A magyarok jelentős része miért nincs tisztában vele, hogy mennyi is egy autó fenntartása?
Egyik szerelő ismerősöm mesélte a következő sztorit. Beállít hozzá valaki egy szétbarmolt autóval, még olyan hibák is voltak rajta amikkel műszakin nem menne át. Erre mikor hívja a tulajt hogy a vitt problémán felül van még bőven gond vele amit kénytelen megcsinálni mert a biztonságos közlekedés megkínája, a felsoroltak után azt mondja neki a tulaj: "oké de több hibát már ne találjon".
Miért tart itt a társadalom egy része? Mintha a szerelőn múlna hogy milyen alkatrész szorul cserére. Miért nem gondolják már végig a magyarok, hogy a mai autók már nem Trabantok, hogy rácsap kettőt kalapáccsal és megy tovább?
írhattad volna, hogy az autók egy része is, mert mint nem minden ember, úgy nem minden autó sem egyforma.
Meg nem minden szerelő sem, meg nem minden megoldás egy problémára sem.
Az, hogy valaki hozzákalkulálja a béjemvéjéhez, hogy évi 5 milliót fog rákölteni, ahhoz csak gratulálni tudok.
Én magamnak szerelem az autóimat, főleg ilyen 200 ezres kategóriát 3 forintból, azt is nagykerből szerezve.
Akkor most nekem mennyi az éves autófenntartásom?
Értelmetlen kérdés...
Ismerősöm megvette újjonnan a kocsit.
15 évig nem csereltetett benne semmit az olajon es a szűrőn kivül.
Egyszercsak nekifogott es kicsereltetett mindent rajta, futómű, vezerles stb mindent felujitatott.
2 hónap utan ripigyaratörte.
Én is jartam igy egy autoval eleg sokat belefektettem majd összetörtem, azóta nemerdekel.
A kollegam tanacsat követem akkor csereltetek valamit ha mar trailerezni kell ha nem megy önerőből.
Felesleges penzbefektetes.
Lehet, hogy utana összetöröd es kesz.
Akkor a saját tapasztalataim:
Elviszem szervizbe az autót, hogy sír a fék. Mondják, hogy a jobb hátsó féket kitakarították. Másnap viszem vissza, hogy még mindig sír. Vissza se adták, mert az egyik első fékkel komoly gond volt.
Vittem az autót EGR szelep cserére. A csere után nem aludt el a check engine. Olyan 20 szerelőt kérdeztem meg, mire azh egyik meg tudta oldani.
Megint EGR szelep gond (közben mentem olyan 200 000 km-t) 5X vittem vissza, mire jó lett. Volt, hogy kitakarítottak egy részt, volt, hogy varázsoltak valamit.
Sok év alatt sok típussal (mind benzines) Márkaszervizben olajcsere után kihúzom a nívópálcát. Az olaj színe sötét. A munkavezető meg akar győzni, hogy az autó diesel és mire leállnak az emelőről bebarnul. Tisztázzuk, hogy nem az. Bocsánatot kérnek és olajat cserélnek Vajon belevalóra? a szűrőket is cserélték? (Szerintem 1-2 perc alatt nem valószínű) A történetet mesélem egy márkaszervíz vezetőjének. Azt mondja vigyem hozzájuk az autót, mert ők mindig cserélik. Pár perc múlva féláron ajánl motorolajat...
Én annyit meg tudok nézni, hogy a megvett alkatrészeket beszerelték-e (koszos/tiszta, van-e olyan kiszerelt alkatrész, amit vittem), de hogy szakszerűen szerelték-e, hogy szükség volt-e a cserére, ne arról fogalmam sincsen (ha lenne már rég messze földön ismert autószerelő lennék)
Csodálkozol, hogy nem hordják az emberek az autóikat szervizbe?
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!