Melyik motrot ajánlanátok?
20 éves autónál nem az a kérdés, hogy szopóroller lesz e, hanem hogy meddig.... 😃
Minél egyszerűbb technikát vegyél ilyen idős autóból.
Amúgy itt tényleg az a lényeg, mennyi törődést kapott!
Bármelyik lehet jó.....
Ezen felül viszont a VW 2.0 TFSI motorja a harmadik generációra csiszolódott le azaz kb 2012 után, előtte én nem vennék ilyen motort!
Sok ismert tipushibája van, nem javíthatatlan és nem rossz motor amúgy, nagyon tud lépni, csak törődősebb, sok olyan dolog van vele, ami menet közbe jöhet ki... Nem véletlenül lett belőle 3 generáció...
Nekem is ilyen motoros kocsim van, és sokat nézelődtem a témában, az első két generáció elég szopóroller tud lenni...
A BMW 20i motorja ebben a korszakban egy egyszerű szívó benzin, nyilván olcsóbb fenntartani, és mint BMW presztízs szempontjából mindig ütni is fog egy Skoda-t az RS logó kb az emberek 90%-nak lófaxt sem jelent...
Viszont itt meg a papíron BMW logó jelenthet felárat a Skoda-val szemben.
Viszont a BMW ezzel a motorral egy szekér az RS Skodához képest, ráver vagy másfél másodpercet gyorsulásba, ez látszólag bagatelnek tűnik, de hidd el ez a valóságban bőven alázós dolog...
Elég csak arra gondolni, hogy a szuper sportkocsiknál 3-4 másodpercen rugóznak.... ott még a tized másodpercek is számítanak...
Hidd el tudom nekem egy 8.3 alatt gyorsuló BMW-m volt az veri a te általad kinézezett BMW gyorsulási adatát, azt hittem megy, most van egy 5.9 alatt százon lévő kocsim, kb a korábbi BMW-m 320D motorral lovasszekér kategória... pedig csak kb 2,5 másodperc különbségről beszélünk
A BWA az első generációs TFSI-ből még az egyik legjobb választás. Vásárlás után viszont rögtön vezérlés csere (ez még szíjas, nagyjából 60-80 ezer szerviztől függően) cam follower (nagyjából 6-8 ezer forint, otthon 10 perc alatt cserélhető) csere minden 3-4. Olajcserénél.
Ezenkívül az olajfogyasztás szokott probléma lenni, ezt egy gyűrű cserével meg lehet oldani.
Gyújtótrafókat szereti enni.
Kokszosodás is gyakran előfordul a szelepeken, ez olyan 50-75.000km után egy dióhéjas tisztítás és injektor felujítás (nagyságrendileg 100 ezer ft).
Innentől neked kell mérlegelni, ha mondjuk 10.000km-t mész évente akkor 5 év alatt a motorra számolhatsz 200 000ft szervizköltséget, ha nem kell gyűrüzni a motort + olajcserék ami ajánlott 8-10 ezer km után. Elvileg ha ezt az intervallumot betartod és minőségi olaj van benne akkor a magas olajfogyasztás probléma nem jön elő.
Keress rá YouTuben a TFSI frász videóra és az első 2 részt nézd meg belőle.
A BMW-ből mindenképp jobbak az M motorkódok, mint az N. Viszont itt is van elég kockázat, azért ezeket jobban lerúgják, mint a TFSI motorokat. Viszont tulajdonosa válogatja mennyi törődést kapott az autó. Lehet kifogsz egy TFSI-t amihez a fent felsoroltakon kívül hozzá sem kell nyúlnod, de lehet 2 hónap után gyűrűznöd kell. A BMW-vel ugyan ez a helyzet, a fiatalok akik megveszik ezeket azért rúgják ennek is, driftelnek, gumit égetnek, fenntartani pedig nincs pénz.
A #4-es leírta azt amit én szopórollernak neveztem...
Egy autóval ne kelljen ennyit foglalkozni szerintem, de ha ez neked belefér, amúgy egy jó motor!
Amúgy az M motorkódú BMW-k nagyon nem problémásak, jó motor!
De mint előttem is írták, minden azon múlik volt e az autónak gazdája....
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!