Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Korábban azt hallottuk hogy...

Korábban azt hallottuk hogy az autó nem luxus.Most az árakat elnézve megint luxus lesz az új autó?

Figyelt kérdés

Az árak az egekbe mentek,hogyan tudjuk a majd 15 éves átlag magyar autóparkot megújítani?

Csak nem Kuba felé haladunk, hogy tele legyünk öreg,elavult autókkal.



2022. jan. 29. 13:52
1 2 3 4 5
 21/41 anonim ***** válasza:
62%
Koplárovics Béci: Egyrészt önmagadat cáfolod meg egy mondaton belül, másrészt akkora marhaságot írsz hogy elképesztő. Igen, 10 éve 1,5 millióért simán nem roncsot vehettél hanem, egy jó kis középkategóriás használt autót!
2022. jan. 30. 11:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/41 A kérdező kommentje:

21-es / Arról is beszéltem,használt autót vettem,nem újat.

Ugyanez ma 4,5-5 millió 5-6 évesen,de elég szolíd árat mondtam.

Az elmúlt 10 évben 3-4 szeresére mentek ugyanazon korú,és állapotú autók árai,persze mindennek felment piszkosul az ára.

Az ember lassan azon gondolkodhat, ha mondjuk van egy 12-13 éves kocsija,hogy legfeljebb 10 évesre,vagy 9 évesre/?/ fogja tudni kicserélni.

Egyre több fiataltól hallani ilyet.

Na ez az ami azért nem volt régebben,mert egy 4-5 éves kocsi azért elérhetőbb volt anyagilag.Valamilyen szinten anyagilag nézve tényleg luxus ismét az új autó,de már a 4-5 éves is az kezd lenni.Hiába mentek fel a keresetek,és az átlag már 462.000 btto/?/,mégis annyira drága lett az élet,hogy mégis nehéz a minőségi váltás az újabb típusokra,mert egyszerüen az igények megnövekedése miatt ezt az összeget nehéz összerakni,vagy el is lehet adósodni,ahogy azt már ismerjük!

2022. jan. 30. 11:47
 23/41 anonim ***** válasza:
64%

Hogy luxus-e az autó, az kontextus függö. Ha Budapesten laksz, akkor ott a tömegközlekedés. 110k az éves bérlet. Szerintem jobban jàr az ember, ha azzal megy. Hiába a metrófelújitás, ha kész lesz, király lesz.

Ha vidéken lakik az ember, az már mâs. Az ingázás a városba szintén nem luxus kategória, ha pedig 80-100km-t mész csak munkába és csak oda, akkor meg pláne nem.


Az új autóàrak meg elszàlltak. Nekem egy 2013-as B 180d Mercim van (rendör Merci), azt itt Ausztriában 10 ezer euroért vettem 2 éve. Némi extra van benne. Most az áruk 12-13 ezerre felment… nekem nagyszervizzel együtt, 8 ùj gumival + 4 felnivel volt 13 ezer. Hétvégén használjuk, akkor járunk vele kirándulni vagy haza. Hétköznap most télen gyalog + tömegközlekedés, nyáron bicikli.

Lassan néznénk újat pàrommal. Bécsben élünk, 2x osztrák fizunk van, amiböl lapàtoljuk félre a pénzt közös kertesházra valahol messze Bécstöl. Egy kertesház 300 ezer eurónál kezdödik. Mi 10 év alatt ha 120 ezret összelapátolunk, igy marad a lakáshitel.

Egy új B Merci ami konnektoros hibrid fapadosan 14,4 millió ft vagy 42 ezer Euro. Ami most van az autóban, ugyan azzal a motorral szerelt B Merci is 11 millió. Erösen el kell gondolkodnom, hogy lehet nem új B Merci lesz, hanem inkább egy új Ford Focus vagy VW Golf. Vagy valami más autó. Sokat nem költök az autóra, de az osztrák biztositás nekem 130€/ho egy 2.0-ás diezelmotorra, ami 109 lóerös és csak hétvégén pöfékel. Egy konnektoros hibridre a biztositás pedig fele 70€ környékén van+ a parkoloház is olcsobb. Fogyasztás nem csökkenne jobban, de a városban nem pöfékelnék és némi üzemanyagot sporolnék. A töltés a külvàrosban a környékünkön 5 helyen lehetséges, az a 30-40 km elektromos hatótáv kb 2 liter üzemanyag árába kerülne. Otthon, egy kertesházban pedig…200 ft?

25 ezer euro a belépömodell. Egy PHEV is 30-ezerröl indul.

Nyilván Az adókedvezmények miatt egy PHEV jobban megéri idekint.

Vagy lizingelem havi 250-300€-ért 3 évig, ùgy, hogy beszállok 14 ezer euroval az új autó árába, aztán visszadom 3 év után az autót, vagy felveszek 30 ezer euro hitelt és havi 900-at fizetek törlesztöként…

Vagy marad a mostani egyre öregedö diesel, ami ugyan euro6, de számitok a tiltàsra és a biztositás dràgulàsàra. viszot az árábol nsm veszit annyira.


