Hova lettek az olcsóbb árfekvésű kisebb fogyasztású kisautók a gyártók kínálatából ?
1.Akkor vegyenek egy tankot,és tegyél bele egy tv fotelt is.
Ezek az idők kezdenek végleg elmúlni,illúzió,de kijózanító lesz a kifejlet.
Egyre több bérlési lehetőség(Quick Now),mert megvenni egyre kevesebben tudják már.Ez a jövő.
Általában az energiaválságok hozzák meg a kisautókra a keresletet. A második világháború után pl. az amerikai autók is próbáltak betörni az európai piacra, s az európai gyártók is - amint lehetett - a nagyobb kategóriák felé fordultak (a 2CV, Bogár eredetileg csak a háborús újjáépítést szolgálták volna), aztán jött a szuezi válság, nem volt biztosított az európai nyersolaj ellátás a Közel-keletről, s egyből mindenki kicsi, takarékos autókat kezdett keresni, jött a Mini Cooper, Renault 4 és társaik és a 10-15 évre tervezett szükségmodellekből így váltak legendák, mert olcsók és takarékosak voltak.
Aztán a '70-es években megint jött egy olajár robbanás az OPEC országok miatt, ekkor már az amerikaiak is érezték, hogy nem jó dolog minden családi autóba V8-ast rakni, a japán autógyártás meg ekkor élte aranykorát - s Nyugat-Európában is a fogyasztási verseny megint kiéleződött.
Utoljára a 2000-es évek elején volt valamennyire magas az olajár a keresetekhez viszonyítva, amikor még számított valamennyit az embereknek az, hogy kicsi és takarékos legyen az új autó, de az elmúlt 15 évben egyre jelentéktelenebbé vált ez a tényező.
Persze ma is mindenki energiaválságtól meg inflációtól hüledezik, de az az igazság, hogy közel sem drámaiak az árak: legalább 150-200 $-os hordónkénti olajár kéne ahhoz, hogy jelentősen megváltozzanak a fogyasztói értékek. Az EU rásegít valamennyit a CO2 büntetőadókkal, de az alig 10-20$-t kompenzál, az államok ebben az évben meg nem hogy növelték, de épp hogy csökkentették az üzemanyagok jövedéki adóját vagy épp ármaximalizáltak, mint Magyarország, úgyhogy a lakosság valójában egyáltalán nem érdekelt a takarékoskodásban. Már ha a lakosságot tekintjük az autóvásárlóknak, Németországban pl. az új autók több, mint 50%-a céges vásárlás, s pont a kedvező cégautó adó miatt minden menedzser és alkalmazott nagyobb és kevésbé takarékos autót engedhet meg magának, mint amekkorát amúgy venne. Szóval azok a német középvezetők és gyereket oviba vivő anyukák akik reggel céges 3-as BMW-ben krúzolnák 200-al az Autobahnon lehet, hogy saját fizetésükből csak egy VW Polót engedhetnének meg maguknak: ez megint csak egyfajta rejtett luxustámogatás, ami miatt kevésbé versenyképesek az olcsó, kis fogyasztású autók.
7/jó az okfejtés,köszönettel olvastam.
Igen, a válságok hozzák meg mindíg a változásokat,de most is az van.
Ez a koronavírusos helyzet is egyfajta válság,és ez még most az EU-s kvótarendszerrel is meg lett fejelve.Ezek a változások most éppen azt kéne hogy erősítsék,hogy ismét a kisebb,és kevesebbet fogyasztó autók kerüljenek előtérbe. Ezzel szemben mi lett? A gyártók kezdik elfelejteni a kisautókat,és a drága sok tekintetben csak divatos,de tulajdonképpen sokkal kevésbé gazdaságos SUV-ok gyártását eröltetik.Ezek az autók nagyobb teret,biztonságot kínálnak az igaz,de a környezetet sokkal jobban terhelik,mint a sokkal gazdaságosabb,kevesebbet fogyasztó,és jobb CW értékkel rendelkező hagyományos limuzinok,vagy kisautók.
A kényelem,és a a divat oltárán a gazdaságosság fel lett áldozva,mert most ez lett,hozzáteszem legalább a hajtásláncban azért próbáltunk fejlődni az elektromos hajtású autók térhódításával,de ezek egyenlőre nem az átlagember részére készülnek,hiába is próbálják ezt érzékelteti velünk,ez egyenlőre csak kevesek kiváltsága lehet,és az sem látszik,hogy hova tud ez a rendszer valójában eljutni,széles körben egyáltalán el fog-e tudni terjedni?
Miert? Kapitalizmus van, mindenki azt vesz amit akar. Az autókra akár éves várólisták vannak, nincs olyan gond, hogy nem tudnak árulni a gyártók. Az utak fullban mindenütt. Attól, hogy neked nincs penzed tankolni, másnak van. Megsúgok még 2 titkot:
-ezek a nagy SUVok képesek akár 6 literrel eljárkálni
-Lupo 3L-ből és Audi A2ből alig adtak el összesen több, mint 100 ezer darabot. Hatalmas bukás volt. Mondom ezt úgy, hogy nagy A2 fan vagyok. Nem a fogyasztása miatt.
Tolják a levegőt maguk előtt,magas homlokfallal,és egyáltalán nem fogyasztanak olyan jól mint sokan gondolnák.Mondom ezt úgy hogy használtam ilyet,és nem voltam elájulva.Ezt már sok szakíró is szóvátette.
Fogyasztásban egyértelmű a visszalépés,azzal megfűszerezve hogy az áruk miatt egyre kevesebben fogják tudni az újat megvenni.
Úgyhogy majd marad hétvégére a bérlés,úgyis egyre több az ilyen igény.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!