Kis benzines autónál autópályán hanyas fokozatba érdemes visszaváltani előzésnél?
Sziasztok!
Pár hónapja van jogosítványom, az oktatómmal (habár kötelező lenne) nem voltunk autópályán, csak autóúton. Előzésre nem került sor oktatós vezetéseim alatt sajnos.
Már sokat vezettem, viszont autópályán még nem voltam, előzgetni sem szoktam nagyon.
Egy 1.2-es 77 lóerős autóval, előzésnél elég négyesbe visszakapcsolni, vagy hármas is lehetne? Egyáltalán indokolt-e visszaváltani? Nagy sebességnél (100-120 között) nem lenne gond a hármasba visszaváltás? Mert akkor már eléggé magas lenne a fordulatszám.
Kétszer volt indokolt eddig előznöm főúton (ezért is kérdezek), ekkor inkább hármasba váltok vissza, úgy érzem dinamikusabban tudok visszaérni a sávomba így.
Inkább arra törekedj, hogy ne szorulj be kamion mögé.
Lendületből haladj, mindig figyeld a tükröt is, IDŐBEN készülj a sávváltásra.
Ha már beszorultál, kicsit maradj le, 80-90-nél simán szúrhatsz egy 3-ast, és vehetsz lendületet.
Amugy autopályán a 70LE kocsival én csak nagy emelkedőn váltottam vissza 4-be, amugy 5-ben haladtam 120 körüli tempóval, de ha az érdi emelkedőnek nekifutottam 140-el, akkor már 5-ben is tudtam tartani a tempót, csak ha kijöttek elém akkor megszívtam :))
Köszönöm a válaszokat!
(Semmi féleképpen nem emberkedni akarok az autópályán, még egy nagyobb teljesítményű autóval sem állna szándékomban, nem versenyezni akarok a BMW-kel. Főleg nem még egy kezdő sofőrként. :D
Én is az átlag 100-110-es tempóra gondoltam. A kérdésben nem írtam bele, de itt csupán pl a kamionok megelőzésére gondoltam.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!