Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hibrid autóknál hogyan oldják...

Hibrid autóknál hogyan oldják meg a kenést?

Figyelt kérdés
Ha eletkromos hajtással indul el a kocsi, és X km után átkapcsolunk, akkor hogyan akadályozzák meg, hogy az addig hideg alkatrészek ne károsodjanak a hirtelen száraz terheléstől?
2022. jan. 19. 08:33
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
87%
Valamennyi melegítés van, mert a villanymotor is be van kötve a benzin vagy dizelmotor vízkörébe, viszont sajnos igazad van abban, hogy a sok indítgatás nem tesz jót. Valamikor az egyik, talán totalcaros videóban említették is, hogy pl a Priusok nagyon hamar elkezdik enni az olajat emiatt. Azt nem tudom, hogy esetleg ezekbe szerelnek-e kiegészítésnek elektromos olajszivattyút, mert az sokat segítene a helyzeten.
2022. jan. 19. 08:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
A "száraz" az nem azt jelenti, hogy egy gramm olaj nincs az alkatrészeken. Ha meg beindul a motor, az olajnyomás nagyon gyorsan felépül ám.
2022. jan. 19. 08:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
Sehogy.
2022. jan. 19. 09:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 Beviz Elek ***** válasza:

#1

Melyik hybridnél van bekötve a vízkörbe a villanymotor? A Tesla Model S-nél olvastam róla mert a koraiakban a szimmering idővel átengedte a vizet és ez tönkretette a motort, de ez elektromos autó. Melyik hybridnél van bekötve?


Nekem egy IMA-s Hondám és egy HSD-s Lexusom van. A Honda elektromotorja csak rásegít gyorsításnál és visszatölt lassításnál, illetve start-stop rendszerként működik mivel önállóan csak a villanymotor nem tudja hajtani az autót. Eco módban már hideg(ebb) motornál is leállítja az autót, normál módban csak üzemmelegen.


A Toyota fél HSD esetében az elektromotor tudja hajtani az autót, de itt is jár a benzinmotor míg a víz eléri a 60-70 fokot és csak utána állítja le, tehát melegen fog beindulni mikor szükség van rá.


Mindkettőbe 0w20 jár a kopás minimalizálására, a HSD akkor zabálja az olajat ha rosszat raksz bele és tönkreteszed a motort, egyéb esetben ráérsz 300+e km-nél gondolkodni ilyeneken.

2022. jan. 19. 10:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:

#4 A totalcaros Műhelypornóban teszteltek egy Priust, ott a szakértő külön tesztelte az elektromos vízpumpát, mert ott nem a benzinmotor főtengelyéről vett hajtás forgatja azt.

Na most csak azért kellhet álló motornál is a keringetés, mert a villanymotornak kell a hűtés, de a szaki elmondta, hogy a hegerfejesség elkerülése végett tesztelte ezt most, tehát egy körön van a két motor.

https://www.youtube.com/watch?v=ClIOnpO6jI8

2022. jan. 19. 12:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:

" hirtelen száraz terhelés "

EZ a te szüleményed ??

2022. jan. 19. 12:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:

#5


Azt nem tudom, hogy mi köze egy belső égésű motor kenésének a villanymotor hűtési igényéhez.


Mindjuk ideológiát bármihez lehet gyártani.

2022. jan. 19. 12:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
#7 Olvasd át egy kicsit alaposabban a hozzászólásokat! Ugye a kérdés hideg motorra vonatkozott, erre írtam elsőként, hogy van amelyik autóban azért a villanymotor fűtheti a belsőégsűt. Nem írtam kenésről semmit. Utána pedig a 4-es hozzászólásra válaszoltam, mert megszólítottak.
2022. jan. 19. 12:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
Mert a beindított nem hibrid autó motorja nem hideg ? Csak a hibride? Nem értem
2022. jan. 19. 12:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 Beviz Elek ***** válasza:

#5

Igazából logikus is lehetne az ahogy levezetted, de ebben az esetben most nem erről van szó. A Priusnak egyik villanymotorja sincs vízzel hűtve. Azért van elektromosan megoldva a vízkeringetés hogy álló motornál is járjon a víz a rendszerben, álló motornál is legyen fűtésed.

2022. jan. 19. 13:03
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!