Miért nem szabad üresben gurulni az autóval?
-"Mert motorféked már nincs.
-Sose használtam."
Ebben a formában ez így nem igaz. Ha sebességben van lejtőn és nem nyomod a gázt, akkor egyáltalán nem fogyaszt az autó. Üresben az alapjárat fogyaszt. Ebből azért nem lesz számottevő különbség de jó ha tudod.
Egyébként pedig biztonságosabb sebességben hagyni lejtőn.
Ha uresbe teszed az auto szabadon gyorsulhat - ha elveszted az uralmad az auto folott abbol hamar baleset lehet ... ha sebessegben hagyod az autot, akkor a motorfek megakadalyozza a szabad gyorsulast.
Ha szabadon szalad az auto a lejton, akkor folyamatosan fekezned kell - folyamatos fekezesnel felmelegszik az egesz fek, felforrosodik az olaj ami miatt buborekos lesz ... ilyenkor elveszik a fekhatas, hiszen a levego (buborek) osszenyomhato - tehat valoszinuleg bekovetkezik a baleset.
Ja, főleg egy 1.2-es, 3 hengeres fűnyírómotornál különösen hatékony a motorfék...
Azért van a fék, hogy fékezz, ha baj van.
Éves átlagra lebontva, rengeteget lehet spórolni gazdaságos vezetéssel.
Rendszeresen gurulok kb 26 éve, de egyszer nem volt bajom belőle.
Beleverték a nebulókba ezt a hülye motorfék dumát, azóta mint a tibeti imát, mantrálják mindenhol.
Utoljára nálam a motorfék egy 1.7-es dízelnél ért valamit, ott használtam is.
A motorfék hasznos, kíméli a féket és ugye tartja az autót.
Nyilván többet fogyaszt a motor, ha 3000-ret pörög a 700-as alapjárat helyett, de konkrétan centiliterek a különbség, tehát semmit nem számít. Egyébként nem tudom, hogy honnan veszik itt, hogy motorfék közben nem fogyaszt az autó. Keverik már emberek a villanyautót a belsőégésűvel? Ugyanaz lejátszódik a motorban, mint alapjáraton. Ugyanúgy zajlik a szív-sűrít-ég-kipufog ciklus, tehát a motor használ üzemanyagot. De mondom, centiliterekről beszélünk, semmit nem számít. Hagyd csak szépen sebességben, hogy a motorfék fogja az autót.
"Vizsgán viszont ezért hibapont jár. Miért?"
Nem az eddigi válaszok miatt. Az oktatót és a vizsgáztatót nem érdekli a tanuló későbbi fogyasztása. A lejtős példák sem jók, mert vizszintes úton is jár a hibapont.
Ennek biztonsági oka van. Üresben leállhat a motor és akkor az autók többségében elmegy a kormányszervó és 1-2 fékezés után a fékszervó is. Ha a tapasztalatlan vezető nem reagál megfelelően és időben, akkor balesetet okozhat. És ha az autó sebességben van, akkor néhány (nagyon kevés) szituációból gyorsítással ki tud keveredni időveszteség nélkül.
Azok írják jól akik szerint motorféknél semmit nem fogyaszt az autó, míg üresben az alapjárat fogyaszt valamennyit.
Meg a féket in is sokat lehet kímélni a motorfékkel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!