Korábban azt hallottuk hogy az autó nem luxus.Most az árakat elnézve megint luxus lesz az új autó?
Az árak az egekbe mentek,hogyan tudjuk a majd 15 éves átlag magyar autóparkot megújítani?
Csak nem Kuba felé haladunk, hogy tele legyünk öreg,elavult autókkal.
A vételár erősen autófüggő.
Amikor 10 éve vettem az öreg mercimet akkor szinte mondhatni olcsón mentek...
Most 10 év után minimum 3szor drágább, de egy nagyon jó állapotú akár tízszeres áron megy akkorihoz képest!!!
Persze ezt az akkori átlagkeresethez képest kell nézni, de akkor is durva drágulás van.
Üzemanyag is nagyon sokba kerül...
Biztosítás és teljesítményadó szerencsére nekem aprópénz, illetve a fenntartása is fillérekbe kerül az autónak.
Viszont van akinek évi 100e a biztosítás + rákölt több 100e-et egy-egy javításra.
11-es Én is ezt látom.
Akkor vettem 2012-ben 1,3 millió Forintért, egy 5,5 éves Ford Focust.
116000 km-rel,amit 2020-ban adtam el.Teljesen megkímélt volt nem roncs/!/
mint ahogy egyesek erről írtak,nem volt túlzás.Irdatlan drágulás van,és amit abszolút nem gondoltam volna,hogy az elektromos autók árai nem olcsóbbá tették a benzinesek árait,hanem még fel is nyomták.Holott ez egy elavult technológia.Kérdem én,most mennyi lenne egy 5,5 éves Focus./?/
Nem tudom,de az is lehet,hogy 4,5-5 millió is lenne felszereltségtől függően.A drágulás így minimun négyszeres.
14-es kubában is rengeteg autó van,ráadásnak elég sok középosztály, vagy kicsit az alattinak van, kb mint idehaza. Csak az állapotuk borzasztó. Az utakon ott is hemzsegnek, ahhoz képest hogy egyáltalán nincs import :)
De menj ki, láthatsz még 50-60 éves autókat is mozogni, elég érdekes hely.
Ez van, amikor a vagyont nem, vagy nem arányosan adóztatják. Van egy viszonylag szűk, kőgazdag réteg. Ezek veszik cégnévre, meg mindenféle fifikás módon. Nem lenne baj, ha ez a pénz nem hiányozna a 180, 190.000-et kereső ápolók ,tanárok béréből.
Egy jelentős része ezeknek az autóknak boomer autó. Jókor, jó időben indított vállalkozások tulajai, nyugdíj után visszadolgozó szakemberek autói. A fiataloknak már nem sok esélyük van bekerülni ebbe a körbe, már az én generációmból is sokan buktak bele a vállalkozásba, mert az "öregek" körbeszolgáltatták egymást, és a külsősöket a régi kapcsolataik révén ellehetetlenítették, vagy a szürke, fekete zónába szorították.
Az emberek nagy többsége lefingott B kategóriás autóval jár, a legtöbb ilyen vas arra nem alkalmas, hogy biztonságosan kivigye őket a horvát tengerpartra nyaralni.
2-es
"Sajnos ez a helyzet. Hozzáteszem, magyarországon irreálisan sok nagyértékű autót látok. Nem rég voltam Rómában, Olaszországban nem muszáj mindenkinek drága autóval járnia, németországban sem ez a nagy átlag. Mi nem tehetnénk megy de valahogy mégis késztetésnek érezzük"
Egyezzünk meg annyiban hogy soha nem jártál Hegyeshalomnál nyugatabbra.
Aki Németországot kisbetővel írja és a német autóparkot olcsóbbnak mondja mint a magyart az vagy hazudik vagy legyalulta az agybarázdáit a fűnyíró ember.
Ez szerintem eléggé autófüggő, hogy luxus -e vagy sem. Az új autó mindig is luxus volt, még a rendszerváltás előtt is.
Hazánkban az átlagéletkora a kocsiknak kb. 16év, és kb. 80 százalékuk átlagos, középkategóriás autó. Ebből azt lehet megállapítani, hogy ez az a kategória, amely a magyar átlagember számára még nem luxus.
Nyilván akik ezt sem engedhetik meg maguknak, azoknak ez is luxus már, míg a maradék 20százalék azok köre akiknek az átlagnál jobb esetleg új autója van.
Milyen irányba haladunk? Ez nagyrészt azzal van összefüggésben hogy a fizetések hogy aránylanak a költségekhez. Köztudott hogy pl. még az élelmiszerek is nagyobb ütemben drágulnak mint a fizetések emelkednének. Pl. Ausztriában a fizetésekhez képest az élelmiszer csak felébe-harmadába kerül hazánkhoz viszonyítva.
A vas és elektronikai áruk előző évben 60-70 százalékos drágulást mutattak, és komoly áruhiány is előállt, ill. részben még mindig előáll. A fentieken túl nehezítő tényezőként jelenik meg a karbantartási és szerelési költségek sora, amely az általános anyagköltség emelkedést is magában foglalja. Egyéb globális hatásokat most nem említek.
Ezeket figyelembe véve nem várhatjuk egyenlőre a hazai gépkocsiállomány fiatalodását, inkább egy lassú öregedő folyamat megy majd végbe. Egyenlőre igazából nem is cél a megújítás, ill. lehetőség sincs rá. A megújuló gépkocsiállomány általánosságban igényelne egy olyan hosszútávú költségtöbbletet (a csere többletköltsége + a fenntartás költsége) amely nem igazodna a hazai bérezéshez.
Az egész komplett rendszert úgy is felfoghatjuk, hogy az emberek megélhetése, a háztartások költségvetése a jelenlegi autópark mellett van egyensúlyban. Ha egy tényezőt változtatunk csak, az nem fog menni, mert nem stimmelne az egyenlet, és instabilitást okoznak. Az egyensúly megtartásával változás csak két vagy több tényező egyidejű megváltoztatásával lehetséges.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!