Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mindig mondják, hogy kisebb...

Mindig mondják, hogy kisebb köbcentis gyengébb autó nem jó pályára. stb. De tényleg nem jó?

Figyelt kérdés
Mondjuk egy 1.1-1.2-es(nem turbos) üzemmeleg motort könnyű széthajtani ha sokáig 4-5ezres fordulaton járatjuk vagy csak a fogyasztás fog nagyon megnőni? Mi értünk pontosan a széthajtás alatt? Mi fog tönkre menni vagy szétkopni? Van aki próbára tette az autóját? Érdekes téma. Köszönöm a válaszokat!

2022. márc. 20. 20:08
1 2
 1/17 crudy ***** válasza:
90%
Semmi nem megy tönkre, még a 4-5 ezres stabil fordulatot is jobban fogja szeretni mint a városi üzemet. Egyszerűen bosszantó lesz, hogy üvölt a motor.
2022. márc. 20. 20:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 anonim ***** válasza:
59%
1-essel egyetértek, annyi korrigálással: már ha üvölt. Nem minden motor zajos, különben ez is megszokás kérdése. Valamikor Ladákkal, Wartburgokkal jártak autópályán, azokhoz képes nagyon halk minden mai autó. Akit meg zavar, kapcsol magának zenét.
2022. márc. 20. 20:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/17 anonim ***** válasza:
64%
Hangos és többet fogyaszt majd mint egy kicsit nagyobb teljesítményű autó hasonló tempóban
2022. márc. 20. 20:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/17 anonim ***** válasza:
78%
Általában nem magára a motorra mondják, hogy "nem jó pályára", hanem az egész kocsira. Ezek főleg olcsóbb, régebbi autók, ahol már a zajszigetelés se jó, 100 fölött zavaróan hangos. Önmagában a motornak semmi baja nem lesz, ha jól karban van tartva. Max picit jobban kopik, de ez elhanyagolható.
2022. márc. 20. 20:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/17 anonim ***** válasza:
61%

nem lesz baja a gyengébb autonak sem ha a magas sebességgel megyünk vele


csak sokat fog fogyazstani, és mivel erötartalék nincs igy előzgetni nem igen lehet vele


Csak röviden.... Mikor gyerek voltam(80-as évek) mia családdal voltunk Bulgáriában kispolszkival! Az volt:) Oda értünk, hazaértünk.

Ma már túl kényelmesek és igényesek az embrerek


A mai autok már simán bírják az autópálya sebbeséget, semmi bajuk nem lesz, az utasoknak nyilván nem annyira kényelmes ha hosszú uton egy kisautóban kell végig űlni, Az autó jobban fogja bírni mint az utasok...:)

2022. márc. 20. 20:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/17 anonim ***** válasza:
23%
130nal mar sokat fogyaszt az 1.2es motor es ero sincs benne.
2022. márc. 20. 20:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/17 anonim ***** válasza:
34%
Hogy konkrét választ is kapj a váltó a kulcs, ezeknek a kis 0.8-1.1 kocsiknak pici váltója van rövid áttételekkel, most ezzel az áttétellel 130 kmhnál forog neked 4500 at az nem túl egészséges, bírja, de jobb lenne 3000 -res fordulatszám viszont ahhoz meg ugye combosabb váltó kell....rá lehet rakni sokszor, de lomha lesz mint a dög.
2022. márc. 20. 20:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/17 krwkco ***** válasza:
68%

Minden 15-20 évnél nem idősebb 60-70 lóerős autó tud tartósan 130-al menni. Közben kb. 3700-4000 a fordulatszáma, ami kb. a megengedett fordulatszám kétharmada. Nagy fordulaton jár az olajszivattyú, megfelelő az olajnyomás és jó a kenés. A motor nem kopik jobban, mint az országúton 90-el.

130-nál az autópályán nincs szükség erőre, mert nem akarsz gyorsabban menni. Legfeljebb az érdi emelkedőn vissza kell váltani 4-esbe és a sebesség lecsökken 80-90-re.

A motornak nem árt. Az utasoknak egy kicsit. Többnyire a zajtól nem lehet beszélgetni. A rádiót is felesleges bekapcsolni.

Az autó nagyjából ugyanannyit fogyaszt, mint egy nagyobb homlokfelületű autó erősebb motorral.

2022. márc. 20. 20:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/17 anonim ***** válasza:
20%

Van ám hülyeség.

Most láttam a Dacia joggert videó teszten és az 1000-es motor nagyon szépen vitte a nagy kasztnit.

Nyilván nem verseny autó de bizony jól megy és a fogyasztása is az.

https://www.youtube.com/watch?v=MYhOueRTk68

2022. márc. 20. 21:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/17 krwkco ***** válasza:
75%

Nem néztem meg a videót, de a Dacia oldala szerint a 999 köbcentis motor nyomatéka 200Nm. Az biztos, hogy turbós.

Márpedig egy turbófeltöltésű motornál nem az számít, hogy mennyi az üres hengertérfogat, hanem hogy mennyi levegőt nyom bele egy munkaütemhez. 1400-1600 köbcentit?

2022. márc. 20. 21:15
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!