Autó vásárlók miért fosnak be attól ha egy vagy két
elem fújva volt egy kocsin? Ettől még műszakilag lehet
hibátlan, de biztos velem van a baj?!
Mert a magyar használtautó vásárló h*lye.
2022. márc. 6. 21:41
Hasznos számodra ez a válasz?
Már vettem egyszer ilyen autót, drága újra fényezni ha mondjuk el üt a szín egy kicsit, más bajra is utalhat...ezért többet nem is akarok venni. Utoljára beszoptam egy ilyen autóval.
2022. márc. 6. 21:41
Hasznos számodra ez a válasz?
Mert a fújás általában csak a jéghegy csúcsa. Mint egyik ismerősömnél, vett egy kocsit aminek volt egy elivleg kisebb kocc bal elől, aztán pár hónap múlva brutál nagy kókányolásokat találtak a váltótól kezdve a motorig.
2022. márc. 6. 21:44
Hasznos számodra ez a válasz?
4/24 A kérdező kommentje:
Akkor úgy írom, hogy tényleg csak két külső elem sérült pl, de beállitják sokan szarnak, holott nyúlvány, motor stb nyilván hibátlan és sértetlen. Rokonom pl lefényeztette az ajtaját, mert egy körömnyi helyen lepattant a fényezes (parkoló ajtórányitás). 2, 3 válaszoló ti ezt is otthagynátok e miatt gondolom? :)
Amit te tudsz a saját kocsidról, azt egy vadidegen nem tudja. Azt vélelmezi, hogy ha törött volt a az autó, akkor a kasztni mögött durvább dolgok is lehetnek, aminek a kivizsgálása macera, és költség.
Ha vadidegenek között létezne megelőlegezett bizalom, akkor nem sokat nyomna a latban egy-két korábbi fényezés. A bizalomhiány viszont érthető okból durván le tudja nyomni az értékesítési árat.
Hogy egy körömnyi helyen pattant-e le festék, azt egy sima, avagy mezei használtautóvásárlónak se kedve, se ideje, se pénze, se... nincs kiértékelni.
2022. márc. 6. 21:57
Hasznos számodra ez a válasz?
Ez azért különösen röhejes, mert még nem nagyon láttam olyan autót, ami több éves városi használat során ne sérült volna: ajtórányitás, apróbb parkolós sérülések, jégeső miegyéb. Igényes tulaj ezeken kijavíttatja. Na de akkor már nem gyári a fényezés.
2022. márc. 6. 22:00
Hasznos számodra ez a válasz?
Nem elég csak ránézni, azért van a festékmérő. Csak sok autó nem fújva van hanem vakolva.
2022. márc. 6. 22:46
Hasznos számodra ez a válasz?
#6 És te egy ajtórányitás miatt rögtön szaladsz újrafényezni az EGÉSZ elemet? Kétlem.
Nem kell itt a mellébeszélés. Sérült az autó. #5 tökéletesen leírta, hogy a probléma a bizalomhiány. Lehet, hogy az égvilágon semmi baja nincs az autónak, de ezt honnan kellene vevőként tudni? Bízzunk meg az eladó szavában? Egy eladó olyan, mint egy politikus: sosem az igazat mondja, hanem amit hallani szeretnél. Így hogyan lehetne benne megbízni? Arról nem is beszélve, hogy ha egy elem annyira sérült, hogy újra kell fényezni az egészet, akkor 99%, hogy a baj komolyabb volt. Hiszen ahogy fentebb írtam, egy ajtórányitás miatt nem lesz újrafényezve.
2022. márc. 7. 03:14
Hasznos számodra ez a válasz?
Ja igen és #7-nél is egy hatalmas pont: sokszor nem az a baj, hogy fújva van az autó, hanem hogy 1200 mikron vastag a "fényezés" (értsd: 1000 mikron malter, 200 mikron fényezés).
2022. márc. 7. 03:16
Hasznos számodra ez a válasz?
10/24 A kérdező kommentje:
Látom sok okos van ezen az oldalon, akik elvárnák, hogy egy 10+ éves autó is gyári fényezésű legyen. Viszont úgy, hogy sehol se legyen rajta se karc, se fényezés lepattanás, lakkréteg leválás. Vicces, hogy ezeket komolyan is gondolják egyesek. Ahogy mondja 6. válaszoló, egy igényes tulaj javíttatja, ha lepattan a fényezés, főleg ha az alapozás is sérül. (Rozsda) Mellesleg van ezer egy autóàtvizsgálással foglalkozó cég, aki helyszínre kimegy és atnéz mindent, kb 20-30e forintért. Aki ennyit sajnál úgy, hogy nem ért a kocsikhoz, azt nem sajnálom, ha 4 autóból összeheggesztett gépjármű boldog tulaja lesz.
Kapcsolódó kérdések: