Mercedes és BMW motorok között hogyhogy ekkora a teljesítménykülönbség?
Például mindkét márka 2 literes turbós dízelmotorját vesszük alapul:
-BMW B47 vs Mercedes OM651
-1995ccm vs 1796 ccm
-190 lóerő vs 134 lóerő
A két motor erősen hasonló paraméterekkel rendelkezik minden téren, kivéve a teljesítményt.
A Mercedes motorja miért ennyire gyenge? A B47-ből 228 lovas a csúcsváltozat de az OM651-ből csak 201 lóerő.
dízelmotor, a lóerő pont semmit sem jelent - a nyomatékot hasonlítsd össze
egyébként sok oka lehet, de pl. nézd meg Volvo D5-ös dízeljei is a térfogathoz, dupla turbóhoz képest milyen alacsony teljesítményt adnak le. Nem mindig cél a mechanikát határon járatni.
Nem a 2-es vagyok, de azért egy AMG-t ne vedd alapul! Az totál más liga!
A BMW tényleg alapvetően a sportosságra törekszik még egy sima 16i-s motornál is, vagy a közkedvelt 20D-t is nézheted...
Feszes futómű, jó úttartás, remek vezetési élmény még kevés lóerő mellett is kiemelkedően jó a BMW ezen a téren, nem véletlenül az egyik legkedveltebb hülyegyerek autó!
A Mercedes meg alapvetően arra törekszik, hogy úgy érezd magad mint egy hajón, lágyan ringatózol az úton, és kényelmes fotelszerű kényelmed legyen, valamint az adott szegmensben a legnagyobb elegancia! Ezt a Merci nagyon tudja!
Nyilván sport modelleknél odateszi magát a Mercedes is, de alapvetően nem az a célközönsége, csak azt is kiszolgálja, aki ezt várja egy Mercedes-től! No meg ott a presztízs is, meg se tehetné, hogy egy Audi S vagy RS-re vagy egy BMW M-re nincs válasza!
Az elegancia, nem a száguldásról szól!
Mint írtam a Mercedes tök más szellemű!
Hál istennek nekem most egy Audi-m van nem is az első, de volt BMW-m is pont 320D, és volt több Mercedes-el is tapasztalatom!
Így ezért írtam amit írtam...
Nem mindent lóerőben és nyomatékban kell nézni!
Millió egy dologból áll össze a kocsi, és igen mint írtam ülj be majd egy E osztályba, meg egy 5-ösbe! Hát pofánvágás lesz, az E osztály után egy 5-ös egy Suzukinak fog tünni.
A BMW iszonyat puritán egy hasonló kategóriájú Mercedes-hez képest!
Vezetésben megint érdekes, vegyük az 5-ös BMWt iszonyat direkt kormányzású, qrva jó vezetni kanyarodni, a futómű mindent visszaad az útról, a kormány kemény, szinte majdnem olyan mint ha nem is lenne szervó!
Úgy érzed nincs az a kanyar amit nem veszel be... függetlenül attól, hány ló van alattad!
Na átülsz egy E osztályba, tök más lesz! Úszik az úton, cseppet sem lesz sportos, a kormányt akár 1 ujjal eltekered, a futómű semmit nem fog az útról visszaadni, mert annyira jó, mint ha egy felhőn utaznál!
Na ez a különbség, ha ezt nem érted meg nem tudom jobban körül írni!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!