Van kézzel fogható bizonyítéka annak, hogy a prémium benzinek jobb hatással vannak a motorra és kevesebbet fogyaszt tőlük az autó?
Pl. MaxxMotion, VPower, stb. Olyanokra gondolok, amik megvehetők a népszerű benzinkutakon, de nem 95-ösök.
Többször tankoltam már olyat, de a fogyasztáson nem észleltem számottevő javulást, a motor élettartama meg eléggé megfoghatatlan dolog egy átlag autós számára.
Négy évvel ezelőtt volt már hasonló kérdés.
Nem hivatalos saját méréseim:
500Km-es köröket teszek hetente (60% Autópálya, 30% autóút, 10% városi forgalom) VW FSI 2.0.
MOL 95- 7,9liter/100Km
MOL 100- 7,6
OMV 95MAX MOTION- 7,6
Szeged AUCHAN 98- 7,2
SHELL 100Racing- 7,0
Problémám egyik üzemanyaggal sem volt. Vezetési élmény a SHELL 100 Racing üzemanyaggal a legjobb!
Azóta voltak új rekordok: SHELL 100Racing- 6,4l/100Km és OMV 100-as 7l/100Km. Nyilván ideálisak voltak az időjárási viszonyok. 15 Celsius fok, szélcsend, kis forgalom.
Az autóban 336ezer Km van. Két olaj csere között (10-12eKm) nem kell utánatölteni az olajat. Még mindig elég erős a gép. A motorhoz még nem kellett hozzányúlni pedig állítólag hajlamos az FSI a kokszolódásra.
#11: én kíváncsi leszek a kokszolódásra.
a kia GDI motorok 100e km körül már kérik a dióhéjat.
Nálam most 70e van benne, nehány tankolás kivételével mindig 100-ast kapott.
Tudom, hogy GDI esetén a szeleptisztító hatás nem érvényesül, mert a benzin nem ott jön be. De kiváncsi vagyok, hogy a lerakódás ütemét befolyásolja-e.
Talán a befecskendezőknek valamivel jobbat tesz, vagy akár ha szívócsőbefecskendezéses az autód akkor max kevesebbet kokszolódik a szelep vagy a szívócső.
Egy átlag autóba nem sok értelme van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!