Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mennyire gáz az, ha az oktatóm...

Mennyire gáz az, ha az oktatóm adott le engem?

Figyelt kérdés
Röviden összefoglalva, az oktatóm leadott engem, mert úgy érzi nem haladok sehova (olyan 10. óránál jártunk) és nekem az automataváltós kocsi lenne a jó. Ez teljesen letört engem, különösen azért, mert egy teljesen korrekt oktatóról van szó, aki soha nem üvöltötte le a fejem se nem próbált pénzzel lehúzni. Van akivel történt ehhez hasonló? Ha igen, ti folytattátok a végén illetve sikerült jogsit szerezni? Őszintén szólva erősen gondolkozok, hogy otthagyom a francba az egészet.

2022. jan. 9. 00:15
1 2 3 4
 21/35 anonim ***** válasza:
Szia! Nem tudom,hogy fiú vagy-e vagy lány. Nekem 2 lány ismerősöm is volt,akik feladták. Ráadásul nem is hülyék,csak belátták,hogy ehhez nincsen érzékük. Mindkettőnek elég magas a végzettsége,tehát nem az értelmi szintjükkel van baj.Arra lennék kíváncsi,hogy te hogy érzed? Szerinted mennyire megy? Ha valami nem megy,mi az? Gondolok arra, hogy a kresz értelmezése a probléma inkább a gyakorlatban,vagy a jármű kezelése? Én most csináltam kresz vizsgát, 30 éves már a jogosítványom és buszvezetőként dolgozom, de az elearning oktatás úgy gondolom egy kezdőnek nem megfelelő. Amikor az alapoktól kellene tanulni a kreszt,nem tudom mi marad meg abból,mire a forgalomba kerül a tanuló.A vizsgára biztosan jól felkészít,de kérdéses,hogy a tudás is megvan ahhoz,hogy autóba üljön a tanuló. Egy oktatóval beszéltem erről és mondta,hogy ezeket a hiányosságokat a forgalomban meg tanítja a tanulónak,hisz ezért van,de ha az autó kezelésével van baj, az nagy gáz. Valakit meg kellene kérned,hogy gyakorolhas forgalomtól elzárt területen,mert sok pénzedbe fog kerülni,mire megtanít valaki.
2022. jan. 13. 22:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/35 A kérdező kommentje:

A 21. válaszolónak: 30 éves férfi vagyok, ezt talán írnom kellett volna. Egyéni szocproblémáim miatt kezdtem ilyen későn.


Sajnos az autó kezelése a fő probléma. Még a kormányzás, váltás és pedálkezelés nem megy simán. Még nagyobb gondnak érzem, hogy nem érzem az autót. Mint korábban is írtam, sokszor nem érek pontosan a sávba vagy akár neki is megyek az útpatkának. Összeségében úgy érzem a nulláról felmentem, de nem nagyon megy az egyről kettőre lépés.

Sajnos nem valószerű, hogy gyakorlati órán kívül tanuljak. Családom / rokonaim féltik az autójukat, nem engednek gyakorolni. Barátok / ismerősök mind budapesti, nincs forgalomtól elzárt terület, de szerintem egyébként sem olyan jó barátok, hogy kezembe adják az auótjukat.


A kresz is probléma lesz, szerintem se jelent semmit, hogy bemagoltam egy valag tesztet és be tudtam jelölgetni a helyes válaszokat a vizsgán, de egyelőre csak a nagyon alapszabályokat kellett alkalmaznom.

2022. jan. 13. 23:13
 23/35 anonim ***** válasza:
100%
21 vagyok. Sajnálom,ha anyagilag bírod,vegyél annyi pótórát,amennyit csak tudsz és ne erőltesd a vizsgát. 10 óra nem olyan sok még,hogy ki lehessen mondani,hogy nem fogod megtanulni. Akármilyen rendes embernek ismered az oktatót,de most ő vallott kudarcot,neked meg van esélyed,attól még hogy ő feladta. Csak akkor hagyd abba,ha te úgyérzed,hogy nincsen tovább.
2022. jan. 13. 23:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/35 anonim ***** válasza:
100%

Kérdező, 10óra után még nem érdemes ilyen hamar feladni. Adnék néhány tanácsot, ami segíthet ráhangolódni hogy jobban érezd a kocsit.


