Ezt a Mercedest fent lehet tartani évi 1 millióból?
Nyilván nem pontosan ennyiből, de akinek volt már hasonló tipusu verdája,esetleg jelenleg is van, ha mondjuk 5 évig használom, átlag évi 1 misiből ha nem vagyok nagyon szerencsétlen, hogy motorfelújítás, stb, összejöhet a fenntartása?
Az szomorú, de mondjuk ha leírnák egy hozzám hasonló laikusnak, hogy mi a f*szom kerül egy mindössze 6 éves prémiumon milliókba minden évben, azért hálás lennék :D Elhiszem,csak jó lenne tudni.
De egyébként ezekért az autókért mi az anyjuknak kérnek el egy 20ast újonnan, hogyha miután lejárt a 4 év gari , milliókért javítandó ipari hulladékokká válnak?
1-es
Az havi 83.000 forint, hát… ennyiből már egy új autó törlesztője is kijön :D
Ennyit kéne költenem az autómra, biztos meggyújtanám
"de mondjuk ha leírnák egy hozzám hasonló laikusnak, hogy mi a f*szom kerül egy mindössze 6 éves prémiumon milliókba minden évben, azért hálás lennék"
Ne csak az olyan éves fix költségekre gondolj, mint mondjuk az olajcsere. Amikor azt mondjuk hogy ennek havi 1 millió a fenntartása, akkor a sok éves átlagban szükséges szervízeket, és a várható meghibásodásokat beleszámolva értjük. Lehet hogy éppen az első évben (vagy pont 2025-ben, vagy bármikor máskor) lesz egy olyan éved hogy csak a kötelező dolgok vannak. De ha ebben egyszer meghal a váltó, ha egyszer cserélni kell valami elektronikát (ami persze úgy van összeépítve, hogy akkor kis túlzással a fél kocsit ki kell cserélni, nem csak azt az egy kis biszbaszt), vagy csak jön a "nagyszervíz", akkor a gatyádat is ráköltheted. Most direkt megnéztem, ehhez az autóhoz egy kettőstömegű a bárdinál kisker áron 370 ezer. Csak az alkatrész. Oké, ezt egyszer kell majd cserélned, nem évente. De 4 féktárcsa és fékbetétek cseréje szintén bőven 300 fölött lesz, ha munkadíjat is fizetsz rendes szervízben (és persze nem a legolcsóbb kínai alkatrészt veszed). És még tudnék közel egy tucat olyan dolgot sorolni, ami a következő 150 ezer km alatt 99 % valószínűséggel cserélendő lesz, és többszázezerbe kerül. Ha mindezekhez hozzáveszed a kötelező "apróságokat" (olajcsere, gumik stb) akkor ott vagy, hogy az évi 1 milliód jelentős részét csak a kopó alkatrészek tervezhető cseréjére elköltötted. És akkor még semmi nem romlott el...
Attól függ mi romlik el.
Ha semmi komoly, akkor persze. De ha már egy kormánymű, vagy valami motor problem akkor lesz nagy baj.
"Mondjuk ha tisztességesen cserélem az olajat (váltóban is) , akkor azért azt el lehet kerülni nem, hogy motorral váltóval baj legyen?"
Akárhogy is számolom, ha ezt az autó most megveszed, simán használni fogod addig amíg lesz benne 250 ezer km, de minimum 200. Ekkora futásnál már rengeteg minden elromolhat, akkor is ha rendesen szervízelték és vigyáztak rá. Az hogy szervízeled és vigyázol rá legfeljebb annyit fog jelenteni hogy nem 12 dolog romlik el rajta csak 9.
A piac nem véletlenül árazza be így ezeket az autókat. Azért kerül egy egyébként korszerű autó (még ma is ezt a szériát gyártják, tehát nem idejétmúlt vagy korszerűtlen) durván felébe az új árának, mert számítani kell komolyabb kiadásokra. Ha nem így lenne, akkor az új ára lenne 20 millió, a hat éves használt pedig 17.
Hm, és az szerinted jobban megérné ha még költök rá, meg kicsit gyűjtök, és veszek egy még épphogy garisat, ami valszeg tuti jól karban volt tartva mert folyamat vitték szervizbe hogy érvényes legyen a gari? pl egy majdnem 4 éves verdát. Mert akkor végülis azzal biztosra mennék, hogy a kocsi nonstpp szervizelt volt, hátha akkor inkább előre fizetném ki a dolgot, minthogy utána szívnék :D
Vagy nem éri meg azt a plusz pár misit mert valszeg ugyanott kötök ki ? vagy ahhoz már jósnak kellene lenni megmondjuk ? :D :D
Nem is illik egy ilyen mercit széthajtani...
Egyszerűen nem áll jól neki a száguldozás.
Itt most leszámítva az olajcseréket, szűrőket és a tankolást akkor derül ki, hogy mennyi a fenntartása ha megveszed és használod.
Előre nem tudhatod mi fogja megadni magát benne, és itt már bizony nem pár ezres alkatrészekről van szó.
Nekem nem kéne ez a merci mert egyrészt szerintem nem szép, másrészt ez a 2000ccm marha kicsi egy ekkora autóba.
De ha neked ez tetszik és a vételáron felül be tudsz dobni a fiók aljába 1 milliót vésztartaléknak egy nagyobb gebaszra akkor hajrá!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!