Üdv! Mi történik ha a tuningolás során nem cserélek főtengelyt? (Cpi sm 50, Stage6 77, 25mm-es karbi, kb 23 le) elég hogyha csak óvatosan/finoman adom a gázt neki? És hogyan tudom megnézni hogy milyen főtengelyvan benne és hogy mennyit bír?
Üdv! Mi történik ha a tuningolás során nem cserélek főtengelyt?
(Cpi sm 50, Stage6 77, 25mm-es karbi, kb 23 le) elég hogyha csak óvatosan/finoman adom a gázt neki? És hogyan tudom megnézni hogy milyen főtengelyvan benne és hogy mennyit bír?
Gyárilag 3-4LE. Szóval nem tudom, hogy a 23lóerőt honnan szedted, de nincs az az úristen, hogy te otthon pár tuning alkatrésszel gyakorlatilag meg hétszerezd a teljesítményt.
Azt, hogy milyen főtengely van benne onnan tudod, hogy szétszeded és megnézed. Nyilván gyári, amit muszáj cserélni ha komolyabb tuningnak veted alá (vagyis felhúzod mondjuk 6-7lóerőre), és természetesen a hajtókart is célszerű cserélni.
"Cpi sm 50, Stage6 77, 25mm-es karbi, kb 23 le"
Wow
Mindez egy "Cpi sm 50"?
Szerintem gyorsan védesd le Pistike!
Személyes véleményem szerint:
Ha a főtengely csapágyakat és az alsó tűgörgőt jó állapotúnak érzed akkor nem kell aggódni.
Esetleg arra érdemes figyelni hogy ha jól tudom a gyári főtengely 11000rpm-ig van hitelesítve.
Ha meg mégis megszorul a főtengely akkor amúgy is mindenképp ki kell cserélni.
Naszóval adott, egy gyárilag 3-4 lovas masina, na ezt elvileg feltuningoltad 23 pacira.. Na most gyárilag 7000 rpm körül adja le a 3-4 pacit, ha a gyújtsáshoz nem nyúltál esélytelen hogy 12-14-16 ezerig elforogjon, hogy leadja azt a teljesitményt (egy gyűrűs dugót alacsony fordulatnál senki nem alkalmaz...a 7k pedig még igen alacsony).
Viszont ha netán tényleg tudná a gép mindent ami kell (fordulatszám, előgyújtás stb), na akkor te hiába adod finomat a gázt, hiába próbálsz óvatosan menni vele, a főtengelyed nagyon nagy erőknek lesz kitéve, ami ha gyári, nem igazán fog tetszeni neki. A vége pedig az lesz, hogy nem hogy ez a 83 ezres tuning hengered, hanem a komplett blokkodat adhatod le a legközelebbi méh-telepen, mert kikönyökölt a hajtókarod és/vagy főtengelyed.
Ha valamit tudningolsz, akkor nem csak egy dolgot, hanem mindent hozzá kell állitanod. Lesz egy erős géped, de a gyári féked megállit? Nem. A futómű birni fogja a nagyobb erőket? Nem. Az ilyen tuningoknak úgyis az a vége, hogy vesz az ember egy gyárilag erősebbet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!