Valóban kár lesz a nagyköbcentis motorokért?
Mondogatják, hogy még most kell venni nagyobb V8, V10 motorokkal szerelt autót amíg a downsizing miatt vannak. Mert már oda jutottunk hogy az AMC C-osztályban is négyhengeres motor dolgozik.
Valóban kár lesz az erős belsőégésű kocsikért? Félreértés ne essék valóban jók, de az elektromos autóknak is brutál nagy nyomatékuk van.
Szerintem akár jó is lehet ez az elektromos hajtás, csak ki kell forrnia magát. Most pont egy átmeneti időben vagyunk. Amikor még nem minden kompromisszum nélkül jó az elektromos, de már hanyatlóban a belső égésű motorok gyártása, legalábbis egyre több gyártónál.
Szerintem ilyesmi játszódhatott le, mikor a lovaskocsiról áttértek a gőzgépre. Vagy amikor a gőzről a belső égésű motorokra. Mindig mindenki a régit sajnálta, hogy mi lesz most, ezek a modern dolgok már nem az igaziak... Aztán az idő bebizonyítottam, hogy az új dolgok sem feltétlenül rosszabbak. Írom ezt úgy, hogy egy dízel autóm van, amit egyre inkább divat fújolni és ördögtől valónak tartani.
Az a bajom ezekkel a siránkozásokkal, hogy azt feltételezik, hogy ma az átlagember megengedhet magának egy valamire való V8-ast és azt tankolni is tudja anélkül, hogy a gatyája rámenne.
Nem, ilyen most sincs.
A sokhengeres motorok megmaradnak a jövőben annak, amik most is: a gazdagok játékszereinek. A kis szériás luxusautók, sport és szupersportautókban nem fognak eltűnni a nagy hengerszámú motorok, maximum azért, mert a következő generáció már nem fogja igényelni és nem lesz rá kereslet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!