Van értelme vezérműláncot cserélni egy olajzabáló
autón?
[link]
Keress még további információkat is.
Főleg akkor fűznék reményt hozzá, ha a kipufogó folyamatosan füstöl és kormoz, akkor is, ha bemelegedett a motor. Az utal dugattyúgyűrű problémára. Állítólag a szelepszárszimmering tömítése javul, illetve más okból kevesebb olaj kerül az égéstérbe, ha a motor bemelegszik. Ezért szimering problémánál hidegen indulásnál füstpamacsot nyom és melegen abbahagyja a füstölést.
Ez a Xadó adalék azért tetszik nekem, mert rá kell önteni a dugattyúra és várni. Van ideje dolgozni és a benzinbe kevert adalékokkal szemben nem fenyegeti, hogy elégjen mielőtt kifejtené a hatását.
2022. febr. 20. 22:03
Hasznos számodra ez a válasz?
12/19 A kérdező kommentje:
Nem füstöl, de az szerintem a katalizátor miatt van, nyeli elfele a szutykot. A kipufogó vége kormos. Nagyon. Amit küldtél tetszik, mert nem kell utána lecserélni az olajat. Az olyanokra, aminél le kell cserélni, az esedékességhez igazítom, mert nem akarom pocsékolni az olajat. 10 ezer kmnél megkapja a motoröblítőt is majd, hátha az is dob rajta valamennyit vagy csodákat művel és új motor lesz belőle. Remélem vannak ilyen csodák :D
Nincs.
Valószínű a gyenge olajnyomás miatt zörög a lánc is, a láncfeszítő patronon keresztül.
Leginkább kompressziót kellene mérni a motoron, és utána bűvölni rajta bármit is.
Kiveszed a gyertyákat, és egy 5000ft-os kompressziómérővel hengerenként ráindítasz.
De ha megírtad volna ezt az X akta autót, talán tudtam volna konkrétabban segíteni.
2022. febr. 21. 00:11
Hasznos számodra ez a válasz?
14/19 A kérdező kommentje:
Nagyon sokat böngészgettem és a hang a legjobban a kopogásos égésre hasonlít, aminek akár lehet az oka rossz gyertya is. Az nem lett cserélve megvételkor, de meg fogom próbálni a 100-as benzint és hétvégén pedig ha minden igaz rá tudok nézni a gyertyákra is. Már minden hangot meghallgattam a youtubeon amit úgy gondoltam lehet hozzá köze, és talán ez van a legközelebb hozzá. Mit gondoltok, lehet ez a probléma?
"Mit gondoltok, lehet ez a probléma?"
Lehet. Ha lerakódott a koksz az égéstérben a dugattyútetőn, a hengerfejen vagy a szelepeken.
2022. febr. 21. 11:38
Hasznos számodra ez a válasz?
Még mindig nem tudom milyen fostalicskáról beszélünk. Őszintén, ha ez az autó 600 ezret ér és még annyit ráköltöttél, buta vagy. A szerelőd meg egy hozzá nem értő pénz éhes valaki. Átnézetted vele, azt mondta jó. Neki jó, mert fizetsz neki, mint a katonatiszt. Velem ezt nem játszaná be egy sem!
2022. febr. 21. 21:27
Hasznos számodra ez a válasz?
17/19 A kérdező kommentje:
#16 Bocsi, ha félreérthető volt, annyi lenne GONDOLOM megcsináltatni. Amióta megvettem(kb. 3 hónapja) csak egy olajcsere volt rajta meg alapok helyrerakása. Gondolom bele volt töltve olyan lötty, amivel el lehet adni az autót és utána szophatok vele nyugodtan kedvemre. Nem nézettem át szerelővel, mert tudom miket kell átnézni, netről informálódtam és volt már autóm, tudom mikre kell figyelni. Ez pedig egy rejtett hiba, amit még a szerelő sem tudott volna megmondani. A szerelő megvétel után, olajcsere után látta, amikor kezdtem hallani ezt a hangot és kiderült hogy zabálja az olajat.
Ha igazoltan rejtett hibás a dolog, lehet jelezni az eladó fele. Azért nem igaz, hogy pont véletlenül, pont erről nem tudott... Ha kereskedésből vetted, akkor is menni kell. Ha bármelyik elutasít, polgári per. 600 ezer Ft nem kis pénz, én nem játszanék vele. Még akkor sem, ha tudom, hogy visszakapom és az ügyvédre megy el. Épp elég tétel az, ha egy ilyen szélhámost jól megbüntetnek és viselheti sumáksága következményét!
2022. febr. 22. 06:08
Hasznos számodra ez a válasz?
19/19 A kérdező kommentje:
Voltam szerelőnél és a csörgés nem a motorból jön, hanem a műszerfalból vagy a váltóból. Autón kívülről nem lehet hallani, csak az autóban csukott ajtónál. Az olajfogyasztásra pedig megpróbálok egy PCV szelep cserét, hátha.
Kapcsolódó kérdések: