Milyen autót vennétek egymillió forintért?
Igaz, újév van még, most számolok utána én is. 🤣
Viszont akkor úgy fogalmazok inkább, hogy évi 30 ezer km-nél nem nagyon menne többet nagy valószínűséggel.
Évi 30 ezer km az egyáltalán nem kevés.
Én napi szinten használok autót, de nem mindig ugyanazt, van céges, meg van 2 sajátom. Összesen megyek velük egy évben olyan 25 ezret, és én tényleg majdnem minden nap megyek valamelyikkel, sokat járunk nyaralni is nyáron a Balatonra, egyébként is majdnem minden hétvégén van kirándulás ahová autóval megyünk... szóval ez már bőven a napi használat szintje.
1 millióért egyébként nagyon jó állapotú Suzuki Swiftet, esetleg Ignist néznék, ha csak az objektív megbízhatóság a szempont.
Ha azért kicsit jó autót is szeretnél, ennyiért van például szép Toyota Corolla, Honda Civic, Mazdák sajnos ennyiből pont a rohadós generációk még. Németekből is lehet válogatni, de ott készülj, hogy nagyobb esélyed van haverságba kerülni a szerelőddel, Volkswagen Polo 9N2, Opel Corsa C késői példányai, Ford Fiesta található ennyiért.
A 2005-ös határt én lejjebb vinném 2000 környékére - egy 2005-ös autó is pont elég öreg már ahhoz, hogy bármi is tönkremehessen rajta ha nem volt jól tartva, ellenben 2005 utáni tényleg patika és jó autót találni 1 millióért nem könnyű, 2002-2003 körülit viszont sima liba.
Akkor még mindig nem necces 2000 utáni néhány évben gyártott autót venni? Pár éve még simán ajánlották, csak azért gondoltam, mert 2022-ben ezek az autók már 20 év környékén járnak, vagy átlépték a határt. Viszont az akkori Toyota Corolla, Honda Civic és társainak tényleg a kínálat tetejét tudnám elhozni annyi pénzért, viszont ilyen 2006 környéki Suzuki Swiftre vagy Ingisre is le lehet csapni, bár inkább a Swiftet választanám, annak ha jól tudom a váltójával voltak gebaszok, ami szériahiba volt soknál, egyéb jellemző költséges szériahibáról nem hallottam, ugye a szokásos kötelező szervizek, kopóalkatrészek, olajcsere stb. az tiszta sor, ezen túl szeretném csak elkerülni a nagyon hirtelen jött 100 ezres nagyságrendű kiadásokat.
Esetleg G Astra 1,4-eseket néztem 2006 környékén az egymillió szintén a kínálat teteje. Megbízhatósági szempontból ez vagy inkább a Suzuki Swift, esetleg egy 2000 környéki Corolla/Civic érné még inkább?
Az Astra G szerintem egy nagyon túlértékelt autó. Minőségben nem tudja azt, amit egy német autótól elvárnál, pont ugyanaz az olcsó műanyagtenger és sivár hangulat vár benne, mint egy japánban. Viszont a japánokhoz képest megbízhatóságban nincs azon a szinten, az EcoTec motorok fogyasztani hajlamosak az olajat legalább annyira, mint a kortárs Volkswagenekben, alapvetően nem egy rossz igásló, de akkor már inkább japánok között néznék szét, ha megbízhatóság a cél.
Ahogy írtam, 2000 vagy 2005... igazából mindegy, az egyik 17 éves, a másik meg 22, ha a 22 évesnél jobban figyeltek a kötelező szervizekre és karbantartásra akkor még jobb is mint a 17 éves amit kicsit ridegebben tartottak.
A Suzuki Swiftnek és egyéb ilyen "ezcsakmegyosztkész" autóknak a veszélye pont az, hogy már az előző tulajok is valószínűleg így kezelték: minek azt szervizelni, hát Suzuki, úgyis megy ha lesz*rod. Na, és ebből van az, hogy az alapvetően tényleg halál megbízható autó is tönkremegy. Szóval csak körültekintően.
Egyébként a rozsda a legfontosabb egy ilyen korú autónál, arra el tud menni a gatyád is ha szeretnéd minőségi módon javíttatni. Ha van kis felületi, azt egyből érdemes lekezelni, de az a legjobb, ha az sincs, és még nem is volt javítva, mert hacsak nem vagy karosszéria lakatos vagy profi a témában, akkor nem fogod tudni, hogy milyen minőségben lett javítva, nem fog-e egy év múlva szétrohadni alattad a megvételkor még hibátlannak hitt kasztni.
(#7 vagyok)
Ja, és rozsda topik +1 tanács:
Ha veszel egy ilyen korú autót, ami még nem rohad és nem is rohadt soha azaz nem volt javítva, akkor én elvinném első körben egy profi alváz- és üregvédelemre az első szerviz részeként. Ez nem olcsó, akár 70-100 ezret is elkérnek érte a jobb helyeken, senki nem ad ki szívesen ennyi pénzt egy amúgy jó autóért aminek nincs is baja, de hosszú távon megérheti, mert hidd el, a rozsdánál gonoszabb dolog nincsen egy régebbi autónál - ha egyszer felüti a fejét, akkor az vagy egy örök harc lesz, vagy mélyen zsebbenyúlós. Jobb megelőzni, az kevesebb fejtörés és pénz. Persze csak ha sokáig terveznél az autóval.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!