Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Márkaszervizekben nem szabad...

Márkaszervizekben nem szabad megbízni?

Figyelt kérdés

Egyik ismerősöm csúnyán megjárta azzal, hogy végig márkaszervizbe hordta az autóját.

2 évesen vette, szintén márkaszervizből ellenőrzött előélettel. Ma 8 éves az autó, elvitték múlt héten állapotfelmérésre egy független de márkán belüli szakszervizbe. Az eredmény: olajban tocsogó kormos motor, a fékrendszertől kezdve mindenhol kókányolás nyoma. Jogosan merül fel a kérdés, hogy ez egy márkaszerviz műve? És sajnos igen, minden számla megvan róla.


Szerintetek ez minden márkaszervizben így megy? Most direkt nem akarom írni, hogy melyik márkaszervizről van szó. Ki hogyan tapasztalta?



2022. febr. 3. 11:14
1 2
 1/17 anonim ***** válasza:
100%
Voltak sztorik hogy hozzá se nyúltak a kocsihoz de kiszámlázták a cserét, illetve egyéb gányolós rémtörténetek. Sajnos megesik, kell egy megbízható ismerős.
2022. febr. 3. 11:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/17 anonim ***** válasza:
39%
de
2022. febr. 3. 11:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/17 anonim ***** válasza:
94%

A márkaszerviz nem azt jelenti, hogy gondosabban vagy jobban dolgoznának a nem márkaszervizekhez képest. Csupán annyi, hogy ha szeretnéd az autóra a garanciát érvényesíteni, akkor köteles vagy hozzájuk járni. Ennyi és nem több.

Én pont tagnap voltam szervizben. Most jár le az autómról a garancia. Sokat vacilláltam rajta, hogy márkaszervizbe vigyem továbbra is. De végül nem oda vittem. Nem bántam meg. Független szervizben voltam. Egy olajcsere és az első műszaki vizsga volt aktuális. Harmad áron megcsinálták teljes megelégedésemre, mint a márkaszerviz árajánlata. A szervizkönyvbe ugyanúgy beírták, bepecsételték. A számlát elraktam. Így az autó előélete egy későbbi eladásnál ugyanúgy dokumentálva lesz.

Nekem az eddigi tapasztalataim a márkaszervizzel:

- Első köztes olajcsere 2018-ban: 50eFt kedvezményesen. Néztem egy nagyon. Nem presztízs, vagy prémium márkáról van szó.

- Visszahívás az autó 1 éves korában. Eredmény: a motortérben fémig lekarcolva a fényezés, a lökhárító eleje a fekete műanyagig lenyúzva. A kuplung légtelenítőjén a gyári sapka hiányzik. Mikor szóvá tettem, hogy az 1 éves hibátlan autómat nem ilyen állapotban hagytam itt, a válasz annyi volt, hogy hát igen, jó nagy és nehéz váltó van ehhez a motortípushoz, a fiúk nagyon megszenvedtek vele. Ennyi, részükről lezárva, még csak annyit se hogy elnézést.

- Garanciális javítás: a motortérben a műanyag patentok letörve, nem pótolva. Kábelek csak visszahányva. Jól van az úgy... Minden tele olajos kéznyomokkal. Valami irgalmatlanul zörög az autó alatt rossz úton. Alánézek: két csavar ami a kipufogót rögzíti, csak rá volt kapatva a menetre, úgy hagyták.

- Éves szerviz. Már nem ide vittem, hanem az ország túlsó végébe. Semmi extra olaj és szűrők cseréje. Előtte kértem árajánlatot, sajnos csak telefonon keresztül. 60eFt. Oké, rendben megyek. Időpontra mentem. Munkahelyemen szabadság, hajnali 5-kor indulás, hogy időre odaérjek. Odaértem. Munkafelvételen nyitnak egy munkalapot, majd 3 órán keresztül úgy dekkolok az ügyfélváróban, hogy ráláttam az udvaron az autómra, hozzá se nyúltak. Majd további 2 óra alatt sikerült elvégezni a műveletet. Közben elnézték, hogy 5 órán keresztül ott ücsörgök. A hab a tortán, hogy a számlán 120.000Ft szerepelt. Mikor szóvá tettem, hogy a telefonban nem erről volt szó, szintén elintézek annyival, hogy hát nem tudják, hogy én kivel beszéltem, de akkor elnézte a kolléga, vagy én biztos rosszul tájékoztattam. De hogy lássam milyen jófejek, adnak árengedményt, így csak 100.000 lesz. Mi van ha az eredeti összegre készülök és nincs ennyi egyenleg a bankszámlámon?!

