Nem versenyautónak, hanem normál országúti használatra milyen BMW típust ajánlotok? Sedan kivitel.
Semmilyet. De most viccen kívül. Szempontod, hogy ne legyen vagyon a szervizelése egy 10-15 éves BMW-nek? Esélytelen. Ráadásul mivel BMW, a sima olajcsere is 3x annyi, mint bármi másnak.
Arra kell autó, hogy A-ból B-be járj a lehető legolcsóbban, megbízhatóan. Legalábbis ez jött le a kérdésedből. Nyilván akarsz valami kényelmet, így nem bököm ki a szemed a Suzuki Swifttel, szóval bármilyen Honda, Mazda, Hyundai, Kia, Renault 5-8 éves kor között kiválóan kiszolgál, alacsony szervizköltségekkel.
Ennyi idős autónál, ott megy tönkre minden ahol pont nem számítasz rá, úgy őszintén neked ér fosos hátsó kerekes autó ennyi idősen, százezres számlákat? Nekem fizetésből eszembe nem jutott soha hogy bármilyen német autóm legyen, pedig csináltam hülyeségeket.
Szerintem az mindent elmond hogy akik nyugaton is bepróbálkoznak a gyerekkori álommal, azok sem nagyon bírják még a 3-as bmw számláit sem, lehet vitatkozni hogy ilyet meg olyat kell kifogni, foglalkozzon velük a halál. Aki meg hazajön az itthon adja el, mert csak a pénzt nyeli.
BMW, Mercedes, Audi - egy dolog mindre igaz: ha alacsony szervizköltségű autót szeretnél, akkor ilyet vagy újonnan veszel és eladsz amikor lejár a gari (bukva ezzel pár milliót, de ne kanyarodjunk el), vagy nem veszel ilyet.
Prémiumautó = prémium minőség, a prémium minőséget pedig fenn kell tudni tartani. Ha egy ilyen autóhoz úgy állsz hozzá, hogy csak menjen, és spórolsz és/vagy elhanyagolod a karbantartást, akkor halmozódni fognak a gondok, vagy az olcsóbb alkatrészek sorban hullanak majd ki megint, és akkor jön az, hogy "hú, hát de szar ez a BMW, folyton baja van".
Ha a fenntartási költségek fontosak, akkor ne ilyet. Még csak ne is Volkswagent, az is olyan "félprémium" ebben a tekintetben. Hyundai, Kia meglepődsz mennyire jól összerakott és megbízható autókat gyárt, Toyota, Honda, Mazda... ezeket mind érdemes megnézni. A Mazdák szerintem még adnak is egy kis pluszt, baromi jól vezethető, szerintem nagyon pofás autók.
Úgy mondom ezt, hogy 4 BMW-m volt eddig, 2 régi '90-es években gyártott, egy 2014-es X5 40d, meg most egy 2018-as 530d touring. Az X5 már 6 évesen olyan szervizköltségeket generált (170 ezer kilométerrel, és hozzáértéssel volt karban tartva), hogy eladtuk, pedig nem akartuk, azért lett az 530d.
#2 Ajánlom youtube-on nézegesd a bimmer garázs vagy Szegezdi Szabolcs red Power garázsos BMW szervizes videóit
Le fogsz ülni, hogy egy vezérműlánccsere, amihez ki kell szedni a motort, meg akkor már főtengelycsapágyat és a szükséges sallangok cseréje után simán 6-800 ezres számlát kapsz a kezedbe, és max 200 ezernél cserélned kell, mert elszakad
Más autónál meg egy vezéréscsere, ennek töredéke.
https://www.youtube.com/channel/UCdchA2_ytknJeP5AmTrsmdw/vid..
Ez a kor pont az, amikor már elég sok minden kezd lehullani róla.
Pl. a vezérlést ha még nem cserélték akkor az igen tud fájni. Alkatrész árak is többe kerülnek mint egy átlag autón. (pl. skoda)
Talán az E90 3as bmw lehet egy "jobb" választás de azt is inkább egy alap benzin/dízelmotorral tenném.
BMW-t csak újat érdemes venni.
HA már eladják akkor annak oka van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!