1. Sávok és tükrök: sávra való ráhajtásnál, sávon haladáskor figyeld a sáv felfestést baloldalon. Látható előre tekintés során is, ill. hátrafelé a bal visszapillantó tükörből. Ez egy jó referencia, hogy a sávban maradj, és oda kanyarodj ahová kell. Felfestés hiányában az utat szemmértékre felezd meg képzeletben. A jobb visszapillantó tükörben pedig látnod kell az autó és az útpadka közötti távolságot. Ezért kiemelt fontosságú a tükrök helyes beállítása, ennek hiányában (főleg kezdőként) lehetetlen koordinálni a járművet.

Fontos megemlíteni, a tükrökbe mindig csak pillantunk, és ne vonja el figyelmünket az útról.


2. Pedálok: A mai autókban már nagyon finom a pedálok működése és nem mindegyikre egyszerű ráérezni. Érdemes puha talpú sportcipőt, vagy olyan cipőt használni amelynek már kopott a talpa. Minél vékonyabb és rugalmasabb a lábbeli talpa, annál jobban fogod érezni a pedálokat pl. fék felkeményedése és fékhatás, kuplungpedál súrlódási pontja stb.


3. Az autó méreteinek észlelése/érzése: Az utpadkátol való távolságot a jobb visszapillantóban látod. Ez alapján becsüld meg hány cm lehet. Kiszálsz, megnézed és rádöbbensz hogy fél méter differencia van legalább. Ennek megfelelően korrigálsz, ezáltal is tapasztalatot szerezve. Az autó eleje: vigyél magaddal egy másfél literes ásványvizes palackot, vágd le a tetejét, töltsd fel homokkal és rakjál bele egy méteres karót, faágat vagy valami ilyesmit. Ezt kiteszed az útra, aztán elkezded megközelíteni. Amikor lassan elütöd, ebből fogod érezni hogy hol is van az eleje.


4.váltás: Ma már nagyon finom működésű váltókat csinálnak a gyártók, ezért ezt is érzéssel kell használni. Érdemes figyelni a kocsi hangját. Pl. ha elkezd nagyon rezegni, akkor alacsony a motorfordulat, szenved a motor, ezért alacsonyabb fokozarba kell visszaváltani. A műszerfalon van motorfordulat mérő, ez is lehet támpont. Ökölszabály hogy dízelek esetében kb. 1500, benzinesek esetében kb. 2500 percenkénti fordulatszám az, amely alá nem érdemes menni.


Remélem segítettem egy picit, és gondold át a fentieket, ill. tervezz előre!

2022. jan. 14. 00:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/35 anonim válasza:
100%
NE add fel! Keress egy megbízható barátot! Keressetek egy elhagyott helyet. Kuplung 1-es...Kuplug 0 stb.
2022. jan. 14. 14:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/35 A kérdező kommentje:
Köszi a válaszokat és a 24. válaszolónak külön köszönöm a tanácsokat. Úgy döntöttem nem fogom feladni, habár nem tudom hova tovább. Új oktatót kell keresnem, lehetséges új iskolát is. Azt hittem szerencsém volt az előző oktatómmal, így most eléggé félve állok neki megint a keresésnek.
2022. jan. 14. 20:08
 27/35 anonim ***** válasza:
100%
Melyik nagyvároshoz laksz közel? Hátha tudnánk neked ajánlani megbízható oktatót.
2022. jan. 14. 20:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/35 A kérdező kommentje:
27. válaszolónak: Budapesten lakom. Ferencváros és Újbuda lenne nekem a legkényelmesebb munka miatt, de őszintén szólva Budapesten belül bárhol jó, csak legyek biztos benne, hogy nem kell még egyszer váltanom.
2022. jan. 14. 23:43
 29/35 anonim ***** válasza:
34%

Amúgy egyébiránt normális oktató az első 2-3 alkalommal a rutinpályán csak az elindulást/megállást sulykolja, elindulást persze emelkedőnek felfelé is (mesterséges domb a tanpályán).

Ha ez után a 2-3 alkalom után nem képes dombnak felfelé mérlegállást felvéve, rögzítőféket kuplung kiemelésekor oldva lefulladás, és motorbőgetés nélkül elindulni, az a kadét nem éri meg a vele való foglalkozást.

2022. jan. 15. 00:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/35 anonim ***** válasza:

#29 Mesterséges domb sajnos nem minden tanpályán van, nekünk is csak egy kör, azt cshá. Tudod gyakorolni a megállást, elindulást, de csak sík terepen.


Egyébként én nagyon támogatnám, hogy visszahozzák a rutint, mert szerintem ha úgy menne ki a tanuló a forgalomba, hogy az elindulás, megállás, parkolás már betonbiztosan megy, akkor a forgalomban is több önbizalma lenne.

2022. jan. 15. 09:17
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!