Van értelme vezérműláncot cserélni egy olajzabáló autón?
Ha a pcv szelep hibája miatt eszi az olajat, akkor annak a cseréje nem olyan drága.
Ha a szelepszárszimmeringeken szökik az olaj, akkor egy hozzáértő szerelő a lánccserével együtt azt is ki tudja cserélni. Bár, ha a szelepvezetők kikoptak, akkor az csak ideiglenes megoldás.
Ha a karterből jön az olaj az égéstérbe, mert elkokszolódtak vagy leragadtak az olajlehúzó gyűrűk, akkor megpróbálhatod leoldani a kokszot.
Persze, ha a motor sok-sok km-es és nem mindig kapott megfelelő olajozást és emiatt a hengerek kopottak, akkor semmi sem segít.
Nem értem, miért nem cseréled ki akkor már most a motort. Miért kell megvárni amíg teljesen tönkremegy?
Oké, addig is pár ezer km-t "ingyen" elmész a régivel. Azán majd mondhatod le a hétvégi programot mikor az út szélén várod a trélert. Fizethetsz ki 50+ ezer forintot autómentésre. Kereshetsz sos bontott motort, a megfelelő válogatásra időt nem hagyva, különben egy hónapig nem lesz autód. Megéri?
Az pedig a B kérdés, hogy egy 600 ezer forint értékű autóba egyáltalán komplett motort megéri-e venni? Lehet hogy jobban járnál, ha most (amíg még úgy-ahogy üzemképes) eladnád nyomott áron (persze a hibákról a vevőt korrekten tájékoztatva), a motorra szánt 200 ezret hozzácsapnád, és vennél egy másikat. Ha a motorcserét nem sógorhaverismerősével a sufniban csináljátok meg, hanem rendes munkadíjat is fizetni kell érte, akkor kizártnak tartom hogy megérje anyagilag.
"Mit kell megnézni pl. a PCV szelepen hogy jó-e?"
Általánosságban a PCV szelep arra való, hogy amikor alacsony a nyomás a szívócsőben, akkor lezárjon. Így zárt pillangószelep mellett a motor nem szívja erősen a kartergázt.
De én nem tudom, hogy mennyi a műszaki érzéked, milyen autód van, meg amúgy is csak korlátozottan értek a témához. Neked kellen ekeresni az információt a neten. Pl. az alkatrészboltokban, hogy hogy néz ki az autódhoz való PCV szelep, hol van, milyen a kivezetése, milyen a működése. A kivezetőcsövén meg lehet-e figyelni olajlerakódást vagy házi készítésű olajlecsapatóval gyűlik-e olaj.
A dugattyúgyűrűkkel kapcsolatban a Xadónak van olyan folyadéka, ami a gyertyanyíláson beöntve tisztít. Sosem próbáltam, de ez jól hangzik és annyival olcsóbb, mint bármi más, hogy nem hagynám ki.
A szelepszárszimmeringekre azt írják, hogy az autó ilyenkor hidegen füstöl és ez melegen csökken. De ezt 5 perc keresés után találtam olajfogyás szelepszár szimering kulcsszavakkal.
Szóval valahogy így. De annak nagyon örülnék, ha bármi eredmény lenne és megírnád.
Ami azt illeti most utánanéztem, hogy mik a jelei a rossz láncnak, azt írja, hogy alapjárati csörgés, de nekem csak gyorsításnál van olyasmi hang, az gondolom lehet bármi más is. Pl. elszabadult hővédőlemez. Rossz motortartó bak okozhat valami fajta csörgést? Azt említették mikor vittem szerelőhöz átnézetni, de nem láttam mozogni a motort, amikor nyomkodtuk a gázt, ezért nem foglalkoztam vele. A motorra meg azt mondta hibátlan, jól megy és hasonlók. Amit nem érez ugye, hogy eszi az olajat. Ha nem érezhető a gyengülés, akkor valószínűbb az ilyen közvetett okok mint a pcv szelep nem? Arra rá fogok nézni mindenképpen.
#9 Rendben, köszi szépen. Ilyen csodaadalékokat meg fogok próbálni. Ha a gyertya helyére töltjük, akkor nem ugyanoda megy, mintha a tankba töltenénk?(mondjuk akkor keveredik a benzinnel)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!