szaktudás és eszköztár kell egy modern autó diagnosztikájához és javításához. A vevők elvárása is nőtt, egyre csendesebb és finomabban működő autót szerettek volna, sok extrával, ez pedig komplexebb és drágább alkatrészekkel megoldható.
Mindemellett az autók reálértéken nem igazán lettek drágábbak, tehát ugyanannyi pénzből sokkal komplexebb, bonyolultabb autókat gyártanak, ezt a pénzt pedig valahol meg kellett spórolni, aminek néha áldozatul esik egy-két alkatrész minősége.
Honnan vannak az információid? Van valami statisztikai kimutatásod, ami az autók szervizeléséhez kötődik? Érdekelne engem is!
Sokkal több alkatrész, sokkal kifinomultabb gyártástechnika, mégis le akarják szorítani az árakat, hogy olcsó legyen (a gyártás legalábbis). Tömeggyártás van. Kicsi a tűréshatár. Több a hiba. Törökök is átvették néhány autó gyártását, azóta a színvonal romlott.
Magyar utakon az autók átlag életkora 15 körül van. Sok autót jól összeraktak, ami kibír 10-en akárhány évet!
Továbbá a használattól is függ. Ha abba a Moszkvicsba 50 ezret belepakolnál évente, megnézném, mennyit bírna.
"Nem csak az autógyártásból élnek meg ezek a cégek, hanem alkatrész eladásból is. "
Ha az autógyártók az alkatrész eladásból élnének, akkor az összes autóalkatrész kereskedő és kereskedő lánc éhen halna, vagy piacra sem jutott volna. Hányan vesznek 6-8-10-15 éves kocsikhoz márkaszervizhez alkatrészt? :D
Ez kicsit ellentmondásos nem ?
Kérdező:
azok a kocsik jól össze vannak rakva, de akármilyen jól összerakhatod, ha a karbantartásra nem költenek eleget az az üzembiztonság rovására fog menni. A magyar autók átlagéletkora valami tizenvalahány év, magyarán mondva az átlag magyar csóró és nincs pénz új autóra. A legtöbb esetben az autó normális fenntartására sincs pénz, ezt igazolja az is, hogy a használt autó piacon lévő magyarországi (tehát nem import) járművek általában esztétikailag és műszakilag is sz@rul néznek ki.
Arról meg ne is beszéljünk, hogy egy átlag 15-17 éves dízel Audi/BMW/VW és a felkapottabb modellek ebben a korban már simán túl vannak 5-6-700 000km-en, még akkor is ha az óra teljesen mást mutat.
Ennek a harmadát nem bírná ki egy 85-ös Moszkvics, főleg nem olyna tempóban ahogy ezekkel közlekednek ( és közlekednek mondjuk nyugaton).
"Regen nem sok autó ment el 150e km-t se"
50-60 éve biztosan nem :)
20-30 éves autókkal tele a net amik 1 millió vagy 2 millió km-ert mentek...
nagyrészt német dízel mercik, de van sok japán benzines is...
de megtalálható közöttük Saab, Volvo, BMW, Renault...
"Regen nem sok autó ment el 150e km-t se. Most 120nal gyújtógyertya csere van nem mortorcsere"
Nálunk 240000 van az egyik autóban ami újonnan került hozzánk, de még a belsejébe nem volt belekotorászva. Kisebb hibák, karosszériázások voltak persze, de a fődarabjai még bontatlanok. A másikban elvileg 178000 volt, az nem újonnan lett megvéve.
Most nem is ez a lényeg, hanem az, hogy volt Ladánk nem is egy, de azok generálozás nélkül összesen nem mentek volna többet, a moszkvics meg sokkal hitványabb volt már az idejében is!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!