Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mikor érdemes visszaváltani...

Mikor érdemes visszaváltani előzésnél? (Lent)

Figyelt kérdés

1.4-es 75 LE- autóm van, (mondanom sem kell hogy benzin) nemrégen vettem.

Pl ha mennek előttem 80 km/h-val és én megakarom előzni

Akkor váltsak vissza 4. Fokozatba ?

Nem káros a mototnak az a hirtelen fordulatszám ugrás?

Emellett ha 5.-ből rakom vissza 4. Be érdemes még üres állapotban egy kis gázt adni neki?

Hogy működik ez finoman?

Nem akarok kárt tenni sem a kuplungba sem a motorban, műszakilag sajna nem nagyon értek hozzá.

20/l



#váltó #váltás #előzés #dinamikus előzés
2020. ápr. 19. 23:56
1 2
 1/19 anonim ***** válasza:
62%
Én vissza szoktam váltani 4-esbe ilyen helyzetben, ha 60 körül megyek, vagy emelkedőn, akkor 3-asba is. Ha meleg a motor, akkor nem lesz baja a nagy fordulattól, az én kocsimnak 4400-nál van a nyomatékmaximuma, 1800 alatt nem is nagyon használom, ott semmi ereje nincs. Attól nem lesz baja a motornak meg a váltónak se, ha visszaváltásnál ugrik egyet a kocsit, ennél sokkal durvább dolgokat is ki kell bírnia. Persze törekedni kell a zökkenőmentes váltásra, nekem felfele megy, visszafele nem mindig, főleg amikor visszaváltok és utána csak motorfékkel gurulok, olyankor szerintem lehet gázt adni, hogy annyi legyen a fordulatszám, amire kerülni fog a motor váltás után.
2020. ápr. 20. 00:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/19 anonim ***** válasza:
65%
Nyugodtan válts vissza alacsonyabb fokozatba, semmi baja sem lesz az autónak. Visszakapcsolás nélkül csak akkor érdemes váltani, ha lendületből tudsz előzni, lassítás nélkül. Üresben felesleges gázt adnod, a profi versenyzők csinálják, tizedmásodpercek alatti váltásnál, neked teljesen értelmetlen lenne. Az autót nem kell félteni, én a 68 lóerős Swift-emet volt hogy harmadikba kellett visszahúznom 100-nál, mert akit elkezdtem előzni szándékosan gyorsítani kezdett, és muszáj volt. Na ott már volt hirtelen fordulatszám különbség, de meg sem érezte az autó. Csak én éreztem, mert elkezdett húzni mintha muszáj lett volna neki. 😃
2020. ápr. 20. 00:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/19 anonim ***** válasza:
23%

Nem lesz baja az autónak a magas fordulattól és a hirtelen felpörgéstől, főleg ha üzemmeleg. Ha nem az, akkor sem kell aggódni, használati tárgy az autó. Nem egy-két ilyen esettől fog tönkremenni.


Olyan sebességfokozatba érdemes visszaváltani, ahol olyan fordulatszám tartományba kerül a motor, ahol már van "ereje". A sima szívóbenzinek teljesítménye (szinte mindig) a fordulatszám növekedésével egyenletesen nő és 3-4 ezres fordulatnak már biztosan elégnek kell lennie, tehát valószínűleg elég 1-et visszaváltani.

2020. ápr. 20. 00:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/19 A kérdező kommentje:
És az miért van, hogy amikor megyek nagy sebességgel 5. Fokozatban(90-100-110) én meg előzésnél visszatettem 4. Be es hirtelen kis idore mintha lelassult volna au autó? Mit lehetez ellen tenni? Vagy mindig ilyen ha vissza váltunk?
2020. ápr. 20. 00:24
 5/19 anonim ***** válasza:
80%

Mert a motor ekkora sebességen, ebben a fokozatban forogni akar pl. 3000-et, de a kuplung felengedésekor kb. 1000 lesz a fordulatszáma. Ezért amikor felengeded a kuplungot akkor az autó lendülete fogja felgyorsítani a motort, tehát egy erős motorfék-hatást fogsz érezni.

Ezért jó, ha azt csinálod, hogy még a kuplung felengedése előtt gázfröccsel felgyorsítod a motort a megfelelő fordulatszámra, mert akkor nem lesz ilyen rántás.

2020. ápr. 20. 00:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/19 anonim ***** válasza:
38%
Egyébként ilyen helyzetben akár 3-asba is visszarakhatod, ha nagyon kell teljesítmény.
2020. ápr. 20. 01:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/19 anonim ***** válasza:
38%
"Menekülő harmadiknak" szoktuk hívni egyébként (nem véletlenül..), ha gyors sebességnövelésre van szükség, de azért autópályán, mondjuk 120 felett ezt nem "illik" használni, ott amúgy is inkább lendületből előzünk. 80-nál negyedikbe természetesen vissza lehet váltani.
2020. ápr. 20. 01:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/19 anonim ***** válasza:
18%

Úgy kell ahogy írtad, akkor csak értesz hozzá.


Finoman próbáld úgy csinálni hogy mikor vissza kapcsolsz 4 esbe, akkor kis gázföccs, és nagy fordulatnál engedd ki a kuplungot.

Ilyenkor jól a fenekébe mész az előtted lévőnek, hogy szélárnyékba legyél, és 1-2 mp alatt végrehajtható az előzés.

2020. ápr. 20. 02:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/19 A kérdező kommentje:
Hű köszönöm, sokat segitettetek. Ment a zöld 😄
2020. ápr. 20. 06:07
 10/19 anonim ***** válasza:
71%

"Ilyenkor jól a fenekébe mész az előtted lévőnek..."

És ha ő fékez valamiért, akkor máris okoztál egy jó eséllyel halálos ráfutásos balesetet.

2020. ápr. 20. 07:17
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!