Vezérlés csere mit takar pontosan?





A vezérlés csere azt takarja hogy kicserélik a vezérlést. Amelyikben láncos vezérlés van abban lánc van, a szíjasban pedig szíj.
A motorban alul van a főtengely, erre vannak rakva a dugattyúk. Ahogy a dugattyúk mennek fel-le, forgatják a főtengelyt és ettől a forgástól fog menni az autó. Ehhez tökéletesen időzítve kell legyenek a szelepek nyitása-zárása. Az okosok kitalálták hogy a szelepeket vezérműtengely bütykei nyomkodják le. Tehát van lent egy főtengely ami forog, fent egy (vagy több) vezérműtengely ami forog, hogy biztosítsuk hogy tökéletesen egyszerre mozogjanak? Kössük őket össze lánccal vagy szíjjal!!
A szíj öregszik, megadott idő/km teljesítmény után cserélni kell, a láncot nem kell cserélni ha értelmes tervezőmérnökök csinálták a motort.





A vezérlés csere járhat még a vezetők/görgők cseréjével párhuzamosan, illetve a vízpumpa cserével is.
Annyi féle, fajta van, hogy ennél részletesebben felesleges leírni.
Több autónál a teljes motorblokkot ki kell emelni, hogy hozzá lehessen férni. Nem 10 perces művelet, és nem is olcsó. Nagyon sokhoz vezérlésrögzítő kell.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!