Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egy F Asra mennyivel biztonság...

Egy F Asra mennyivel biztonságosabb,mint egy régi Swift?

Figyelt kérdés
26L vagyok,friss jogsival. Egyenlőre egy 2-300eFt-os autót vennék,munkába járásra.Napi 28km összesen amit menne,egyenes úton vidéken. Egy ismerős szerelő mondta,hogy ebből a kategóriából a Swift a legmegbízhatóbb,meg hogy inkább az állapotot kell nézni,mint a típust,meg,hogy az alsó közép kategóriások pl F Astra,3as Golf,1es Megane ezek már biztonságoabbak,mint a kisautók(Corsa,Polo,Clió).
2022. jan. 11. 16:20
 1/7 anonim ***** válasza:
88%
Én mindenképpen az F Astrát javasolnám az összes említett közül, beleértve a Swiftet. A Swift valóban nagyon megbízható, de nem jobban, mint például az 1.4 literes, 8 szelepes F Astra. Cserébe valóban sokkal biztonságosabb, már csak a méretéből adódóan is, hiszen valamivel nagyobb, de az anyaghasználat is sokkal izmosabb, azaz sokkal nagyobb energiát képes elnyelni. A többi felsorolt kisautónál (Corsa, Polo, Clio) az anyaghasználattal nincs nagy baj, a Swift toronymagasan a legrosszabb, de a méretbeli hátrány ugye adott. A másik két "alsó középkategóriás" autóról annyit, hogy a Golf 3 egy erős konstrukció, de a benzinesei nem a legjobb választások, főleg az 1.4-es, a Megane-t pedig említeni sem szabad, el kell felejteni, ahogy az összes korabeli franciát. A franciák szeretnek mindent túlbonyolítani és "máshogy csinálni", ami újonnan, működőképesen nagyon fasza, de pocsékul öregednek és hatszor annyi probléma tízszer annyi pénzbe fog kerülni, mint egy normális autón.
2022. jan. 11. 16:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
41%

kérdésedre: semmivel. Ha figyelmesen vezetsz, és a szerencse is veled van, akkor egy roller is lehet biztonságos.

Ha nézed a napi horror hiradókat, akkor látatod, hogy prémium minőségű autók is alkatrészenként szedhetők csak össze..


Azt vedd meg, ami tetszik, és főleg kényelmes(az áráért)


A biztonság nem (csak)rajtad múlik.


Járj szerencsével.


(nekem szwiftjeim voltak, és most is az van, sosem gondolok a biztonságra. Ha jön a vonat, megvárom míg elmegy. Ez a titok nyitja)

2022. jan. 11. 16:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
62%
Lehet új korában az Astra egy fokkal jobb volt biztonság téren, de mára az is el van rohadva. A rozsda, mint tudjuk, nem bírja úgy gyűrődést.
2022. jan. 11. 16:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 Valentino BROssi ***** válasza:
0%
Egyik sem biztonságos. Végy a kezedbe egy új acéllemezt és próbáld meg meghajlítani. Majd végy a kezedbe egy 30 éves rozsda darabot és próbáld meg újra. Azt fogod észrevenni, hogy nem hajlik, hanem törik. Az autókat úgy tervezik balestre, hogy lehetőleg gyűrődjön a lemez és elnyelje az energiát. Nincs olyan autó ennyiért amiről ki lehet jelenteni, hogy biztosan nincs mondjuk egy nyúlvány vagy motortartó bak teljes vagy részleges keresztmetszetben elrozsdálva (sőt - az F Astrán szinte biztos van). Ennyiért télvíz idején kaphatsz valami közepesen lefingott Aprilia vagy Yamaha robogót meg egy olcsó bukósisakot - milliószor jobban jársz vele biztonság szempontjából.
2022. jan. 11. 16:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
64%

#3 #4


A kérdés nem az volt, hogy melyik biztonságos, hanem hogy melyik biztonságosABB a kettő közül. Két dolgot jegyeznék meg:


1. A "régi" és a "rozsdás" nem szinonimák. Nekem is F Astrám van, a szerkezeti elemek teljesen rozsdamentesek. Pár héttel ezelőtt a hátsó rugótányéron vettem észre egy kezdődő enyhe felületi rozsdát, gyorsan lekezeltem, ezt leszámítva gyári alvázvédő van rajta mindenhol és sehol egy rozsdafolt. És még csak nem is garázsban van tartva.


2. Ahogy mondtam az előbb, a kérdés az volt, hogy melyik biztonságosabb a kettő közül. Még ha feltételezzük, hogy full rozsdás mindkettő, akkor is az Astra a biztonságosabb pusztán azért, mert több anyag van benne. #4 azt írja, hogy a rozsda törik. Oké, de a rozsda eltöréséhez is energiára van szükség, szóval még ha SOKKAL kevesebb energiát is képes elnyelni, akkor is elnyel valamennyit. Ebből fakadóan adódik, hogy több anyag = nagyobb biztonság, még akkor is, ha rozsdáról beszélünk.

2022. jan. 11. 17:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
Szerintem 2-300 ezerért ne vegyél autót, mert annyiért csak a legalja van. Gyűjtögess még egy kicsit, és inkább 500 körül.
2022. jan. 11. 17:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 Valentino BROssi ***** válasza:
90%

"több anyag = nagyobb biztonság, még akkor is, ha rozsdáról beszélünk."


Ja, főleg mikor egy frontális ütközésben egy ilyen rozsdás merevítés letörik és úgy dönt, hogy a tűzfalon át behatolna az utastérbe a lábad vagy a mellkasod felé. Egy rozsdakupacban az összes tömeg ami a sofőr előtt van az utascella felé fog elindulni, ha nem tud gyűrődni! Mint valami '50-es, '60-as évekbeli járgány, ahol abba haltak bele az emberek, hogy felkenődtek a saját autójukra.


Az, hogy rozsdás-e vagy sem kívülről gyakran nem is látod - vagy csak már akkor, mikor belül végső stádiumban jár a történet, ezért szerepelt a "teljes keresztmetszet" megfogalmazás, egy zárt szelvényen belül legfeljebb endoszkóppal tudod vizsgálni a korróziót, de ha őszinte akarok lenni még azzal sem. De nem is kell feltétlen folytonos szerkezetekben gondolkodni - elég, ha egy hegesztés sarokpontjaiban ette meg a rozsda a varratokat (mert egy korábbi javításnál valaki esetleg úgy gondolta, hogy jó lesz a rozsdára ráhegeszteni), s máris az autód félfrontálisan nem fog semmilyen energiaelnyelést nyújtani.

2022. jan. 11. 18:05
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!