Kézi váltós kocsiban vissza kell váltani ebben a szituációban? 200 utatósebességgel megyek, lelassítok 130-ra, mert utolérek valakit, aztán gyorsítok vissza 200-ra, érdemes visszaváltani ötödikbe, vagy negyedikbe?
Ez attól függ, mennyire gyorsan akarod újra felgyorsítani a 200- ra.
130- ról ha nem sietsz vissza, nem muszáj visszaváltani. De akkor is max 5- be. De csak terheled vele a rendszert. Szerintem nem kell visszaváltanod.
Az automata azért váltott vissza mert a tulaj lepadlózta, ezért az elektronika a legnagyobb gyorsulást akarta elérni.
Normál gázadásnál nem dobja vissza, szerintem fölösleges is ekkora tempónál gyötörni hogy a legtöbb erőt adja le.
Gondolom még nincs jogosítványod.
Nincs gond a kérdéseddel, de mire eléred azt a szintet, hogy 160-al, kellő biztonságosan tudj közlekedni, lesz annyi gyakorlatod, hogy érzed, kell-e az adott szituációban vissza váltani, ugyanis az helyzetfüggő.
Azért írtam 160-at, mert a mi viszonyaink között még az autópályákon is sok a 200.
A tanuló, ha az autópályás gyakorláson mer, és biztonságosan tud közlekedni 100-110 km/h-s sebességgel, az oktató elégedett, a tanuló pedig rádöbbenhet, hogy az addigi 50-as tempó helyett ennél a sebességnél sokkal kevesebb ideje van a fontos információkat kielemezni.
Így látom magam előtt a képet, jön a kérdező kécázzal, rásatuz a 130cal közlekedőre, mert ugye, hogyan máshogy. Kimegy előle a szabályosan közlekedő, majd megérkezik abban a pár másodpercben a másik agyhalott kéccázhússzal és vér ciki lenne, ha azt hinné betartja a szabályokat, vagy még éppen csak 160ra sikerült felgyorsítani.
Az meg hogy egy autónak az utazója 200... Nem ugyanazt jelenti, hogy tud menni 200zal. Ha kinyomod a szemét a 100-120 lóerős autók többsége is el tud kúszni addig, ha nincs korlátozva
Nem ártott volna tudni hogy hány lovas az autó.
De igen, megéri általában visszatenni 5-be 130-nál. A 6 sebesség általában nagyon hosszúra van hagyva minden autóban, nem nagyon gyorsul már semmit 6-ban. Nehogy azt hidd, hogy azzal kíméled a motort, hogy magas sebességi fokozatban padlózod, sőt, ezzel lehet a legjobban kinyírni, inkább vissza kell váltani 5-be, és úgy nyomni neki. De csak ha sietsz, mondjuk 130-ról 150-re gyorsítasz, akkor elég 6-ban félgázt nyomni, aztán lassan felgyorsul.
Ha megfigyeled, az automaták is a legkisebb gyorsításra is visszaváltanak, ez nem véletlen. Ezek a 8 sebességes automaták persze hogy visszaváltanak 2-őt is, mert nagyon kicsi a különbség a fokozatok között, meg az automata úgyis tudja, hogy mennyit fog pörögni a motor visszaváltáskor, nem fogja tiltásba forgatni. De kéziváltósnál nem árt óvatosnak lenni, egy turbódízelt végképp nincs értelme 4-be visszatenni, mert akkor az már közel lesz a leszabályozáshoz, és ott már úgysem nagy az ereje, kell is váltani 5-be. Csak a kuplungot nyírod vele.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!