Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ezt a Mercedest fent lehet...

Ezt a Mercedest fent lehet tartani évi 1 millióból?

Figyelt kérdés

[link]


Nyilván nem pontosan ennyiből, de akinek volt már hasonló tipusu verdája,esetleg jelenleg is van, ha mondjuk 5 évig használom, átlag évi 1 misiből ha nem vagyok nagyon szerencsétlen, hogy motorfelújítás, stb, összejöhet a fenntartása?



2022. ápr. 17. 20:28
1 2
 11/19 anonim ***** válasza:
77%

"azért azt el lehet kerülni nem, hogy motorral váltóval baj legyen? Nem tervezném "széthajtani" úgymond."

Ha volt már bármilyen autód, te is tudod, hogy ez nem ilyen egyszerű. Nem kizárólag attól romlik el egy autó hogy száguldoznak vele és tiltásig nyomják padlón a gázt. Normál használat mellett is ez-az elkopik, elfárad. De van olyan, ami álltában is elfárad és cserélni kell még ha nem is használod a kocsit. Jó példa erre a motorolaj, vagy a gumiabroncs.

Én legutóbb új autót vettem. Nem Mercedes és nem is prémium márka. Nem hajtottam szét mégis az első pár évben bőven millió fölötti összegbe került a gyártónak a garanciális javítások rajta. Pl a vezérlés 28e km-nél széthullott, a kettőstömegű lendkerék 32e-nél. A ledes lámpát is cserélni kellett már elektronika hiba miatt 40e-nél. Egyiket sem hiszem, hogy azért mert rosszul használtam, vagy mert elhanyagoltam volna az autót.

Ez sajnos ilyen, egy autón bármikor bármi beüthet, akármennyire is vigyázol rá. Egy Mercedesnél pedig simán lehet egy-egy tétel jóval zsebbenyúlósabb, mint pl egy Suzukihoz.

2022. ápr. 18. 14:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/19 anonim ***** válasza:
100%

Ja meg a másik, hogy azt mondják itt az "okosok" (hangsúlyozom, egyáltalán nem értek ezzel egyet), hogy olyan értékű kocsit szabad megvenni, hogy biztonsággal fenn tudd tartani, ami 3-6 havi jövedelmedbe belefér.

A linkelt közel 10 milliós autónál ez ugyebár minimum nettó havi 1,7 milliós fizetést feltételez. Ha csak évi 1 milliót számolunk, az havi 83e Ft. Ha az 1,7 millióból csak 83e marad a hónap végére, az már régen rossz szerintem... De ez is azt bizonyítja, hogy nem teljesen helytálló ez a 3-6 hónapos dolog...

Egy szó mind száz, be lehet vállalni, de nagyon kockázatos dolog, pláne használt kocsinál. Ha mázlid van, simán belefér. Ha nem, akkor dísz lesz a kert végében. Kicsit orosz rulett, senki nem tudja ezt előre megítélni.

2022. ápr. 18. 14:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/19 anonim ***** válasza:
35%
Nemkell megint mindent elhinni amit itt mondanak, itt már a kettőstömegű lendkerék cseréjéről beszélnek egy 116 000km-es autón,meghogy minden elromlik rajta, ezen csak nevetni lehet , nefélj kérdező, valamit azért kibir egy autó és ilyen futásteljesitménynél még bőven jók az autók,egy Mercedesnél átlagos évi futással még 5-6 évig inkább olyan 300 000Ft-ig számolj a fenntartással
2022. ápr. 20. 04:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/19 anonim ***** válasza:
55%

Itt gyk-n csak katasztrófaforgatókönyveket fogsz kapni , 1 millio nemlesz ilyen autó fenntartása, ebben a cikkben szépen levan irva mennyibe kerul a fentartása és amerikai szervizkoltsegekkel:

[link]

2022. ápr. 20. 04:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/19 anonim ***** válasza:
55%
#5-ön jót lehet nevetni, de ne higgy neki, nemtudom hogy volt e ilyen autója, nemhiszem hogy volt megnézni az adott Mercedes állapotát, de felsorolja hogy mennyit fogsz költeni az adott autóra az elkövetkező években , és már 99%-ban azt is tudja hogy melyik alaktrészek fognak neked elromlani benne az elkövetkező 250 000km-ig (nincs olyan autószerelő aki ezt megmondja neked), kettőstömegűt néz egy 110 000km-es autónál, meg automataváltó cseréről beszél amelyek rendszeres karbantartással jellemzően sokkal többet birnak mint egy manuális váltó, ez csak hablatyol össze vissza, szerencsétlen
2022. ápr. 20. 05:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/19 anonim ***** válasza:
71%

#14!