- Garanciális fényszóró csere. Reggel beviszem, este elhozom az autót. Tehát nappal történt a beszerelés. Ennek ellenére 40 km-es próbaútra kellett vinni az autót, hogy biztos jó-e a fényszóró...

Nekem ilyen tapasztalataim vannak, több márkaszervizzel. Sajnos egyik sem pozitív. Így mivel lejár a garancia, soha többet nem teszem be hozzájuk a lábamat.

2022. febr. 3. 11:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/17 A kérdező kommentje:

#3 Köszi a részletes leírást.

Amúgy talán ott kezdődik a probléma, hogy a márkaszerviznél a 20-30ezres olajcsere számít a megfelelő szerviznek, holott max 15ezret ajánlanak a szakemberek is.

2022. febr. 3. 12:13
 5/17 anonim ***** válasza:
92%

Nekem meg csak jó tapasztalataim vannak márkaszervizzel.

Ha bármi gond van, akkor nem Józsival kell vitatkozni, hogy mi történt, miért így, úgy.

Egy normális helyen odafigyelnek arra, hogy ne legyen semmilyen átverés. Ahova én járok, ott pl. minden egyes szerviz után felhívnak telefonon, hogy elégedett voltál, vagy volt-e bármilyen probléma.

Egyszer volt problémám, azt már a helyszínen jeleztem a munkafelvételen, amikor kész lett az autó. Majd utána jeleztem a vezetőnek is. Orvosolták és nem kellett kifizetnem.

2022. febr. 3. 12:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/17 anonim ***** válasza:
54%
Nekem is megjárta a márkaszervizzel egyik ismerősöm. Állapotfelmérés szerint tökéletes volt a kocsi, csak épp a DPF kongott a hanyag hegesztésével mert kiherélték.
2022. febr. 3. 12:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/17 anonim válasza:
27%

Nem szabad!


Sokkal megbízhatóbb a 67 éves Józsi'bá a falu végén, mert ő még a Honvédségnél tanulta a szakmát, de ügyes a Tommy gyerek is a szomszédom fia, mert már 2.-os a suliban és látta az összes Halálos iramban filmet, 2X!

2022. febr. 3. 12:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/17 A kérdező kommentje:
#7 Nem azt írtam hogy a falu végi Józsi bácsihoz kell vinni. Mert természetesen az sem megbízható. Viszont vannak (igaz ritkaság számba mennek) független, akár márkára szakosodott szervizek amik ugyan magánszervizek de márkaszerviz szintűek.
2022. febr. 3. 12:53
 9/17 krwkco ***** válasza:
65%

Nekem jó tapasztalataim vannak a Ford solymári márkaszervizével. 2002 és 2009 között jártam hozzájuk. Elfogadták a hozott olajat és szűrőt és ahogy végig ott álltam az autó mellett, láttam, hogy hibátlanul sikerült az olajcsere. A fékfolyadékcserérénél már voltak fenntartásaim. Pl. a házi készítésű kis szivattyúnak nem volt átlátszó a csöve, ezért a szerelő csak gondolomra hagyta abba a kifolyatást. A karosszériaellenőrzést sem felejtették beírni a szervízkönyvbe, ha láttam, hogy elmaradt és szóltam nekik. Szerencsére mást nem nagyon kellett javítani, úgyhogy én teljesen elégedett vagyok a márkaszervizekkel. :-)

(Hét év után áttértem az egyszerelős magánműhelyekre.)

2022. febr. 3. 12:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/17 Valentino BROssi ***** válasza:
92%

Mi számít kókányolás nyomnak? Az, hogy mondjuk egy-két csavar fején jól látható, hogy nem találtak bele elsőre a csavarhúzóval és kopott nem kókányolás, hanem normál elhasználódás - 8 éves autón teljesen benne van a pakliban.

A motorra vonatkozó megjegyzést sem értem - mióta tocsogott a motor olajban és ennek mi volt az oka? Mekkora mennyiségtől számít valami olajszivárgásnak és mennyitől "tocsogásnak"?

A koromlerakódás megint csak egy normális dolog diesel motorban - az, hogy egy független szerviz ezt bediagnosztizálja hibaként derék dolog, de a márkaszervizben valószínűleg tudják, hogy ez ellen csak akkor kell beavatkozni, ha a korom eltömíti valamelyik csatornát.

Nekem erősen gyanús, hogy az a bizonyos szerelő aki ezeket felírta csak más szervizek becsmérlésével akar ügyfelet szerezni - volt az autónak valami konkrét hibája (lerobbant, nem indult, rezegett)? Mert ezek olyan általános megfogalmazások - ha akarom egy megkarcolt víztartály fedőre vagy meglazult bilincsre is mondhatom azt, hogy "na, itt kókányok dolgoztak".

2022. febr. 3. 13:02
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!