Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 1.8 szívó motor tuningolás?

1.8 szívó motor tuningolás?

Figyelt kérdés

Szeretném kihozni az autóból amit lehet ami egy Audi a4 b5 1.8 125 lóerős jármű

A cél cirka 140-50 lóerő lenne de turbósítás és egyéb milliós tételű átalakítás felejtős

Kipufogó, chip, egr? Ezek módosításával elérhető?

Illetve cél hogy 150-200kg anyag kikerüljön az autóból. Ötletek?



2022. márc. 22. 22:11
 1/8 anonim ***** válasza:
84%
Ha kipakolod a belteret, akkor kb 100 kg-ot tudsz nyerni. Az a 25 plusz lóerőhöz most csak találgatni lehet. Első körben direktszűrő, hangolt szívósor és leömlővel kezdenék, ezután normális helyen megiratni egy progit rá. A 140-145 lóerőt ezzel valószínűleg el lehet érni.
2022. márc. 22. 22:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:

Köszi a válaszod!


Szívósorból milyet érdemes vagy mivel másabb mint a gyári egy hangolt? Átmérőben és vagy kialakításban?

Illetve a belteret szeretném meghagyni, mert az autó igényességét szeretném megőrizni

de külső elemeket például motorháztető, csomagtartó ajtó ha kicserélem üvegszálasra úgy elérhető a kitűzött cél?

2022. márc. 22. 22:32
 3/8 anonim ***** válasza:

Valami jobb légszürö, kipufogó plusz egy chippel ez már elérhető.


Nem tudom, hogy honnan gondoltad, a súlycsökkentést ha a belsejét megakarod hagyni.

Illetve hol szeretnél venni üvegszál ajtókat egy a4hez?


100kg-t maximum csak úgy tudsz nyerni, hogy a B oszloptól hátrafelé kidobsz mindent.

2022. márc. 22. 23:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
100%

Add el vegyel egy turbosat chippeltesd meg es kesz.

Amigy mire nem eleg 125 lo ?

2022. márc. 22. 23:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:

Nem ismerem ezt a motort, hogy mit bír, mennyi van még benne, de a saját tapasztalatomat letudom írni.


Nekem egy 1.6-os szívóm van, gyárilag 124le (a valóságban, mivel egy 1985-ös autóról van szó, ez kb. 100-110le között lehetett). A hengerfej le lett síkolva, szívócsatornák portolva, kapott magasabb fokolású vezérműtengelyeket (240-es a gyári, 264-est kapott helyette) és egy 60-as kipufogórendszert a gyári 55-ös helyett (szét volt rohadva már). A leömlő gyári. Légszűrő short ram.

Volt még pár dolog cserélve benne (könnyített lendkerék, szinterkuplung, arp csavarok, stb., de ezek a teljesítményen nem változtatnak.

Nos, padon így lett 152le mérve, ami a gyárihoz viszonyítva 23%-os teljesítménynövekedés. Az még hozzá tartozik a dologhoz, hogy a szaki azt mondta, hogy van ~20% szívási veszteség a magas hő miatt, de ez menet közben nincs, csak a padon. (nem volt ventilátor, így gyakorlatilag a nyitott motortér hőjét szívta, amit a menetszél valójában nem engedne).

Szóval igazság szerint nem tudom, hogy mennyi a teljesítmény, valószínűleg közelebb van a 160-hoz.

Nálam sajnos nem írható a gyári ECU, de ezeket a változtatásokat szépen "betanulta" és lekezelte, és a 182ccm-es injektorok és a benzinpumpa is elegendő volt ennyihez, az AFR rendben van. EGR egyébként nincs benne.

2022. márc. 23. 06:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
68%

Zsákutca.

Generáloztad meg a motort, hogy újra a gyári érték közelébe kerüljön és örülj neki. Ezek felett eljárt már az idő.

Vagy tegyél bele egy 1.8T motort, az se olyan ördögtől való folyamat.

2022. márc. 23. 07:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
Ja a súlycsökkentésre pedig, ahogy írták a beltér kipakolása felét talán adja a kívánt csökkentésnek, üvegszálazás árából (ha egyáltalán találsz) megvan az autócsere
2022. márc. 23. 07:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
5-ös vagyok. Még annyi, hogy az én motorom a kora ellenére kifejezetten jól tuningolható, a mai napig sokan használják tuningalapnak. Ismert belőle egy 800le-s turbós+nitrós változat, egy Új-Zélandi drag carban van.
2022. márc. 23. 07:29
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!