Hogy indultok el kuplungos autóval? Mennyi gázt adtok rá?
Mármint nem a kezelésére vagyok kíváncsi, hogy mit mikor hogy kell kezelni, hanem az indulásnál általában mennyi gázt adtok rá? Fordulatszám meddig megy fel?
Az oké, hogy nem szabad csúsztatni stbstb… én közel 1000-1200 fordulatnál szoktam szépen elindulni. .. meg ilyenek, (nem tudom ez sok-e, alapjáratom kb. 800-nál van) de tempósabb, fürgébb haladásnál lehetetlen mindig ilyen jól elindulni, finoman bánni a kuplunggal.. Vagy csak én vagyok szerencsétlen nem tudom…. Piros lámpánál állás után, vagy menet közben 2-esben is felmegy néha 1500-2000 re a fordulat hirtelen, ez már szerintem kicsit sok és káros is kuplungra nézve.. nem?
Na a lényeg a lényeg, ti hogy indultok el? Mennyi gázt szoktatok adni rá?
Biturbós dízel autóm van, így nem szoktam külön gázt adni. Viszont ahogy elkezdem engedni a kuplungpedált, hallani az autó hangján, hogy automatikusan ad egy kis gázt. Nagyjából az 1000-es osztásnál van ilyenkor a mutató. Amikor megmozdul az autó, akkor szoktam nyomni a gázpedált.
Régebbi szívó benzinesnél lábban szoktam hasonlóan egy kis gázt adni. Nem sokat, épp csak finoman, hasonlóan 1000-1100-as fordulatig. Nem bőgetem. Érzem mikor mozdul meg az autó, ekkor ahogy engedem tovább a kuplungot, párhuzamosan nyomom tovább a gázt.
"Hogy indultok el kuplungos autóval?"
Miért, van kuplung nélküli is? :)
(ja azt villanyautónak hívják)
Majd megnézem és holnap megírom.
De úgy emlékszem, hogy kb. 2000-ig megy fel a fordulat, miközben áthaladok a fogásponton. Pedig nem hajtom az autót.
A kuplung felengedése előtt nem adok gázt, csak azzal egyszerre. Nagyjából akkor kezdem a gázadást, amikor a kuplung eléri a lendkereket, de a lamellák még alig nyomják rá.
És rövid ideig tart, amig a fogáspont kezdetétől számítva teljesen felengedem a kuplungot.
Nincs olyan, hogy nem szabad csúsztatni, tekintve, hogy másképp nem igazán tudsz elindulni, csak a kuplung csúsztatásával.
Nem az elindulás közbeni tizedmásodperc fogja tönkretenni a kuplungot, a kuplungtárcsa meg azért van hogy az kopjon.
Ellenben inkább csúsztassa az ember a kuplungot, mint hogy feleslegesen alacsony fordulaton küzdjön a motor mire megjön a kellő fordulat.
"vagy menet közben 2-esben is felmegy néha 1500-2000-re a fordulat hirtelen"
Nem tudom milyen autód van, de egy nem túl nagy benzinesnél 2000 a minimum gyorsításkor.
Addig kell egy fokozatban maradni, amig a fordulat kb. 3000 lesz. Akkor a következő fokozat 2000-ről indul.
Ez a nem versenyzős és nem nagypapás fordulattartomány.
De összességében ez kicsit olyan mint azt kérdezni, hogy kell dugni.
Azt sem lehet leírni, hogy bedugom csak a fejét + 2 centit majd mozgok hármat és jó lesz. Hanem egyszerűen csak csinálja az ember, mindig kicsit más, más nő, más autó, más igények.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!