Most lett kicserélve a kettőstömegűm, ezzel együtt a kuplungom, a hidraulikus kinyomócsapágyam, és a fékeim be kell járatni mint az út autókat?
SEmmit nem kell bejáratni.
De még az újaknál se kell, főleg meg a fékeket és a kuplungot nem .
#3 Azért vagy lepontozva, mert nem tudsz semmit arról, amiről beszélsz és ezért ontod a hülyeséget.
A kuplungot valóban nem kell bejáratni, de egy új fékszettet, vagy egy új/felújított motort be kell járatni. Egy új motornak a mozgó alkatrészei még nincsenek összekopva, ezért vannak észlelhető hátrányai, például egy picit gyengébb a kelleténél, picit eszi az olajat, stb. Ahogy minden összesimul, ezek a problémák megszűnnek. Amíg ez nem történik meg, addig jobb nem erőltetni a motort. Azaz be kell járatni.
Fékeknél is kell. Régen új fékeknél szokás volt a "vasalás", de ha ezt manapság megpróbálod, dobhatod is a komplett fékszettet a kukába. A tárcsák felületén egy védőréteg van, amit óvatosan kell lekoptatni. Ha a bevonatos tárcsával beletaposol a fékbe, a védőréteg túlhevül és megolvad. Ettől a hősokktól a tárcsa megvetemedik és ütni fog, a fékbetétbe (mivel a ferodó porózus) beleég a védőréteg és erősen romlik a hatásfoka.
#4
2022-t írunk te főszakértő! Gyere vissza a 80as évekből és növessz agyat!
#5 Azt nem érted, hogy az idő haladtával és a technológia fejlődésével a bejáratás egyre fontosabbá válik, nem pedig fordítva, ahogy te azt elképzeled. A 80-as években összeraktál egy Wartburg motort és már rúgtad is neki. Kutya baja nem lett, mert ócska technológia. A mai világban viszont a motorban a tűréshatárok mikrométer nagyságrendűek, ilyen precizitással pedig lehetetlen a gyártás, ezért összeszerelés után minden motor tele van olyan hézagokkal és illeszkedésekkel, ami nem megfelelő. Ebből adódnak az általam említett problémák, például erőhiány és olajfogyasztás, mert amíg a henger nincs bekopva, addig a mikroszkopikus rések tömítetlenséghez vezetnek.
Köszönöm a figyelmet,
"Főszakértő" :)
jajistenem...bejáratás? 5 új autót vettem az utóbbi húsz évben, de egyik gépkönyvében sem olvastam a fékek, és egyéb alkatrészek bejáratásáról, óvatos fékezésről. Ahogy kihoztam az autókat a szervizből, pont úgy kellett vele bánni, mint bármelyikkel...a motort persze nem szabad üveghangon próbálni, de csak megemlítem, hogy amíg átveszed, addig van aki megpadlózza a tudtod nélkül.
A kérdezőnek nem kell semmit bejáratnia . Talán az első két napban hajót ne vontasson.
Az a baj, hogy full hülyeséget beszélsz. A büdös életbe nem voltál te még autógyárban. A járatókabinokban és a tesztpályán is meghajtják az autókat. Rendesen. Frissen összerakott motorral. És semmi bajuk nem lesz. Hiába pampogsz meg okoskodsz.
A gyártási technológiát és a teszt folyamatokat tőled milliószor okosabb emberek kísérletezik ki.
Hát jó, akkor biztos én vagyok a hülye, aki rakott is már össze motort életében és nem csak abból él, hogy olvasott valamit a neten. Amikor a frissen fűzött 2.0 TDCI-vel 200km tesztutat mentem és semmi baja nem volt, utána a tulaj 2 hét múlva hívott, hogy ömlik belőle az olaj (és beismerte, hogy hajtotta mint a szar, hiába mondtuk neki, hogy fogja magát vissza), akkor az is biztosan csak véletlen volt.
#7 Persze hogy nem olvasol ilyet gépkönyvben, mivel az egy általános tájékoztató felhasználóknak, nem pedig műszaki ismertető szerelőknek.
#9 3-szor voltam autógyárban, egyszer az Audinál, kétszer a Mercedesnél. A szalagról frissen legurult autókba össz-vissz beletesznek kb. 100 métert, amíg elgurulnak a parkolóig, ahol majd felveszi őket a kamion. Tény, hogy szúrópróbaszerűen hosszabb távon is hajtanak párat, de összességében ez a távolság is elég kicsi, pár kilométer maximum. Nem mérvadó, a probléma hosszabb távon adja ki.
Viszont a Mercedesnél (lehet másnál is) létezik olyan, hogy a munkások igényelhetnek tesztautót. Ilyenkor kapnak egy szalagról legördülő friss autót és elvihetik magáncéllal, még üzemanyagkártyát is kapnak. Annyi megkötése van a cégnek, hogy a kiadott időn belül meg kell tenni X távot az autóval, hogy tényleges tesztértéke legyen az egésznek. Nem emlékszem pontosan, 2-3 ezer kilométer körül van. És megsúgok valamit: a szerződésben benne van, hogy a sofőr nem pörgetheti a motort tartósan 3000 fölött (benzinesnél), vagy 2500 fölött (dízelnél). Mindenki gondolkodjon el rajta, hogy ez miért van. De megsúgom, hogy én tudom rá a választ, mert saját szememmel láttam a szerződést, amikor egy volt kollégám, aki akkoriban a Mercedesnél dolgozott, elgurult felénk látogatóba egy tesztautóval.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!