A mostani, 0-15éves autók mindegyike csal a vízhőfokkal? Tudtommal a Fiesta 75-105 fokos közötti víznél, és a Vw-ek is mind 90 fokot mutatnak. Csak emiatt könnyen lehet bibi ha tényleg forrna a víz. Tudom, nyomás alatt magasabban forr de akkor is.
#1: Jobb az új hatásfoka, kevesebb a veszteséghő, lassabban melegszik.
Nem ismerek annyi típust, hogy ki merjem jelenteni, hogy mind ilyen. Egy 2010-es Audi A4-esem van. Indítás után 5 perc múlva 90-en áll a vízhőfok mutató. Hiába van bekapcsolva a fűtés, ilyenkor még csak alig nyomat melegebb levegőt, mint a benti. Rá egy 5-10 percre tud rendes meleget nyomni. Szóval 99% hogy addig nem is melegszik be, csak a mutató mutat ennyit. Apám 2007-es Focus-a dettó ugyanez. A céges Skoda Octavia is.
"Sokan meg azt hiszik hogy akkor már lehet is csapatni neki. Aztán meg hoppá hengerfejes lett."
Mert ostobák. Ez nem a műszer hibája. Köztudott, hogy az olaj üzemi hőmérsékletét kell kivárni, nem a hűtőfolyadékét.
Igen, sőt egyes típusokba már mutatót sem raknak. Talán valamikor 2005-2010 között kezdték el ezt a gyártók.
Erre szerintem azért volt szükség, hogy a userek ne panaszkodjanak, hogy túl hideg/túl meleg a motor, ugrál a mutató és hasonló okosságok, amiből mondjuk 10-ből 9-szer semmi baja nem volt az autónak, a user persze azt hiszi, hogy hülyének nézik.
Egyébként az autó pontosan méri a vízhőmérsékletet, ha kell, akkor obd porton ki lehet olvasni.
"Tanítják ilyen szinten egyáltalán a kresz suliban ezeket?"
A tananyagban nincs benne, szóval általában nem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!