Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Motoron mennyivel nehezebb...

Motoron mennyivel nehezebb utassal közlekedni mint egyedül ?

Figyelt kérdés
mennyire érezni azt hogy van még valaki a motoron és a kezelhetőséget mennyiben befolyásolja ?
2022. márc. 19. 20:52
 1/5 anonim válasza:
91%

Szia


Ez attol fugg leginkabb hogy az utasod mennyire tud motorozni.

Ha nem tud és nem fog veled egyutt dolni akkor szinte fix a taknyolás

2022. márc. 19. 21:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
100%

Sokall másabb és talán nehezebb is.

Teljesen máshogy viselkedik a motor, más a stabilitása a fékezés és a kanyar is.

Mégha rendesen ül is és dől a motorossal együtt is.

De ha nem dől , mint az 1. írja könnyen kiszúszhat a motor a kanyarba .

Én is volt amikor vittem a fatert és majd nem elszaladtunk egyenest a kanyarba mert ő is ellenkezőleg dőlt.

Akkor nagyon lebas.tam az öreget , de megértette és semmi baj nem volt utána.

2022. márc. 19. 21:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
100%
20kg fölött már érezhető , egy 100kg ember esetén már kihívás a motorozás. de ez függ a géptől is sportmotoron szopás, 1200gs elviselhető a + súly
2022. márc. 19. 21:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:

Függ a motortól, függ az utastól és függ a motort vezető személy tapasztalától.


Ha egy 40 éve motorozó ember mögé fölül a felesége, akivel 30 éve motoroznak, 100 ezer km fölött járnak közösen és épp egy K1600GTL a motor, akkor nem lesz nehezebb számára a motorozás, csak max picit más.

Ha egy full kezdő motorosról van szó, (2+ év egyéb kategóriával, hogy utast azért jogilag vihessen), aki mögé a 125-ös kis motorkára fölül a 100 kilós testvére, aki sose motorozott még, akkor lehetnek meglepetések.


Maradjunk valami átlagosabb motornál, mondjuk valami 6-700 köbcentisnél. Meg fogod érezni. Egyrészt ha nem tapasztalt az utas, akkor máshogy mozoghat, mint a sofőr várná, így kicsit nehezítve a dolgát a sofőrnek, alacsony sebességnél, vagy akár normál sebességnél egy kanyarban. De még ha minden jól is csinál az utas, akkor is érezhető lesz az extra tehetetlenség kanyarban, fékezéskor, gyorsuláskor, hogy lomhább, álló helyzetből indulva hajlamosabb az egykerekezésre, mivel hátrébb a súlypont. Illetve emiatt kanyarban is óvatosabb kell lenni, mivel kisebb súly van arányaiban az első keréken.

Vészfékezés megint egy másik kérdés, mert itt csak a legtapasztaltabb utas fogja tudni (oktatás meg gyakorlás nélkül), hogy mi a teendő. Legtöbb átlagos utas ilyen helyzetben a sofőrre rá fog csúszni, aki próbál ellent tartani, amit valószínűleg csak úgy fog tudni, hogy a kormányba továbbítja az energiát, annak támaszt neki. Ez nem szerencsés, mert így nem tudja irányítani a motort normálisan és ha jó a tapadás meg jó a fék, akkor könnyen felállhat a motor az első kerékre, ledobva főleg az utast fejjel előre, de akár a sofőrt is.

Továbbá a rugózáson is érzed az extra súlyt. Egy kisebb motornál hajlamosabb lesz felkoppanni a hátsó rugó, kevésbé fogja ellátni a feladatát. Mondjuk valami 125-ösnél vagy 250-esnél.

2022. márc. 21. 01:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:

Gondolom te írtad azt a kérsést is, ahol afelől érdeklődsz, hogy mennyire fognak megbacni érte kezdő jogsival...

Egyébként én a tesómat kértem meg, hogy üljön már fel egy körre, hogy tudjam milyen utassal menni, érte nem kár ha elesünk vagy valami😂

2022. márc. 21. 09:03
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!