Nissan Micra 2004, 1.2 jó vétel lehet?
Eredetileg Toyota Yarist szerettem volna, de abból főleg 1.0-ás motorral árulnak, ahogy látom hiánycikk a használtak között az 1.3-as Yaris. Max.500.000-et tudok szánni az autóvételre, ezért olcsóbbakat is néztem, így akadtam rá a Nissan Micrára.
Szerintetek a 2004/4-es, benzines, 1.2-es jó választás lenne? Megtekintésnél mire kell figyelni nála?
Köszönöm a válaszokat!
Akkor az 1.2-es motor még mindig csekélynek számít?
Olvastam, hogy az 1.3-as Yaris már jobban bírja az autópályát, mint az 1.0-ás. Néha autópályázni is kellene, ezért volna jó egy erősebb motor. Azt hittem a Micra 1.2-ese már nemcsak városba, hanem hosszabb távokra is alkalmas.
Mit gondoltok?
" jobban bírja az autópályát"
Minden mai autó simán tartja a 130-at hosszú távon is. Legfeljebb hangos és emiatt kényelmetlen.
A kis teljesítményű autók inkább országúton hátrányosak. A gyenge gyorsulás miatt csak az esetek töredékében lehet biztonságosan előzni egy erősebb autóhoz képest.
Nyilvan hangos, mikor 5500-an porog a motor, de ki akarja szándékosan tönkre tenni a kocsiját? Mert en biztos nem.
"A gyenge gyorsulás miatt csak az esetek töredékében lehet biztonságosan előzni egy erősebb autóhoz képest"
Hát aki béna, annak valószínűleg nem biztonságos, mert képtelen felmérni a távolságokat, de egy tapasztalt vezetőnek ez nem jelent problémát kisebb teljesítményű autóval sem...
"tudna menni 130-al, de akkor már nagyon erőlködik"
Az autó az autópályán nem "erőlködik".
Magasabb fordulaton jár, emiatt hangosabb. A gázpedált is jobban kell nyomni, mert nagyobb az időegység alatti levegőfelhasználása.
De a benne ébredő erők csak átlagosak. Mert a pillanatnyi nyomatékigény is csak átlagos.
Erőlködésről inkább kis fordulaton mélyre benyomott gázpedálnál beszélhetünk. Amikor valaki az emelkedőn visszaváltás nélkül megy fel, vagy alacsony fordulatról erőlteti a gyorsítást.
Az autópályán a motor kopása arányos a megtett úttal. Sőt még kedvezőbb is a nagyobb olajnyomás és a tartós üzemi hőmérséklet miatt.
#6
"de egy tapasztalt vezetőnek ez nem jelent problémát kisebb teljesítményű autóval sem..."
Ez ugyanakkora ostobaság, mint az, hogy az autópályamenet 5500-as fordulatot jelentene.
Akármilyen tapasztalt valaki, az országuton a következő kanyarig belátható távolságot nem tudja megnövelni. Vagy a távolról szembejövő autó távolságát. Ha ez nem elég, akkor a "tapasztalt vezető" gyenge autóval lemond az előzésről, míg a nagyobb teljesítményűvel biztonságosan megteszi.
Erre írtam, hogy a "gyenge gyorsulás miatt csak az esetek töredékében lehet biztonságosan előzni egy erősebb autóhoz képest".
#9
"látszik, hogy nem értesz a kocsikhoz" "Ember, vannak bajok"
Majd az olvasók eldöntik, hogy kinél.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!