Hol lehet olyan biztosítást kötni régebbi autóra, ami egy esetleges balesetnél kifizeti az autóban keletkezett kárt?
Van egy 100-as Skodám, egész jó állapotban. Értéke kb. 1 millió Forint. Ismerek pár embert, akinek ugyan ilyen autója van. Nemrég az egyiküknek összetörték a bal hátulját elég csúnyán. A biztosító először nevetséges összeget akart adni érte. Nem fogadta el, benyújtották a javításról előre elkészített számlát. Azt nem fizette ki a biztosító, szerintük ennyit nem ér az autó, emiatt totálkárosnak nyilvánították. Kapott ért 220 ezret. A javítás költség 800 ezer körülre várható.
Tehát az nem járható út, hogy sima KGFB-je van az embernek.
Casco-t nem lehet könti ilyen idős autóra. (Egyik ismerősöm pár éve az akkor 26 éves autójára akart, de már arra sem lehetett.)
Mi marad az OT-ztatáson kívül?
Sajnos tudtommal az OT-n kívül nincs más lehetőség. Én is ezért csinálgatom most az autómat, pedig nem akartam, mert így sok dolgot ki kell cserélni rajta, ami nem olyan szép már (pedig szerintem többet ér egy 50 éves, kicsit kopottas alkatrész, mint egy csillogó utángyártott, de mindegy...).
Eléggé szemétségnek tartom, hogy a biztosító így áll hozzá ezekhez az autókhoz. Plusz lehet, hogy a Skodád csak 1 milliót ér, de hozzá az eredeti alkatrészek arany árban vannak, az utángyártottak minősége pedig sokszor sz@r. Plusz a karosszéria munkák is igen borsos áron vannak. Ezeket kéne figyelembe vennie a biztosítónak és boldogság lenne, de addig marad az OT.
skoda 100 autóval jársz napi szinten?
Ki hiszi ezt el neked?
40-50 évesek azok már
OT rendszámot rá(ha van olyan jó állapotban) aztán szépen betenni garázsba és nézegetni kell.
Nem napi hazsnálatra valók ezeka veterán korú autók
Köszönöm a válaszokat.
Nem napi szinten használom, havi szinten. A haverom az övét évi 2x szokta megjáratni, kb. 100 kilométert ment vele évente. A 2-ből az egyik alkalommal belecsúsztak hátulról, miközben ő már vagy fél perce várakozott a piros lámpánál. Ilyen balesetet nem lehet kivédeni, csak úgy, ha az ember sosem megy az autóval. De az meg kell, mert állásában sokkal jobban amortizálódik, 1-2 év állás után úgy kell lelket lehelni beléjük.
#6 Több ismerősöm jár ilyen korú gépekkel nap, mint nap probléma nélkül, pedig némelyik típus ezek közül újként sem volt mindig a legmegbízhatóbb.
Ha karban vannak tartva meghálálják és kivisznek a világból. Én is bárhova, bármikor elmernék indulni a veteránommal, mert eddig sosem hagyott az út szélén. Persze biztosan vannak kivételek. Némelyik biztosan nem alkalmas mindennapos használatra, de a Skoda 100 nem ilyen...
Persze az már más tészta, hogy egy régi autónál a karbantartás igencsak mást jelent, mint egy mai autónál, de ha minden meg van csinálva az előírások alapján, akkor nincs probléma, maximum a kasztnival.
Úgyhogy simán lehet egy veteránt minden nap használni, csak drága lesz, macerás néhány tekintetben, valamint nem illik, de aki eleve arra szánja el magát, hogy veteránozni akar, az már eleve nem 100-as (ezért kell Skoda 100as, haha). Onnantól már csak egy lépcső a mindennapos veteránozás.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!