Tényleg minél újabb egy autó megbízhatatlanabb?
a szenzorok is kopo alkatreszek jo reggelt… de most pl elromlik egy fotengely jelado 200.000 km utan, huha, 20-30 ezres alkatresz, nagy kaland, vagy turbo szenzor 30 ezer. De ettol fuggetlenul xar szenzorokkal is lehet jarni, csak tudni kell hogyan kell hasznalni ugy, meg nem biztos hogy jot tesz a kocsinak, de a magyar szeteloknek fingjuk sincs az uj (de a 10 eveshez se nagyon) kocsikhoz, es a te penztarcadon vakarjak a fejuket hogy mi lehet. Az en rossz fotengely jeladomra azt mondta a markaszerviz vezermulanc tuti, na ennel az autonal az nem 30 ezer mint a jelado hanem 700.000, ja es a problemat meg mindig nem oldotta volna meg…
De maskor meg millios karoktol mentenek meg a szenzorok, pl ami a vezermulancot nezi lehet hogy leallitja az autot es az istennek nem
fog beindulni az ut szelen, de lehet most mentett meg attol hogy atugorjon a lanc, hallottam mar ilyenrol… Es van egy 2. autom is, 20 eves skoda fabia de mar ujkoratol kezdve csak a baj volt vele pedig full fapados, az 6 eves automban van 200.000 km es egy magyar-norveg tavot siman letudtam nyomni vele (miutan azt a par szenzoros hibat megcsinaltam).
"De ettol fuggetlenul xar szenzorokkal is lehet jarni"
Úgy látom hogy a te ismereteid a 15 évvel ezelőtti műszaki szinten ragadtak le. Akkor ez még működött, hogy szar a szenzor akkor azzal még "okosba" lehet járni. Egy mai autó ilyenkor már letilt és csókolom, várhatod a trélert.
Valóban lehet vele járni.... de meddig?
Mert amíg nincs baj addig "á csak egy kontroll baromság"
Aztán amikor megáll az autó, akkor meg "ezek a hülye elektronikus sz@rok".
És a kettő között néha több százezer forintos különbség van.
(vagy még több)
#22 pl amikor rossz volt a turbo szenzorom akkor annyit csinált csak, hogy letiltotta a turbot, és szívómoor üzemmódban ment, vagyis alig volt ereje, a 100-at sem tudta tartani, de el lehetett robogni vele hazáig, és csak akkor tiltotta le ha odaléptél neki, amúgy rendesen működött. De ha leállítottad és újraindítottad, akkor megint visszaállt rendes alaphelyzetbe. Vagyis simán lehetne így használni az autót, kérdés ki szereti az örökös szopást, de ha másig nem is legalább addig amíg hazamész vele, vagy a szervizig.
A rossz főtengely jeladó is mit csinált? Hidegen rendesen indult az autó, gond nélkül, ahogy elkezdett bemelegedni kidobta a hibát, de az autó ment gond nélkül, csak amikor leállítottad már nem engedte beindítani úgy fél-1 óráig amíg ki nem "hűlt". Aztán megint lehetett indítani. Münchentől Magyarországig le sem állítottam az autót, járó motorral tankoltam, és simán hazajutottam, én ezt is betudnám annak, hogy "lehet így járni", nyilván nem városi ügyeket intézni, de ez sem olyan dolog hogy ott hagy az út szélén mert leáll a semmiből és sehova tovább...
Nem azt mondom, hogy gond nélkül használható így, csak arra céloztam hogy sok pupák terjeszti a hülyeségeket hogy egyszer csak a semmiből majd jól megáll menet közben és akkor onnantól csak a tréler segít rajtad vagy a jó isten, ez sincs így kőbe vésve, de sokan képesek egy defekt miatt is trélert hívni szóval... De azért hozzá tenném, hogy a 20 éves skodán is romlanak el elektromos dolgok a mai napig, pl a fékkapcsoló, a hirdo-elektromos kormányszervó, ami nélkül szintén lehet autókázni csak baromi nehéz párhuzamosan parkolni amikor két kézzel is alig lehet tekerni a kormányt :D Az ablakemelő már többször romlott el, a zárak 3-4 évente elromlanak, arról ne is beszéljünk hogy az 1.4 es mpi motor állandóan hengerfejes lesz. Szóval a "régi jobb" egy merő f*szság, szerintem. Sokkal több gondom van a régi skodámmal mint a modern opelemmel (lekopogom), és az opelben már így is van 200.000 km míg a skodában 100.000.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!