Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Babetta 210 tuningolásra,...

Babetta 210 tuningolásra, kiránduláshoz projektnek megéri?

Figyelt kérdés

Ami jelenleg volt nekem, amivel kezdtem az egy Peugeot Speedfight 2 volt azért, mert erősebbnek tűnt mint társai és nagyon tetszett elől a projektoros fényszóró illetve a lengőkaros megoldás.

Még csak éppenhogy elkezdtem, eddig 400-450ezer körülibe volt nekem a projekt, kezdésnek kapott vadonatúj Dr Evolution 50 motort illetve a hajtás is teljesen ki lett cserélve minden, görgő, szíj, kuplungrugó stb minden faszán beállítva, karburátor kitisztítva alkatrészei kicserélve, új benzincsap, tuning hátsó lámpa, az indexeket rákötöttem a helyzetjelzőre és így csináltam egy kapcsolható narancssárga plusz 2 fényt előre ami simán nappali fénynek elment vagy ködlámpának annyira erős volt és nagyon faszán is nézett ki szemből a 4 narancssárga világító rész. A projektor részt a fényszóróban ahhoz illően xenon-nal bekötöttem direktbe az akksira így a távolsági és a tompított egyszerre volt működtethető és erősebb is volt, akkumulátort kapott újat, gyújtáskapcsolót stb szépen lassan cserélgettem rajta mindent.

A végsebessége így 75-76 lett, utazó 55-60 körül, hegyen felfele pedig 45-55-öt simán bírta, baromira erősen ment.


Viszont sajna időközben jött egy gyökér Bárdis aki jobbról megpróbált sávon belül megelőzni lámpa után és fellökött úgyhogy a robogó valószínűleg totálkáros mivel vagy a kormány vagy a váz megsérült tehát jelenleg irányíthatatlan és balesetveszélyes lenne vele közlekedni ha meg a váz hajlott meg akkor nem is javítható, emellett jobb oldalt az össze idom megsérült, a kipufogó komplett cserés, lámpa szintén, kormányrúd illetve a fékkar stb szóval kb az egész valódi totálkár.


Ez arra lett volna, hogy kiskoromban én jártam fel a belvárosból a Hárs-hegyre kerékpárral végig tekerve egészen fel a hegy tetejéig, de most már ehhez lusta lennék így gondoltam megoldom ugyanezt robogóval.


Na most újra belekezdeni nulláról ebbe a projektbe nincs pénzem a Peugeot pedig helyrerakni nem érné meg mivel már sosem lesz az igazi illetve a kormányzás nem valószínű, hogy javítható lesz, de a rendőrségi eljárás miatt mivel a kulcscsontom darabokra tört, 1-1,5 évig eleve se biztosító részéről kártérítésről nem számíthatok se semmire, a robogóhoz pedig nem nyúlhatok addig ugye meg igazából már nem is érné meg ilyen jelentős sérülés után foglalkozni vele.


Most amin gondolkodtam ami legolcsóbb lehetne az a Babetta. Ahogy néztem, gyári állapotra restaurált példányokat lehet venni max 130-150ezerért és akkor annak tényleg semmi baja, szépen le van festve és remélhetőleg a motorja is rendben van. Nem egy bonyolult szerkezet és látok benne tuning potenciált.


Lenne viszont egy pár kérdésem:


Babetta alkalmas arra amit én szeretnék tehát fel fog tudni menni mondjuk Hűvösvölgyig 45-55-ös tempóval?


A Peugeot-ból ezt a Dr Evolution 50-es állóhengert át lehet szereltetni Babetta-ra?


A Babetta generátora mennyit áramot termel? Csak mert néztem hogy ebbe kapásból 15W-os fényszóró izzó van míg a Peugeot-ban 35W-os volt eleve és duál-ba is működött vagyis a tompított és távolsági 2x35W egyszerre felkapcsolva, vagy fényszóró + a két index folyamatosan felkapcsolva.


A Babetta-n megoldható akkumulátor elhelyezése illetve annak a generátorról töltése?


Létezik Babetta különolajzással vagy minden tankolásnál nekem kell hozzá kimérnem a tankolt benzinhez szükséges olajat?


Babetta-n csak motortuninggal elérhető a Peugeot Speedfight-hoz azonos teljesítmény vagy a Babetta hajtása ehhez túlzottan elavult?


A Babetta bírná a hegymenetet tartósan tekintettel arra, hogy itt nincs aktív léghűtés? Csak mert olvastam, hogy nyáron például hosszabb út megtételére alkalmatlan mert túlmelegszik a motor, akkor hegyen gyakorlatilag első alkalommal kinyírnám.



Minden segítséget előre is köszönök! Ránézésre ez a Babetta szimpinek tűnik, tökre el tudnám képzelni vele hogy ezzel kirándulgassak vagy akár boltba elugorjak ha nem akarok hazaérve fél óráig parkolóhelyet keresni az autóval. Viszont ha max ilyen 30-40-re képes csak ráadásul sík terepen akármit alakítanék rajta akkor az nagyon kevés főleg hegyre fel.



