Ford Fiesta 1.4 MK6-ba motorcsererét szeretnék, ez lehetséges-e?
A forgalmidba motorkód vagy motorszám van?
Szintén MK6-omban motorkód van csak, F6JB, bárhol veszek bele egy blokkot, beleakasztom otthon és kész, nincs baj amíg egyezik ez a 4 karakter.
Az 150st motorja nem tudom, hogy számos, vagy kódos-e. Egyébként azt mondják kényes, megvigyázott példány kell vagy szívás lesz az egész, olajat tudja enni.
Mk6? Mk6-ban nem volt 2.0 motor. Véletlenül nem Mk5-re gondolsz? Abból volt az ST 2 literes.
Fizikailag sem biztos amúgy, hogy lehetséges. Utána kéne járni először, hogy a felfogatási pontok ugyanazok-e. Egyáltalán nem biztos, mivel az 1.4 és a 2.0 az eltérő platform. De még ha beszerelhető is, akkor is kell még hozzávaló váltó, féltengelyek, bakok, nyilván ECU. És még ezek után sem biztos, hogy minden fasza lesz, mivel egyáltalán nem biztos, hogy a 90 lóerőre tervezett fékekkel engedélyezni fogják az átalakítást 150 lóerős motorral. Remélem ezekkel is tisztában vagy.
Akkor ez micsoda?
Na vitát félre téve nagyon jól tudod, hogy miről beszélek.
Felfogatási pontok elméletileg stimmelnek.
Nyilván nem csak a motor lenne cserélve, de most itt a motor csere papírazására lennék kíváncsi, hogy mik a feltételei.
Kérdező, rossz helyről szerzed az infókat. Amire te gondolsz, az Mk5. Az ilyen generációk között előfordul néha, hogy egyes modellek valamiért rosszul kerülnek be a köztudatba, főleg például az eltérő piacok miatt. Például ami nálunk a régi "egyes" Swift, az máshol Cultus. Máshol az egyes Swift az nálunk Ignis. Nyilván a Fiestánál nincs ilyen, de azért érted a lényeget, a generációk sokszor össze vannak keverve. Lényeg a lényeg, amire te gondolsz, az valójában Mk5.
Na de mindegy, a megnevezés igazából tök mindegy, tudjuk mire gondolsz. Ez az "Felfogatási pontok elméletileg stimmelnek." kijelentés elég gyenge. Lehet, hogy tényleg így van, de én személy szerint kétlem, ahogy ezt már #2-ben leírtam. Mielőtt bármit is csinálsz, járj PONTOSAN utána a dolgoknak. Eleve elfér-e a motor és a váltó a motortérben átalakítások nélkül. Ugyanoda esnek-e a motor és váltó felfogatásai. Futóművet kell-e átalakítani. Fékeket kell-e átalakítani. Az autókban a motor nem olyan, mint egy számítógépes USB-s plug'n'play eszköz, hogy egyiket kihúzod, másikat bedugod és kész, már működik is. Sok akadályba ütközhetsz és ezek legtöbbje olyan, hogy az átalakítás nagyon sok pénzbe kerül, ami miatt vagy el kell felejteni az egészet, vagy venni egy gyári ST-t.
Lehet rossz helyen kérdezek, mert mindig kibúvó választ kapok.
Motor csere nem azonos kóddal, de átalakítás nélkül mit von maga után?
Nyilván futómű is típusazonos, de más, meg minden más stb...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!