Az miért van hogyha egy nagyköbcentis szívóbenzinesnél ha kevésbé nyomjuk neki, de ugyanúgy gyorsulunk vele, mint egy gyengébbel, akkor sem fogyaszt ugyanannyit mint a gyengébb autó ugyanolyan gyorsulással?
A leadott teljesítmény nagyjából hasonló lesz mindkét esetben, hiszen hellyel-közzel ugyanakkora tömeget (itt lehet a legnagyobb eltérés) ugyanolyan menetellenállások ellenében ugyanannyi idő alatt ugyanolyan sebességre gyorsítasz mindkét autónál.
Viszont a nagyobb motor számára ez a teljesítmény a teljes teljesítményének csak töredéke, míg a kicsinél lehet, hogy ez a legtöbb, amit ki tud fejteni. És itt van a kutya elásva: a motorok fajlagos fogyasztása teljes teljesítmény közelében nagyon magas, míg ha nem használod ki a teljes teljesítményt, sokkal kedvezőbb. Vagyis ugyanazt a teljesítményt kevesebb üzemanyag elégetésével tudják leadni.
A köbcenti meg a névleges teljesítménynél sokkal többet számít az autó tömege, és a karosszéria formája.
Nyilván vannak szélsőséges esetek, egy 5 literes V8 valmivel mindig többet eszik, mint egy 1l-es kismotor.
Ha taposod neki, akkor reális a 8 literes fogyasztás 100 lóerőnél.
Ha normálisan vezeted, akkor 6,5 körül normális az átlagfogyasztás.
VW Jetta 1.6 102 le 6,4 litert ír vegyesbe pl.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!