2022. jan. 28. 00:08
 1/7 anonim ***** válasza:
95%
Köszönjük hogy megosztottad velünk életed történetét.
2022. jan. 28. 00:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:

Köszönöm, hogy b*sztatsz elvégre erre van ez az oldal nem kérdések megválaszolására. Ha nem érdekel, akkor tekerd át, a kérdéseimet az alján összegyüjtve megtalálod. A többit azért írtam csak le, hogy elkerüljek pár a tiedhez hasonló felesleges választ. Fogtam már bele ilyen projektbe, leírtam azzal meddig jutottam, leértem milyen célra lenne ez az egész és hogy milyen tapasztalatom van eddig ebben.


Így például már kapásból remélem nem fogok a kérdésemre olyan kérdéseket kapni, hogy milyen célra lesz, értesz e egyáltalán ehhez, szedtél e már szét ezt meg azt stb stb.

2022. jan. 28. 00:22
 3/7 anonim válasza:
0%
Köszönjük bejelentésed! Moderátoraink amint tudják, ellenőrzik ezt a kérdést.
2022. jan. 28. 01:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
100%

Először is : Köszönjük! Moderátoraink ellenőrizni fogják ezt a választ.


Másodszor minden átalakítható a babettán, ha van gépműhelyes ismerősöd akár a henger is áttehető átalakítással.


De a 210-es babszihoz lehet kapni tuning alkatrészeket, pl 60-as (még tán 70-es) bő fel/leömlős hengert ezt érdemes rátenni, de akkor már kell nagyobb lánckerék, delorto karbi, erősített hajtókaros főtengely, komolyabb csapágyak, meg valahogy a henger hűtését is meg kell oldani, akkut lehet rá felszerelni világítás tekercseket kell áttekerni, rezót kell rá csinálni/csináltatni, karbit olajkeverőset/olajszivattyút is rálehet igazából tenni stb stb stb


Úgy összességében ha van pénzed simán lehet tuningolni, de ahhoz felesleges restauráltat venned, lévén a blokkot úgyis szét kell húzni, lánckerekeket variálni kell lámpát úgyis másikat teszel, akkor már vegyél egy lerúgottat, festesd le a vázat/elemeket, tegyél fel egy könnyebb szivacsos bicikliülést és annyi.


Tehát magyarul neked igazából alapnak kell egy jó váz/kerekek, 2 blokkfél benne a áttételekkel/váltóval és annyi. Ez kihozható akár 50K-ból.


Mi annó egészen elmentünk addig hogy vízhűtéses lett a henger, aluból csináltattunk rá tankot, lámpát ledesre építettük (annó nagy szó volt :D) 70-es henger rezó, kényszerhűtés mint a simson star-okon meg egy pár apróság, így ment valós 80-at.

2022. jan. 28. 04:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 A kérdező kommentje:

Köszi a részletgazdag választ! Azért nem ilyen extrém tuningba mennék át viszont a gyári 40 sebesség az nagyon kevés azért. Nekem csak az lenne a célom, hogy azért a 40-50 az meredek emelkedőn legyen meg és egy olyan 60-70-et menjen egyébként nem azért mert záguldozni akarok egy ilyen kis kerékpáron hanem hogy bírja. Ahogy te is írtad, a komolyabb tuninghoz már a hajtást is át kéne alakítani amit sejtettem azért kérdeztem azt is. Illetve én a Peugeot-nál is rakhattam volna fel 70-es legalábbis a szerelő azt ajánlotta volna viszont ha a rendőr megfog akkor én őszinte tiszta lelkiismerettel akarok előtte állni és nem akarok ilyen játékokba belemenni mert az akkor már biztosítási csalás, okirat hamisítás, jogosítvány nélküli vezetés stb stb, nyilván nem fog senki basztatni de mi van ha mégis.


Szóval maradnék az 50-es hengernél, amit felraktam az is csak annyi volt, hogy több felömlő lett belefurva ezért nagyobb lehetett a teljesítménye meg eleve az hogy új volt és jó volt még a kompresszió is sokat segített.

Mindenképpen meghagynám 50-esnek, én csak abból akarom kihozni a lehető legtöbbet és az érdekel, hogy el tudom e érni ezt egy Babetta-n is ugyanúgy ahogy a Peugeot-val vagy van e valami ami korlátoz például ahogy te mondtad a 70-es esetében a túlmelegedés illetve a hajtás.

De néztem közben, hogy elméletileg a váltóban a röpsúly sem alkalmas nagyobb nyomaték leadására.


Azért vennék restauráltat, mert azon gyakorlatilag csak a motort kellene cserélni, a világítást egy kicsit mai szintre felhozni, esetleg gázkisüléses izzót belerakni ha elbírja, berakni egy akkut töltéssel, a kipufogón alakítani esetleg hogy érjen is valamit az erősebb 50-es motor aztán ennyi nekem elég ahhoz, hogy hegyet másszak vele.

2022. jan. 28. 04:53
 6/7 A kérdező kommentje:
Néztem közben alternatívákat, esetleg Puch Maxi vagy Suzuki Eco vélemény? Jobb lehet mint a Babetta?
2022. jan. 29. 05:23
 7/7 anonim ***** válasza:
Ember, ha veteranozni akarsz kb akkor ok, de minden más esetben vegyél egy nagyobb motort amikor .inden feltétel adott.
2022. júl. 30. 22:48
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!