Hogyan tudom az első futóműből kiszedni a rugókat és visszatenni azokat? (LADA 2107)
Az elképzelés jó, csak a pajszert kell elfelejteni a rugó kiszerelésénél. Nem erőlködünk pajszerrel, gumiszerelő vassal, szomszéd Miska báttya laposvasból hajtogatott célszerszámával. Azért van a rugóösszehúzó, hogy ezt is meg lehessen oldani. Egy rugóra felteszel kettőt és aránylag kényelmesen, biztonságosan ki tudod venni a rugót.
A visszaszerelésnél is jó az elképzelésed, csak nem árt figyelni pár apróságra. Például arra, hogy a rugó és a rugótányér közötti gumialátét pár év alatt kőkemény lesz és a rugó kiszerelésekor néha porrá szétmállik. Érdemes előre beszerezni a gumikat, mert ilyenkor sűrűn előfordul, hogy az egyszeri Lada-tulajdonos elkezd szentségelni, mert ő nem gondolta, hogy a gumi megpusztul (pedig a Ladák valamennyi gumi- és műanyagalkatrésze hajlamos rá), az autósbolt pont zárva van, az autó meg már estére kellene, ezért "csak gyorsan rakjuk össze, majd hétfőn veszek másikat, osztán berakom" jelszóval összetákolja az első futóművet úgy, hogy a rugó a fém rugótányéron ül, majd hónapokra vagy évekre úgy marad az egész, aztán lehet hallgatni a nyikorgást. De ugyanez a helyzet a lengéscsillapító szilentblokkjaival is: általában már a kiszerelést sem élik túl. Sőt, az is csak ilyenkor tűnik fel, hogy a lengőkar gumiütközője is csereérett, de mivel az ritkán vesz részt a rugózásban, ezért általában "jóvanazúgy" jelszóval a helyén marad.
Szerintem az ilyen NE vegyen rugóösszehúzót se..
Olyan erők vannak ott hogy ha elszúrja akkor egy anyát simán átlő a koponyáján, márpedig ez tuti van annyira hülye hogy megcsinálja.
Vigye el szerelőhöz!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!