Az létezik, hogy több mint 48 ezer Ft legyen a kötelező?
Ha fiatal vagy, nemrégi a jogsid, alacsony bónuszban vagy (netán malusban) plusz Budapesten közlekedsz, stb. - ezek nagyon megdobják a kötelező árát. Mert fokozott a károkozás lehetősége...
Nekem B10-ben 30e körül van, egy tök átlagos Clio-ra. Sok kedvezménnyel (életkor, stb.)
31 éves vagyok, 2014 óta van aktív jogsim. A kocsi meg nem mai, és nem is valami drága darab. Csak érdekesnek találtam. Persze "éles" kötéskor jöhet még rá kedvezmény, meg számolhatják máshogy is.
És vidéken használnám az autót. Hát bónuszom nincs, most indul(hat)na, új kötés.
Ez ma egy teljesen átlagos díj.
Összehasonlításul én 39 éves vagyok, nem Budapesten lakom. 22 éve van jogosítványom. Károkozásom soha nem volt. B10-ben van a bónuszom. Átlagos alsó-középkategóriás autóm van. Nem is valami hű de drága márka: Opel. És erre olyan 50-60 között szokott lenni a kötelezőm a legolcsóbb ajánlatok alapján.
A saját autód értéke kb semmit sem számít kötelezőnél. Nem azt fogja fizetni a biztosító. Egy 100 ezres autóval is lehet többmilliós kárt okozni.
Maga az autó is keveset számít, de annak is leginkább a teljesítménye. A korára meg inkább kedvezményt szoktak adni, mint büntetést.
Ami a legtöbbet számít, az a lakhely (a bejelentett, ami a lakcímkártyán van), illetve a meglévő bónuszod. A használat helye is lényegtelen.
" Persze "éles" kötéskor jöhet még rá kedvezmény,"
Egy kalkulátor legyen pontos. Ne legyen se más kedvezmény, se büntetés azon, amit kiszámol. Ehhez persze neked kell pontosan megadni az adatokat...
B10+legjobb besorolásban lévő település+középkategóriás autónál 25 ezer alatti az éves kötelezőm (éves egy összegű átutalással - még ez is többet számíthat, mint maga az autó).
Nem az autó értékétől függ.
Szerintem am nem vészes, ha 10 évente okozol egy 400 ezres kárt (ami egy újabb autó összetörése esetén egy ráfutásból kijön) már nullán vagy.
"A kocsi meg nem mai, és nem is valami drága darab."
A kötelezőnél nem az a fontos, hogy mennyiért lehetne a Te kocsidat megjavítani. Azt nem fizeti a biztosító a Te köteleződre.
Hanem az, hogy mekkora valószínűséggel és milyen nagy kárt tud okozni. Akármilyen öreg és olcsó egy autó, ha tud gyorsan menni és nagy a tömege, akkor összetöri a másikat.
Itt egy táblázat, hogy mi számít a KGFB-nél. Az autó súlya is csak egy szorzó. A végsebessége még annyit sem számít. A táblázatból viszont látod, hogy mi igen és mi nem. Még mielőtt rátérünk a felniméretre, a kárpit színére, vagy a sebességfokozatok számára.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!