Márkaszervizekben nem szabad megbízni?
Egyik ismerősöm csúnyán megjárta azzal, hogy végig márkaszervizbe hordta az autóját.
2 évesen vette, szintén márkaszervizből ellenőrzött előélettel. Ma 8 éves az autó, elvitték múlt héten állapotfelmérésre egy független de márkán belüli szakszervizbe. Az eredmény: olajban tocsogó kormos motor, a fékrendszertől kezdve mindenhol kókányolás nyoma. Jogosan merül fel a kérdés, hogy ez egy márkaszerviz műve? És sajnos igen, minden számla megvan róla.
Szerintetek ez minden márkaszervizben így megy? Most direkt nem akarom írni, hogy melyik márkaszervizről van szó. Ki hogyan tapasztalta?
#4, de az hogy 1 év/30.000 km a gyári ajánlás olajcserére, nem azt jelenti, hogy tilos sűrűbben cserélni és ha kéred, akkor sem csinálják meg!
Szóval nekem nem ezzel van a bajom. A fenti listából még kimarad, hogy csikorog a fék. Mivel garanciális az autó, kértem, hogy nézzenek rá. Mivel nem volt kedvük vele foglalkozni és nem fizetős lett volna a munka, látatlanban azt mondták, hogy ez ilyen, szokjam meg, nem tudnak vele mit csinálni. Ami nekem kicsit furcsa...
Tavaly nyáron tanulók voltak a szervizbe. Emelés közben behorpasztották a küszöbömet. Amiről elfelejtettek szólni, pedig nem hiszem el, hogy nem tűnt fel nekik. Nekem meg eszembe nem jutott körbenézni az autó alját. Már itthon vettem észre. Hívtam őket, persze nem vették fel, azonnal rongyoltam vissza a szervizbe. Ez legalább korrekt volt, hogy beismerték és ingyen javították, újrafényezték a küszöböt.
#6 állapotfelméréssel én is jártam már így. Előző autómat használtan vettem. Márkaszervizbe vittem átnézetni. Tételesen kipipálták, hogy minden oké, minden rendben van. Lepecsételték, aláírták. Én pedig fizettem a szolgáltatásért, amiben meg is bíztam. Első szervizre, szűrők, folyadékok cseréjére is hozzájuk vittem a kocsit, rögtön vétel után, pár nappal az átvizsgálást követően. Akkor szóltak, hogy a jobb hátsó kerékfelfüggesztésnél törött a spirálrugó. Egyértelműen nem friss törés volt, már vaskosan rozsdás volt a törési felület. Az állapotfelméréskor ki volt pipálva hogy bal hátsó futóművel minden oké. De felelősségvállalás az nincs, csak fizessen az ember! Mikor megkérdeztem, csak a vállvonogatás ment, hogy nem vette észre a kolléga. Az autó sport futóműves volt, a rugót illik párban cserélni. Amit nem vett észre, 10 éve 40.000 Ft-omba került csak az anyag. A munkadíjon is természetesen vastagon fogott a toll, semmi kedvezmény, pedig ők hibáztak.
Nekem ez se volt egy szimpatikus, bizalomgerjesztő húzás. Na nem arról van szó, hogy a kis magánszervizekben nem fordul elő ilyen. De semmivel nem jobb ilyen szempontból a márkaszerviz sem.
De erre SENKI nem tud választ adni.
Igen, van vérprofi magánszervíz, és van hanyag márkaszervíz is.
De ezt leírni, hogy minden márkaszervíz xar, azt nem lehet.
Pl.: nővérem egy hivatalos BMW szervízbe jár. Sosem volt gondja. Igaz, oda sok olyan figura is jár, hogy ha azok kocsijával cigánykodnának, még a kutyájuk is meg lenne B@Xva, 2X! Így mindenkiére figyelnek. Jó, nem olcsók, de profik.
"de az hogy 1 év/30.000 km a gyári ajánlás olajcserére, nem azt jelenti, hogy tilos sűrűbben cserélni és ha kéred, akkor sem csinálják meg"
Ez teljesen igaz. Csak a legtöbb ember bízik a márkaszervizben, hogy ha ők azt mondják el megy 30ezret akkor el megy annyit egy olajjal.
Eddig jó tapasztalatom márka szervizzel nem volt, mikor olajat cserélni vittem nem cserélték le vagy az olajat vagy a szűrőt, esetleg mindkettőt, az alját össze verték az emelővel, küszöböt horpasztottak, a fejegység hangerőgombját tönkretették, kuplungcserekor nemigazán volt olyan dolog ami a motortérben megúszta volna ütésnyom/törés nélkül, minden csavarhoz amihez hozzáértek lenyalták, esetleg a menetet szakították meg, vagy csak meg se húzták, kerékcsavarokat úgy rátépték légkulccsal hogy a menet is kijött később a gumisnál 1-2 csavar kivételével. Meg még volt egy rakat dolog amit elkurrantottak, de tovább nem sorolom...
Illetve ami kirívó, egyszer sikerült a kormánygömbfejet légkulccsal úgy feltenni az egyik oldalon hogy gyakorlatilag nem lehetett szétszedni, de legalább a másik oldalon annyira se volt meghúzva a csavar hogy kézzel ne tudjam letekerni.
ÉS ez majdnem mind BMW szerviz, azóta nem hordom egyik autót sem ilyen helyekre, előbb bíznám a Józsira aki 8-általánossal rendelkezik, és egy biciklit nem tud összerakni mint bármely márkaszervizre.
Akartam választ írni, de látom itt felesleges. A lényeg, hogy szidni kell a márkaszervízt.
Én órás területen dolgozva kaptam meg ezt, hogy mi mekkora lehúzósok vagyunk, mert mi az, hogy 15+ az elemcsere.
Aztán jött vissza a paraszt, mert máshol cseréltetett, most meg beázott. Ja..., mert tömítést nem cseréltek, a régi meg elszakadt szétszedéskor. De csak 2000 forint volt! >:)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!