Tényleg igaz hogy a villanyautóké a jövő, a hibrid az egy rövid ideig tartó zsákutca?
"azok válaszoljanak, akik értenek a dologhoz"
Mármint mihez, a jövőhöz?
Az Ezotéria - Jóslás kategóriát javaslom.
Jó következtetéseket levonhatnak a hozzáértők, akik nem értenek hozzá pedig érzésből rávágják amit gondolnak. Szerintem erre gondolt.
Energetikai szempontból valószínű, igen. A legnagyobb probléma az átálással, hogy ha mindenki elkezdene holnaptól villanyautót használni, nem tudnánk elég elektromos áramot termelni. Amit termelnénk annak is nagyrésze fosszílis eredetü lenne, és hogy a városban vagy az erdőben szennyezzük a levegőt az teljesen mindegy.
Sokan azt gondolják, hogy a lokális szennyezés megszüntetése egy lépés előre, de ez nagy tévedés. Nem a jelenleg városban élők levegőjét kell jobbá tenni, hanem a föld klímáját 50-100 év múlva a várthoz képest. Szóval ezért jó a hibrid, ahol nagyon nem kéne szennyeznie tud árammal is menni, ahol stabil üzemállapotban van a motor és jól fogyaszt, mondjuk pályán, ott mehet belsőégésűvel.
Tehát meg kéne oldani az áramtermelést, az infrastruktúrát, az áramtárolás rossz hatásfokát és akkor semmi akadálya nem lenne, hogy mindenki villanyra váltson.
Az akkumulátorok fejlődnek gyorsan. Pl szén-oxigén akkuk vagy hidrogén alapú akkuk. A töltőállomások fejlesztése is meglehet hamar a fejlett régiókban.
A nagy gond a gáz-szén-olaj-fa erőművek. Azonban franciaországban és a távolkeleten fejlesztenek fúziós erőműveket és amerikában is épp előkészületek vannak egy építésére. Amint ezek befutnak gyakorlatilag megoldódik az energiaprobléma. Hidrogénből lehet majd rengeteg energiát előállítani.
A másik lehetséges irány a hidrogénhajtás, vagy üzemanyagcella. Ez is elektromos hajtás, csak nem elektromos energiát tárol a jármű, hanem hidrogént amiből elektromosságot csinál. Az üzemanyagcellát vegyítve mással hibridként nem rentábilis így itt is ki esik az esélye.
Tehát igen, a villanyé a jövő. Egy nagyon jó belsőégésű motor hatásfoka is csak közelítí az 50%ot. A villany felhasználása kb 80-90% ideális esetben és az egyetlen nem kívánatos tényező a hőterhelés.
#4
És mondá az Úr, az összes belsőégésű motorral szereltetett automobil váljék elektromobillá.
Az igazság hogy ha pl Magyarországot nézzük akkor sok 20+ éves autó rohangál, 2030-ban még fognak belsőégésűt eladni, tehát 2050-ben még mindig lesz belőlük az utakon. Elkezdődött egy 30+ éves időszak amiben fokozatosan váltunk villanyosra és így sokkal egyszerűbb az igényeket követni mintha csettintésre hirtelen minden megváltozna.
A lokális szennyezés csökkentése is nagyon fontos, a belsőégésűek által kipufogott nitrogén-oxidok, korom stb nagyon károsak az egészségre és sokkal egészségesebbek lehetnének az emberek (főleg a városlakók) ha mindenki elektromossal járna.
CO2 szempontjából is nagyon fontos az elektromos, a közvetlenül megspórolt CO2-n felüli jó hatásai:
-az emberek fejében erősödik a környezetvédelem fontossága, ez további iparágakban is kényszeríti a vállalkozásokat hogy tegyenek a környezetért
-az autóiparon keresztül robbanásszerűen fejlődik az akkutechnológia ami a máshol is felhasználható (pl otthoni energiatárolás)
A hibrid szerintem nem zsákutca, inkább egy átmeneti időszak. Nagyon jó hogy lassítás során energiát tölt vissza amit a későbbiekben gyorsításra használ, jó hogy a hibrid technológiával párban jön a start-stop rendszer, de még mindig rossz hatásfokkal üzemanyagot égetünk el és bármennyire rossz elfogadni ezzel az emberi faj számára élhetetlenné tesszük a bolygót. Az elektromos autó sem segít ha szénerőművel állítjuk elő az áramot, a jó hír viszont hogy az energiatermelés gőzerővel zöldül és több probléma párhuzamosan fokozatosan lesz megoldva.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!