Vagy marad a hosszutávu autóbérlési szolgáltatàs. Bár a legtöbb ilyen meg csak elektromos autókat àrul, ami megint csak szupi csak a hatótávot megnövelhetnék végre.


Szóval 3-4 millióért kapni értelmes6-7 éves német ”prémium” autót, ami kényelmes, értelmes, probléma mentes.

3-4 millióért 4-5 éves autók a Ford Focusok, VW Golfok.


Az osztrákok is vakarják a fejüket, mert használtautó nem igen van. Ök is sokszor mennek a németekhez autót venni és a németeknél se nagyon van hasznàltautó. Az oka az, hogy a diezelbotrány, a covid és az egyebek a piaci bizalmat megrengették.

2022. jan. 31. 10:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/41 anonim ***** válasza:
93%

Gondoltam megvárom a guruk hozzászólásait

10 éve 3.5M tól indult a Suzuki swift

Most 4M tól indul a Dacia ami lehet suv, 7 személyes, stb

Tényleg mennek fel az árak.

2022. jan. 31. 12:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/41 A kérdező kommentje:

23.Igen drága az élet mindenhol.

Az autó akkor látom mindenhol az,nálatok Bécsben sem lett olcsóbb az autózás.Igen a kérdés,hogy mire cseréljen az ember,mert a régebbieknek is felment az ára,és ha a mostanival meg van elégedve az ember akkor csak a "cserélés" miatt nem biztos hogy ez szükséges,és gazdaságilag sem biztos hogy annyit tudsz nyerni.

Az elektromos autók térnyerése látszik,de az árak az átlag számára,főleg a fiataloknak egyenlőre elérhetetlen.

Nagyon hiányzik a piacon a kisebb fogyasztású "újautó" kinálata,ami egyfajta hiányt is pótolna,és persze mindezt elérhető áron kínálná,mint például régebben a VW Lupó volt.A gyártók zöme inkább a pénzesebb vevők felé fordul,és a kisebb fogyasztású benzines autók gyártását nem nagyon preferálják. Eröltetik a drágább nagyobb fogyasztású SUV-ok gyártását,mert ebben van úgy látszik a nagyobb pénz.Érdekes helyzet van az ember lehet jobb ha kivár,mert most nagy átalakulásban van a piac.

2022. jan. 31. 17:55
 26/41 anonim ***** válasza:
58%

23-as vagyok.

A párommal 5 éven belül szeretnénk egy babát. Jön a pucur, lesz babakocsi, gyerekülés meg jóval több cuccunk.

Egy nagyobb utazàs akàr Magyarországra a jelenlegi autóval szinte lehetetlen. Egy éve probáltam mâr az autóba babakocsit rakni, de csak a 2. üléssorra sikerült.

Ha vennénk egy családi autót, akkor az használtan, 50 xxx km után lenne kb 15 miiló ft. És akkor a Merciröl visszaváltottam VW-re, nem hibrid…

Szóval az, hogy a Magyaroknál elszállt az Euro, nem az tehet arról, hogy egy 2012-ben 10 millós autó ma 17-18 millióról indul…


És igen. Engem is mellbevert, ghogy a Suzuki swift alapára fapadosan mennyi…

2022. febr. 1. 06:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/41 anonim ***** válasza:
89%

#24-nek: 10 éve nem 3,5-ről indult a Suzuki swift, hanem az volt a plafon, teljes felszereltséggel, ráadásul később lentebb ment az ára.

A most 4-ről induló Daciákat viszont ne vedd már egy kategóriába az akkori Swiftekkel akár hogy is sokan bután lenézik a Suzukikat azért egy Japán autót ne tegyél a bocskorosak mellé. Ez olyan mintha elkezdenél hasonlítgatni egy Toyota és egy Thália szgk-t.

2022. febr. 1. 12:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/41 Koplárovics Béci ***** válasza:
0%

"Koplárovics Béci: Egyrészt önmagadat cáfolod meg egy mondaton belül, másrészt akkora marhaságot írsz hogy elképesztő. Igen, 10 éve 1,5 millióért simán nem roncsot vehettél hanem, egy jó kis középkategóriás használt autót!"


Légyszíves olvasd el az EGÉSZ mondatot, amit írtam és értelmezd. 10 éve HOL vettél "JÓ KIS" 4-6 éves középkategóriás autót 1-1.5 millióért? Sehol. 4-6 évesből max roncsot, ezt írtam. Ezáltal nem cáfolom magam azzal sem, hogy 1-1.5 millióból 10 év körülit lehetett annak megfelelő állapotban venni.

2022. febr. 1. 19:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/41 anonim ***** válasza:
100%
Pedig a 21-esnek van igaza!
2022. febr. 1. 19:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/41 Koplárovics Béci ***** válasza:
Akkor nagyon nem egyezik a véleményünk arról, hogy mi a jó állapotú autó :) Sajnálom, hogy bontószökevényekkel közlekedtek :(
2022. febr. 1. 20:04
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!