Jól gondolkozom? Kérlek, írjatok tapasztaltak! Ha behozunk egy beteg Mercedes autót és tételezzük fel mindennemű hibája miatt költeni kell rá, 3 millióból felújíthatjuk? Megéri így gondolkozni, ahogy írom?
Például:
Új 2011-es E 220-as dízeles vagy benzines autót behozunk. 6000 euróért.
Nyilván ez egy beteg autó.
Mi problémája lehet? De ha mondjuk mindennemű problémája van, akkor is csak az alábbiak lehetnek, amik vonatkozásában ennyiből megúszhatjuk? 3 millió!
Tehát motorgenerál: Vagyis motort kell cserélni, akkor lehet belőle újat vagy keveset futott kilómétereset kapni, amit be lehet építeni vagy hengerfejezni kell? _ Ez 1 millióból megvan?! Vagy nincs?
Tételezzük fel, hogy automata váltós, aminek a cseréje milliós tétel:
Ez szereléssel együtt ennyiből megvan? Vagy nincs?
És mondjuk még lengéscsillapító , porlasztócsúcsok stb, plusz 1 millió:
De akkor 6 millióbol már van egy jó mercije a használónak.
Mi a véleményetek ez ügyben? Ha abból indulunk ki, hogy átvan írva a kilóméter és futott az autó közel 500.000 km-et.
Azzal a gondolatmenettel vágok bele, hogy tételezzük fel, a sok futásteljesítmény miatt a lehető legtöbb dolgot cserélni kell és ha azokat cserélni kell, akkor mik azok? És azokat szereléssel együtt mennyiből tudom úgy megoldani úgy, hogy már ne legyen további gondom, de ha annyit ráköltök, akkor az úgy már tényleg jó. Határ a csillagos vagy ennyiből megoldom? Egyáltalán akkor úgy teszem fel nektek a kérdést, hogy a nagy futásteljesítmény miatt mik azok a dolgok, amire valószínűleg mindenképp költeni kell. Merüljetek el benne kérlek benneteket nagyban, gondolva arra, hogy a lehető legtöbb dologgal gond lehet egy beteg autónál, de akkor MIK AZOK ÉS MENNYIÉRT oldom meg?
Tudom ez kicsit nehéz kérdés, de arra irányul , hogy érdemes e behozni egy beteg kívülről jó autót, ami valószínűleg azért ilyen olcsó, mert beteg műszakilag.
"De akkor 6 millióbol már van egy jó mercije a használónak"
Mekkora biznisz...föleg hogy 4-4,5millioert mennek az ilyen autók,és 5-ért mert rándesen hibátlant kaosz kevés futással.De amugy sem értettem soha ezt,hogy miert kell valami lepukkant szart megvenni aminek majd lehet xopni a rendbehozatalával,és valoszínüleg jó sosem lesz és még többe is fog kerülni mint venni egy megkímélt példányt.....gondolom téged sem a realitás meg üzleti érzéked miatt szeretnek.....
föleg hogy 4-4,5millioert mennek az ilyen autók,és 5-ért mert rándesen hibátlant kaosz kevés futással.????!!! Nem biztos az, hol élsz te,
saját használatra kellene.
2011-es E-osztályt valóban kapni 4-5 millióért már, 3 millió fele van az alja. Keress rá hahun úgy hogy 2011 az évjárat és 6 millió az alja, annyiért már a valóban szép és keveset futott példányok kerülnek.
De ha saját használatra lesz azt csinálsz amit akarsz, legalább egy szerelő nem fog éhen halni.
"Mi problémája lehet?"
Nem feltétlen csak motor-vátló-lengéscsillapító, több hibája is lehet. Lehetnek elektromos illetve karosszéria gondok is.
"Tehát motorgenerál"
Attól függ, mi a motor baja. Lehet hogy a motornak épp semmi de lehet hogy hengerfejes. 10 éves modell, már nyugdíjazott motortípus, újat sehonnan sem fogsz szerezni, másik típust meg nem építhetsz bele. Bontottat is csak sérült kocsiból fogsz kapni (mert hát egy jó kocsit kevés futásteljesítménnyel miért is bontana valaki csak úgy) ami erős lutri.
"Tételezzük fel, hogy automata váltós, aminek a cseréje milliós tétel"
500-800 közötti tétel egy teljes váltófelújítás, ami vagy lesz olyan tartós mint ha gyári lenne vagy nem. Bontott váltó szintén lutri.
"És mondjuk még lengéscsillapító"
Lehetnek ott szilentek, lengőkarok, felfüggesztés, csapágy, féltengely és a többi. Persze ha nem minden rossz akkor meg lehet úszni 1 millióból.
De ezeken felül kis millió hiba lehet mint írtam, difi, osztómű, fékberendezés például.
"Mi a véleményetek ez ügyben? Ha abból indulunk ki, hogy átvan írva a kilóméter és futott az autó közel 500.000 km-et."
Tehát lenne egy kocsid, ami 5-6 millióba került, sokat futott és még csak nem is gyári hanem egy tákolt valami. Az óratekerésre nem is reagálok semmit pláne ha saját használatra akarnád, plusz eladásnál lehetnek gondok, ha elviszik állapotfelmérésre az ilyen modern kocsiknál már több helyen van tárolva a futásteljesítmény, garantált a lebukás.
"Azzal a gondolatmenettel vágok bele, hogy tételezzük fel, a sok futásteljesítmény miatt a lehető legtöbb dolgot cserélni kell és ha azokat cserélni kell, akkor mik azok? És azokat szereléssel együtt mennyiből tudom úgy megoldani úgy, hogy már ne legyen további gondom, de ha annyit ráköltök, akkor az úgy már tényleg jó. Határ a csillagos vagy ennyiből megoldom?"
Az alaktrészek élettartama nem mindig függ össze sem a futásteljesítménnyel sem a korral. Erősen függ a használattól és az útminőségtől, de az autó tárolásától és karbantartásától is. További gondok is könnyen jöhetnek, például tegyük fel 8 szilent rossz a több tucatból, azt a nyolcat kicserélteted utángyártottra. A többi meg majd havonta-félévente újból megadja magát, aztán pár év után az utángyártottak is. Ilyen kocsival mindig lesz mit tenni, mert bárhogyan is szépítjük, ez tákolás.
Attól hogy van egy 10 éves kocsid rengeteg kilóméterrel, és te kicseréltetted a kocsi felét, még nem jelenti azt hogy többet fog érni mint egy hasonló korú de alapból jó állapotú.
Legnagyobb hibák: besült motor, a váltó fogaskerekei teljesen elkoptak, kuplung elkopott, fék már csak dísznek van mert a tárcsa is és a betét is repedt/törött/vékony, berohadt fékmunkahenger, nem működő abs/esp/üzemanyag ellátás, elektromos gondok, kinyílt légzsákok, elporladt belső tér, ropira tört karosszéria amit úgy kikalapáltak, hogy ne tűnjön töröttnek, de valójában kártyavárként fog összeomlani a kocsi egy apró koccanásnál is stb., stb., stb.
Plafon mennyi lehetne? Hát a karosszéria gyári technológiával történő helyreállítás az kb. az autó újkori értékével vetekedne.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!