Akkor most a Köln-ben, Németországban legyártott Ford-ok is amerikai vagy német autónak számítanak?
A különbség, amit sokan képtelenek felfogni, hogy az európai Fordok nagyrészt a Ford of Europe termékei, melyek fejlesztése és gyártása túlnyomó többségben, vagy teljes egészében Európában történik. Többnyire az Egyesült Királyságban, vagy Németországban. Tehát a jelen kívül nem sok közük van az Amerikában kapható Fordokhoz, vagyis aligha hívhatók amerikai autónak. Szépen is nézne ki, ha amerikai autós felvonulásra beállna valaki egy Fiestával, vagy egy Chevrolet Kalossal. Bár vannak átfedések az amerikai és az európai piacra szánt modellek között, ezért elég jól elkülöníthetők.
Az Audi valóban német, mert bár vannak gyárai máshol is, a fejlesztés, és a márka fő irányvonalának meghatározása továbbra is Ingolstadtban történik, nem Győrben. Ahogy az Apple-nek is Amerikában, az Adidasnak meg Németországban. Viszont a Ford of Europe termékei mind műszaki tartalomban, mind formatervezésben jelentősen elkülönülnek az amerikai Fordoktól.
Persze, egy amcsi felvonuláson a nagy dög százlábú gépek között, eléggé csúfosan mutatna az 1.1-es Fiesta.
Viszont az utca embere a kis nyomi autó orrán is látja a "kék-ovál" emblémát, úgy hogy akár azt is mondhatná:
"ez is a mi kutyánk kölyke" ;)
De még mennyire teljes jogú Ford a Fiesta is, 1976 óta Európa legnépszerűbb kisautoja. Attól még hogy kicsi, nem kell lenézni.
Sokak szerint és szerintem is a nyomingerek a 15-20 éves bmw, merci stb tulajok, akiknek nincs pénze 5000-ert sem tankolni a kúton, de "prémium" autóban ülnek...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!