Mi miatt nem használhatók elvárásszerűen a sávtartó és automatikus fékező/lassító asszisztensek? Több cikkben/topikban olvastam, h. néha nem követi a jármű a kanyart (egyenesben nem nagy dolog követni a sávot), nem lassít, nem fékez mikor kellene...
Évek óta használok adaptív tempomatos autót, semmi gond nem volt még vele.
A saját autómban nincs sávtartó ( '17 Ingisnia) csak sávelhagyásjelző ami egyszer belekormányoz és riaszt ( tehát technikailag tudná tartani a sávot, ha a szoftver olyan lenne ). Próbálgattuk az elején hogy mekkora móka és majdnem bebsztam az árokba, mert egyszer mégsem akart belekormányozni. Nem emlékszem már, lehet hiányzott a jobb oldali felfestés..
Nekem inkább arra lenne szükségem, hogy ha tényleg bármi negatív borzalmas dolog bekövetkezne (például Figyelem zavar, vagy fáradtság miatti mikroalvás) egy teszem azt 700 kilométeres úton, akkor bátran hagyatkozhassak az autó sok rendszere közül erre a kettőre, hogyha kell lassít, és fékez, és nem vezet bele az árokba, ha az út kanyarodik.
Nagyon fontos lenne számomra hogy ha kell, akkor az én figyelmem megléte mellett azért ő is védjen meg engem (és a családot) az alkalmakkor hosszúra nyúló utazások alatt.
#6: Azért az elég meredek elvárás, hogy a sávtartó ismerje fel, hogy te éppen szabálytalan sávváltás helyett egy másik hülyét kerülsz ki...
Kérdező,
ebben az esetben marad a vonat/busz/repülő, amire te vágyakozol az már közelebb van a teljes önvezetéshez, mint ezekhez a rendszerekhez
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!