Egy F Asra mennyivel biztonságosabb,mint egy régi Swift?
kérdésedre: semmivel. Ha figyelmesen vezetsz, és a szerencse is veled van, akkor egy roller is lehet biztonságos.
Ha nézed a napi horror hiradókat, akkor látatod, hogy prémium minőségű autók is alkatrészenként szedhetők csak össze..
Azt vedd meg, ami tetszik, és főleg kényelmes(az áráért)
A biztonság nem (csak)rajtad múlik.
Járj szerencsével.
(nekem szwiftjeim voltak, és most is az van, sosem gondolok a biztonságra. Ha jön a vonat, megvárom míg elmegy. Ez a titok nyitja)
#3 #4
A kérdés nem az volt, hogy melyik biztonságos, hanem hogy melyik biztonságosABB a kettő közül. Két dolgot jegyeznék meg:
1. A "régi" és a "rozsdás" nem szinonimák. Nekem is F Astrám van, a szerkezeti elemek teljesen rozsdamentesek. Pár héttel ezelőtt a hátsó rugótányéron vettem észre egy kezdődő enyhe felületi rozsdát, gyorsan lekezeltem, ezt leszámítva gyári alvázvédő van rajta mindenhol és sehol egy rozsdafolt. És még csak nem is garázsban van tartva.
2. Ahogy mondtam az előbb, a kérdés az volt, hogy melyik biztonságosabb a kettő közül. Még ha feltételezzük, hogy full rozsdás mindkettő, akkor is az Astra a biztonságosabb pusztán azért, mert több anyag van benne. #4 azt írja, hogy a rozsda törik. Oké, de a rozsda eltöréséhez is energiára van szükség, szóval még ha SOKKAL kevesebb energiát is képes elnyelni, akkor is elnyel valamennyit. Ebből fakadóan adódik, hogy több anyag = nagyobb biztonság, még akkor is, ha rozsdáról beszélünk.
"több anyag = nagyobb biztonság, még akkor is, ha rozsdáról beszélünk."
Ja, főleg mikor egy frontális ütközésben egy ilyen rozsdás merevítés letörik és úgy dönt, hogy a tűzfalon át behatolna az utastérbe a lábad vagy a mellkasod felé. Egy rozsdakupacban az összes tömeg ami a sofőr előtt van az utascella felé fog elindulni, ha nem tud gyűrődni! Mint valami '50-es, '60-as évekbeli járgány, ahol abba haltak bele az emberek, hogy felkenődtek a saját autójukra.
Az, hogy rozsdás-e vagy sem kívülről gyakran nem is látod - vagy csak már akkor, mikor belül végső stádiumban jár a történet, ezért szerepelt a "teljes keresztmetszet" megfogalmazás, egy zárt szelvényen belül legfeljebb endoszkóppal tudod vizsgálni a korróziót, de ha őszinte akarok lenni még azzal sem. De nem is kell feltétlen folytonos szerkezetekben gondolkodni - elég, ha egy hegesztés sarokpontjaiban ette meg a rozsda a varratokat (mert egy korábbi javításnál valaki esetleg úgy gondolta, hogy jó lesz a rozsdára ráhegeszteni), s máris az autód félfrontálisan nem fog semmilyen energiaelnyelést nyújtani.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!