Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A hajtáslánc az első vagy a...

A hajtáslánc az első vagy a hátsokerekes autóknál egyszerűbb?

Figyelt kérdés
Tehát a váltó, meghajtás melyiknél egyszerűbb? Az első vagy a hátsókerekes autóknál?

2022. márc. 17. 20:11
 1/7 anonim ***** válasza:
95%
Az elsőkerekesek Giacosa-féle hajtáslánca egyszerűbb. Keresztben áll a motor a menetirány szerinti jobb oldalra eltolva, a bal oldalon ott a váltó, a tengelyvonalat eltolva hátrafelé hajt be a differenciálműbe, onnan keresztben indulnak a féltengelyek. Egy tömbben van az egész, nem kell egymáshoz képest központosítani az alkatrészeket, csuklók csak a féltengelyekben kellenek. A hátsókerékhajtás összetettebb, még akkor is, ha merev hátsó hídról van szó.
2022. márc. 17. 21:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
67%
Szerintem a legegyszerűbb a farmotor-hátsókerékhajtás. Ha elől van a hajtás, azt bonyolítja a kormányzás. Pl. VW Bogár
2022. márc. 17. 22:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
91%

Attól függ hol a motor.

De egyébként én is azzal értek egyet, hogy a legegyszerűbb a far- vagy középmotor hátsókerék meghajtással.

2022. márc. 18. 06:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 veterán vas ***** válasza:
95%

Nézópont kérdése.

Nyilván a gyártáskor sokkal egyszerűbb egy komplett fronthajtás "csomagot" betolni a kasztni alá és felcsavarozni (motor-váltó-futómű egyben).

Ám amikor javításról beszélünk, egy klasszikus orrmotor hátsókerék meghajtás esetében, a részegységekhez való hozzáférés lényegesen egyszerűbb.

Példának vegyünk két hétköznapi alaptipust, egy swiftet(fronthajtás) és egy kocka ladát(hosszanti orrmotor, és hátsókerék hajtás)

Tegyük föl, diffit akarsz javítani.

A swiftben megbontod a futóművet, kikötöd a féltengelyeket, széthúzod a motort a váltótól, kiveszed a váltót, szétbontod, és csak akkor jutsz el a diffihez.

A ladánál leveszed a kardánt, kijjebb húzod a két féltengelyt és már ki is tudod emelni a diffit.

Bizonyára mindjárt jön valaki aki mond egy ellenpéldát is ;) de általánosságban, könnyebb azt az autót szerelni, amelyik különálló egységekból épül föl.

Ahogy írtam, ez a megközelítés nem a gyártás, hanem inkább a javítás szemszögéből helytálló.

2022. márc. 18. 07:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
Szerintem egyszerűbb a hátsókerék hajtás. A motor hossz-irányba elhelyezve, tengely megy a váltóba, onnan meg egyensesen továbba differenciálműbe. Több hely van mindenre.
2022. márc. 18. 10:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

erre nincs konkrét válasz, mindenki másként látja

alapvetően az első kerekes keresztmotors a legegyszerűbb visznt mivel az első kerék a kormányzott kerék így értelem szerűen nem csak axiál-összekötők vannak hanem féltengelyek amik extrém kitekerésnél nagy gázadásnál eléggé kophatnak (kis csapágy golyók vannak a gumiharang alatt azért fontos h ne sakadjon ki mert akkor kiszórja a zsírt és jönnek a ropogások) szóval amint mondtam a maga modján mindegyik egyszerű és összetett is egyben

2022. márc. 18. 10:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 veterán vas ***** válasza:
71%

#5.

Éppen az orrmotor-hátsókerék hajtást szokták bírálni abból a szempontból, hogy az első tűzfaltól megy végig hosszirányban a váltó és kardánalagút. Vagyis a két első ülés lábtere között nincs semmi hely, és a hátsó ülésen középen helyetfoglalónak is a hóna alatt a lába.

Tehát ez a "több hely van mindenre" -az utasok szempontjából- nem egészen igaz.

2022. márc. 18. 11:38
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!