Csak én vagyok lemaradva vagy tényleg ennyit tudnak/fejlődtek a modern/új autók?
A napokban volt szerencsém több újabb és modernebb autót kipróbálni (autóvásárlás,és szervíz-csereautó)
Nade mik is voltak ezek és hogy honnan merűlt fel bennem a kérdés.
Kettőt szeretnék kiemelni a listáról
Cserautó 1 Teljes napig, Mini Clubman 1.5(3!!) hengeres turbós motorral 136 lóval 2018 ból. Meglepően jól megy/húz de annyira hogy azt hittem min 2literes 200 ló körüli pedig volt/van is több sokkal erősebb autóm. Jó összeszerelés,minőség kényelem stb. Nem ropog nem recseg stb
Egyáltalán nem erre számítottam amikor a kezembe nyomták a kulcsot. (Vezettem már régi kis’ kategóriás Mini-t és más autót is,de ez nem volt jellemző)
A másik pedig egy VW Golf 7 2017-ből,2.0TDI DSG 150ló
Ez is elképesztően megy sőt meglepően, és mindezt (a tulaj és net szerint is ) vegyes 5literrel
Itt is ismét meglepő, nem zörög semmi benn,jó összeszerelés anyaghasználat és keménység, luxus-egy Golfban(?) Masszázsűlések,HUD,Valami brutálnagy gyári érintős navi, mindenféle vezetési segítségek LED mindenütt stb.
Talán ez még jobban meglepett mint az összes többi. Annó a Golf és Passat még a b5 és 4es golf körűl pár évesen nem ilyen volt, ugyebár a standard mindegyikben zörög valami és a kopós műanyagok stb. Gondolom tudjátok..
Nade vajon minden újabb autó még ilyen ‘alacsony’ kategóriában ilyen jól összeszerelt, vagy csak fullos modellekhez volt szerencsém
Köszönöm előre is a válaszaitokat :)
(Mielőtt írná valaki céges autóként vezettem már aktuális 5ös BMW-t és E Mercit is, itt ugyebár nem meglepő a tökéletes minőség és összeszerelés/ érzet, nade az ‘alacsonyabb’ kategóriáknál?
A Mini a BMW "prémium-kompaktja", a VW is elment ebbe az irányba, az olcsó népautó a skoda és a seat lett a VAG csoporton belül.
Szóval ezek a drágább kompakt autók 8-9 milliós alapárral. Itt azért már bele kell férnie a minőségi anyagoknak és összeszerelésnek az árba.
Mindkettő.
Le vagy maradva és tényleg ennyit tudnak/fejlődtek.
Ezt hívják nyomatékos motornak. Egy turbós benzines, vagy dízelt sokkal erősebbnek érezni, mint egy régi szívó motort. Hiba csak 1,5 liter körüli és papíron nem tűnik soknak az a 130-150 lóerő. Pont a turbó miatt ott húz legjobban, ahol a mindennapokban a leggyakrabban használjuk: 2000-3000-es fordulat könyékén.
A másik: egy 2017-2018-as, tehát relatív fiatal autónál az lenne a szégyen, ha már recsegnének-ropognának.
Ma már egy kisautóban is benne van az érintőképernyő, meg a led. Ez egyáltalán nem luxus, nem kell hasra esni tőle. Egy 90-es évek végi, 2000-es évek elei technikából átülve persze meglepő lehet. Szerintem is te vagy kicsit elmaradva és igen, nem állt meg az autók fejlődése se.
Változott az autóipar bizony, egyre inkább a komfort, kényelem és extrák felé mentek el a fejlesztések.
A nyugalom viszont nem örök, jellemző a rossz műszaki/konstrukciós megoldás, alulméretezés, anyagspórolás, túlzott műanyag és elektronika használat, túlzsúfoltság, szerelés szempontjából hozzáférhetetlen helyek, környezetvédelemre irányuló bonyolult és drága elemek hosszas sora, stb.
Hosszú távon ez jelentős költségtöbbletet jelent pl. egy hagyományos szívóbenzines kocsihoz képest.
Fontos kérdés, mire van ebből szüksége a (leendő) tulajnak, és fenn tudja -e tartani közép-hosszú távon a kocsi szükséges műszaki állapotát, vagy már gondot okoz az előírt szerviz vagy a kopóalkatrészek pótlása is.
Ezek szerint tényleg én vagyok lemaradva, és így halad a technika.
Lehet rosszúl fogalmaztam meg a kérdést,és nem teljesen érthető de én leginkább arra gondoltam mint amire a 7es válaszoló is rátapíntott, hogy a mostani úgymond “alcsony” kategóriás autókra is igaz e az úgymond jó anyaghasználat összeszerelés ‘luxus’ és ‘erős’ motorok
Csak azóta ezek szerint mostanra a legtöbb régebbi extra ezeknél is elérhető,(vagy alap?) és sok autót feljebb pozicionáltak mint régen volt, ha jól értem.
Ne haragudjatok , nem vagyok egy mai róka, az első és azóta utolsó Golfom 2002 tájt volt akkor 2,5 évesen? Talán. Hát nem volt a legjobb sem extra szempontból sem anyaghasználatból
Akit érdekel hogy mi helyett kaptam a csereautót: BMW F11 530d 2016 (itt nem meglepőek ugyebár az említett dolgaim, mivel el is várja az ember)
Nem volt már igen régóta úgymond nem “Prémium’ autóm, és ezeknél már megszoktam hogy minden a legújabb már az akkori A6 C6 óta. Autót mindig 2-3 évesen vettem mindig amikor már lejárt az első fejesek céges leasingje és nyomott áron túltesznek rajtuk (főleg az újkori árakhoz képest) főleg hogy szerencsére van jó márkaszervízes ismerős és szólnak :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!