Egyrészt 2017-es a cikk. Azóta elég nagyot változott a világ.

Másrészt Amerika. Őket nem érdekli ez Euro norma, az adó, biztosítási rendszer is más. 2017-ben egy liter benzin annyiba került, mint egy liter tej.

Persze Ford Mustang évi 120 ezer Ft fennártassál meg Porsche Cayenne 317 ezerből... Jó is lenne! Magyarországon 2022-ben talán az adó és a biztosítás kijönne belőle, de ebben sem vagyok biztos. És akkor még semmire egy fillért nem költöttél. Semmi nem romlott el. Még egy gumit se vettél. Ilyen autókra nem 13"-ost rak az ember... Összehasonlításul egy még garanciális (ezért muszáj márkaszervizbe hordani) Opel Astrához egy éves szerviz, ami semmi extrát nem tartalmaz, olajcsere + a többi szűrő cseréje volt 120e Ft!

Bele lehet ringatni magunkat ilyen álmokba, hogy egy Astra reális fenntartásából Porschet meg Mustangot veszünk, csak aztán jön a koppanás és a fájdalmas felébredés.

2022. ápr. 20. 07:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/19 anonim ***** válasza:
A Mustang fenntartása egyáltalán nem horribilis összeg #16! Nézz utána egész nyugodtan
2022. máj. 2. 19:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/19 anonim ***** válasza:

"Én már ki lettem oktatva itt az oldalon, hogy évi 1 millió alatt kizárt bármilyen olcsó, tömegautót is fenntartani, mert ennyit bármelyik kocsira minimum minden egyes évben rá kell költeni."


A legegyszerűbb, alapmotoros népautókat is HOSSZÚ távon havi 50.000 Ft fenntartani, ami több mint évi fél milla

Meglepő, hogy a legtöbb felnőtt ember nagyságrendielg sem tudja megbecsülni mennyit locsol el autóra hosszú távon átlagban. Átlagban megáll a tudás ott, hogy olajcsere, meg tankolás. Persze, vannak olyan hónapok amikor nem kell ténylegesen másra költened. Aztán vannak hónapok amikor kijön a köteleződ, vagy épp műszakira készíted fel, mellé még tankolod. Éves szervíznél kapásból be ötszörözöd a havi fenntartást. Az igazi móka és kacagás abban az évben lesz, amikor majd gumiszettet cserélsz, szervizeled, tankolod, fizeted a KGFB-t, műszakiztatod, meg mellé beficcen egy nem kopó alkatrész cseréje. Na ott borul fel teljesen majd a költségvetésed, és nyomja meg hosszú távra leátlagolva a havi költségedet.

Arról nem beszélve, ha mondjuk egy 5 milliós autót használsz 6 évig akkor illenene 72 hónapra leátlagolni kapásból az árát, hiszen az is egy költség.

Aztán akkor az értékvesztésbe, inflálódásba nem mentünk bele.


De úgy általánosságban kijelenthető ha felmerül benned a kérdés, hogy fenn tudod e tartani, akkor nem tudod

2022. máj. 20. 19:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/19 anonim ***** válasza:
Volt egy cikk kiszámoló blogon, egy fickó sok éve jegyzeteli, hogy mennyibe került az újonnan vásárolt Toyota Corollájának a fenntartása. Havi 80.000 Ft körüli összeg jött ki átlagolva. Az autótulajdonosok nagy részének fogalma sincs, hogy mennyibe kerül valójában a kocsi fenntartása. Mondjuk a magyar pénzügyi mentalitást ismerve ez nem meglepő azért. A tankolás csak egy része a költségeknek. Valóban számold bele a gumiszettek cseréjét, pár évente egy akkumulátort, minden felmerülő szervizköltséget, javítást, műszaki vizsgát, teljesítményadót, kötelező biztosítást. Ezen kívül ne feledkezz meg a mosóba bedobált százasokról, az autókozmetikáról, parkolási díjról, esetlegesen parkolási vagy közlekedési bírságokról. Autópálya matrica, wunderbaum illatosító…soroljam még?
2022. máj. 20. 22:38
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!