Hogyan mehet át műszaki vizsgán olyan autó amiből eltávolították a DPF-et?
Ugye törvény szerin vissza nem léphet környezetvédelmi szintet egy autó sem. Márpedig ha kiherélik akkor vissza fog dpf híján.
Akkor mégis hogyan mennek át az ilyen autók műszakin?
Jajj ne viccelj már.
Bármi átmegy a műszaki vizsgán, néhány ezer forint kenőpénz kérdése.
Ennél sokkal, sokkal súlyósabb problémák is.
Mikor értik már meg végre az emberek, hogy az EURO szabványok nem írják elő egyetlen berendezés szükségességét sem? A szabványt k*rvára nem érdekli, hogy mi van az autóba, vagy mi nincs. Csak az számít, hogy mi távozik a kipufogócső végén. Az én F Astrámon sincs katalizátor, mégis átment vizsgán és nem, nem kellett hozzá se deákferi, se semmi más. Leadtam, átment, kifizettem, elhoztam. Ugyanezen az alapon a DPF hiánya sem bukási tényező, csak az lesz az, ha a kipufogógáz összetétele nem megfelelő, de ez egyáltalán nem garantált a DPF hiánya miatt.
És tudom, tudom, mindig jön az okos kérdés: ha nem lenne szükséges [ez] vagy [az], akkor a gyártó nem tenné bele az autóba, szóval annak hiányában nem fogja tudni teljesíteni a követelményt. Hát ez nem így működik, fentebb például ott az én példám. Igenis beleteszik akkor is, ha nem muszáj.
1. Mert az is plusz pénz, mind az autó újonnan vásárlásakor, mind a tönkremenő alkatrész pótlásakor. Plusz bevétel a gyártónak, jóhogy beleteszik.
2. Autót nem 20 ezer kilométerre vesz az ember, hanem legalább tízszer annyira. A motor állapota folyamatosan romlik a megtett kilométerekkel, így a kibocsátott kipufogógáz összetétele is folyamatosan egyre rosszabbá válik. Az autó úgy van megtervezve, hogy többszázezer kilométer után is képes legyen a rendszer produkálni az EURO előírást, ráadásul ez a többszázezer ez nem a finomlábúak többszázezrét jelenti, hanem az ütött-vágott többszázezret. Egyszóval: a környezetvédelmi berendezések túl vannak méretezve és el vannak túlozva. Szóval mi van akkor, ha egy nagyon jó állapotú motornál kibelezed a DPF-et, vagy kivágod a katalizátort? Valószínűleg semmi, mert a motor (még) olyan jó állapotban van, hogy azok nélkül is kellően jó a kibocsátása. Idővel ez persze változni fog, előbb vagy utóbb átesik a holtponton, amikor már nem lesz megfelelő.
Ha Euro4-es autóról van szó, azt simán hozhatja egy dízel autó DPF nélkül is. Akkoriban, a 2000-es évek közepén még nem volt kötelező a filter. Sőt, volt hogy felára extraként külön kérhető volt a DPF. De ha nem kérted, az akkori Euro4-et akkor is teljesítette a kocsi. Újabb, 5-öt, 6-ot már nem. Ha 13 évnél fiatalabb autóról van szó, ott már kell egy kis "sumákolás", hogy átmenjen. Pl a VB-vel megegyezni hogy kicsit lsaabban nyomja le a gázpedált mérés közben és máris átment az autó.
Egyébként ugyanez a helyzet Euro6-nál az SCR-rel: sokaknak szent meggyőződése, hogy minden Euro6-os dízel autóban kell adbluet töltögetni. Pedig ez sem igaz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!