Ezt a Mercedest fent lehet tartani évi 1 millióból?
Nyilván nem pontosan ennyiből, de akinek volt már hasonló tipusu verdája,esetleg jelenleg is van, ha mondjuk 5 évig használom, átlag évi 1 misiből ha nem vagyok nagyon szerencsétlen, hogy motorfelújítás, stb, összejöhet a fenntartása?
"azért azt el lehet kerülni nem, hogy motorral váltóval baj legyen? Nem tervezném "széthajtani" úgymond."
Ha volt már bármilyen autód, te is tudod, hogy ez nem ilyen egyszerű. Nem kizárólag attól romlik el egy autó hogy száguldoznak vele és tiltásig nyomják padlón a gázt. Normál használat mellett is ez-az elkopik, elfárad. De van olyan, ami álltában is elfárad és cserélni kell még ha nem is használod a kocsit. Jó példa erre a motorolaj, vagy a gumiabroncs.
Én legutóbb új autót vettem. Nem Mercedes és nem is prémium márka. Nem hajtottam szét mégis az első pár évben bőven millió fölötti összegbe került a gyártónak a garanciális javítások rajta. Pl a vezérlés 28e km-nél széthullott, a kettőstömegű lendkerék 32e-nél. A ledes lámpát is cserélni kellett már elektronika hiba miatt 40e-nél. Egyiket sem hiszem, hogy azért mert rosszul használtam, vagy mert elhanyagoltam volna az autót.
Ez sajnos ilyen, egy autón bármikor bármi beüthet, akármennyire is vigyázol rá. Egy Mercedesnél pedig simán lehet egy-egy tétel jóval zsebbenyúlósabb, mint pl egy Suzukihoz.
Ja meg a másik, hogy azt mondják itt az "okosok" (hangsúlyozom, egyáltalán nem értek ezzel egyet), hogy olyan értékű kocsit szabad megvenni, hogy biztonsággal fenn tudd tartani, ami 3-6 havi jövedelmedbe belefér.
A linkelt közel 10 milliós autónál ez ugyebár minimum nettó havi 1,7 milliós fizetést feltételez. Ha csak évi 1 milliót számolunk, az havi 83e Ft. Ha az 1,7 millióból csak 83e marad a hónap végére, az már régen rossz szerintem... De ez is azt bizonyítja, hogy nem teljesen helytálló ez a 3-6 hónapos dolog...
Egy szó mind száz, be lehet vállalni, de nagyon kockázatos dolog, pláne használt kocsinál. Ha mázlid van, simán belefér. Ha nem, akkor dísz lesz a kert végében. Kicsit orosz rulett, senki nem tudja ezt előre megítélni.
Itt gyk-n csak katasztrófaforgatókönyveket fogsz kapni , 1 millio nemlesz ilyen autó fenntartása, ebben a cikkben szépen levan irva mennyibe kerul a fentartása és amerikai szervizkoltsegekkel:
#14!
Egyrészt 2017-es a cikk. Azóta elég nagyot változott a világ.
Másrészt Amerika. Őket nem érdekli ez Euro norma, az adó, biztosítási rendszer is más. 2017-ben egy liter benzin annyiba került, mint egy liter tej.
Persze Ford Mustang évi 120 ezer Ft fennártassál meg Porsche Cayenne 317 ezerből... Jó is lenne! Magyarországon 2022-ben talán az adó és a biztosítás kijönne belőle, de ebben sem vagyok biztos. És akkor még semmire egy fillért nem költöttél. Semmi nem romlott el. Még egy gumit se vettél. Ilyen autókra nem 13"-ost rak az ember... Összehasonlításul egy még garanciális (ezért muszáj márkaszervizbe hordani) Opel Astrához egy éves szerviz, ami semmi extrát nem tartalmaz, olajcsere + a többi szűrő cseréje volt 120e Ft!
Bele lehet ringatni magunkat ilyen álmokba, hogy egy Astra reális fenntartásából Porschet meg Mustangot veszünk, csak aztán jön a koppanás és a fájdalmas felébredés.
"Én már ki lettem oktatva itt az oldalon, hogy évi 1 millió alatt kizárt bármilyen olcsó, tömegautót is fenntartani, mert ennyit bármelyik kocsira minimum minden egyes évben rá kell költeni."
A legegyszerűbb, alapmotoros népautókat is HOSSZÚ távon havi 50.000 Ft fenntartani, ami több mint évi fél milla
Meglepő, hogy a legtöbb felnőtt ember nagyságrendielg sem tudja megbecsülni mennyit locsol el autóra hosszú távon átlagban. Átlagban megáll a tudás ott, hogy olajcsere, meg tankolás. Persze, vannak olyan hónapok amikor nem kell ténylegesen másra költened. Aztán vannak hónapok amikor kijön a köteleződ, vagy épp műszakira készíted fel, mellé még tankolod. Éves szervíznél kapásból be ötszörözöd a havi fenntartást. Az igazi móka és kacagás abban az évben lesz, amikor majd gumiszettet cserélsz, szervizeled, tankolod, fizeted a KGFB-t, műszakiztatod, meg mellé beficcen egy nem kopó alkatrész cseréje. Na ott borul fel teljesen majd a költségvetésed, és nyomja meg hosszú távra leátlagolva a havi költségedet.
Arról nem beszélve, ha mondjuk egy 5 milliós autót használsz 6 évig akkor illenene 72 hónapra leátlagolni kapásból az árát, hiszen az is egy költség.
Aztán akkor az értékvesztésbe, inflálódásba nem mentünk bele.
De úgy általánosságban kijelenthető ha felmerül benned a kérdés, hogy fenn tudod e tartani, akkor nem tudod
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!