Mennyire megbízható egy autón az automatikus világítás?
Igen, sajnos ezzel van egy gondom, hogy a menetfény jele az, amit az autó használ kb az összes világításra.... kicsit össze vannak kuszálva a jelzések rajta, nem igazán értem, miért. A kijelzőn zölden világít egy jel, amin két kis lámpa egymásnak tükröződve szórják a fényt 3 csíkban. Úgy tudom, ez a nappali menetjelző jele. Akármelyik világítás módot választom, ez ég (kivéve a távolságit, ami a megszokott kék jel).
Magán a kapcsolón 4 állás van....off, auto, majd a fent említett menetjelző jel, majd az utolsó a távolságinak a jele, de ha odaállítom, az nem a távolsági, hanem a tompított és a jel a kijelzőn a másik, zöld :D Szóval baromira összekuszálta a kis kezdő agyamat :D Remélem, érthető, ahogy leírtam. Lényeg, hogy a normális tompított fényszóró jel, a kis zöld lámpa csíkokkal lefelé mutatva egyáltalán nincs jelen az autóban :D
A menetjelzőnek (menetfény, drl) nincs visszajelzője, amikor beindítod a motort, az egyből bekapcsol, csak akkor kapcsol le, ha a világítás is be van kapcsolva. (Lehet, hogy ugyanez világít első helyzetjelzőként is, csak halványabban)
A zöld, két kicsi lámpa az a helyzetjelző jele. Ilyenkor az első, hátsó helyzetjelzők és a rendszámtábla világítás is ég.
A tompítottnak ezek szerint nincs külön visszajelzője, de igazából nem is kell: Ha auto-n van, akkor ebből a zöld jelből tudod, hogy bekapcsolta-e az automata vagy sem.
Nekem az a tapasztalatom, hogy csak akkor tévedhet az automata, amikor süt a nap és köd/hóesés van. Ilyenkor a fényérzekelője csak azt érzi, hogy világos van, a ködöt nem.
Szerintem egyszer a parkolóban teszteld le, hogy melyik állásban pontosan mi világít. És akkor tiszta lesz.
Az automatát úgy lehet tesztelni, hogy valamivel letakarod a fényérzekelőt.
Automata állásra gondolsz a világításkapcsolón?
Az nekem 2005 óta minden autómon volt/van. Sosem paráztam miatta, teljesen jól működik. Az én autóimon volt gyári menetfény is, így városhatárnál sem kellett kapcsolgatni. Ha pedig sötétedett, automatikusan átváltott tompítottra. Ködlámpa kapcsoláskor is automatikusan kapcsolta a tompítottat. Illetve ha az ablaktörlő aktív volt (teljesen mindegy hogy a szenzor vagy én kapcsoltam manuálisan) szintén átváltott.
Teljesen jól, megbízhatóan működött, minden autómban.
Na az automata fényszóró asszisztens már más! Ez a mostani autómban van. A szélvédő mögötti kamera figyeli a forgalmat és kapcsolgat a tompított és reflektor között. Autópályán sokszor megzavarja az elválasztókorlát. Főleg teherautóknál, buszoknál, magasabb járműveknél ha a fényszórójukat kitakarja a korlát, már nem látja őket a kamera és felnyomja a reflektort. Aztán villognak szembe. De országúton is van egy kis késlekedése. Később veszi le a reflektort, mint én tenném. Drágább, komolyabb autókban lehet hogy ez a funkció jobban működik. Én a fentiek miatt nem szeretem használni.
A fényszenzoros világításkapcsoló, viszont egy elég kiforrott, lassan több évtizedes találmány, az teljesen jól működik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!